Strona 9 z 21

: 18 lis 2010, 09:29
autor: darcun4
cidzej pisze:czy moze Quakera nie zarzucic do silnika
I mój Escort i Sierra jeździły na tym oleju.
Teraz to nazywa się Panolin. http://www.panolintorun.pl/

: 18 lis 2010, 09:42
autor: cidzej
moze i tak sie teraz nazywa europejski oddzial, ale spokojnie mozna kupic oryginalnego quakera z pensylwanii w ju es ej

: 23 lis 2010, 15:50
autor: cidzej
a dodam se posta tak jeden pod drugim a co :P



no i jak tam kolego Yagr z perspektywy przejechanych kilometrow i okresu czasu jaki uplynal od przejscia z minerali made in LIDL/BIEDRONKA na Ford Formula F 5W30 - warto bylo ?? lepiej silnik chodzi ?? nie cieknie jakoś tragicznie ?? ile już zrobiłeś na tym oleju ?

: 23 lis 2010, 16:07
autor: Yagr
cidzej, zdecydowanie było warto - silnik dużo lepiej pracuje i łatwiejszy rozruch zimą. Ile przejechałem km to nie wiem ale ze 30kkm będzie na pewno. Co do cieknięcia to coś mi tam wycieka spod któregoś z uszczelniaczy przy skrzyni, ale nie jest to tragiczne i nie wiązałbym tego z olejem silnikowym - ot, zwykłe znaczenie terenu przez pełnoletniego łoryjona ;) Podsumowując - ten 5w30 formuła F zdecydowanie służy mojemu silniczkowi.

: 23 lis 2010, 17:03
autor: WieSiu
ja bede badał na dniach jaką będzie różnica po zmianie z oleju 10w40 z beczki,oraz filtra oleju nie dobranego konkretnie do mojego auta który przejechał z 15tys,na 10w40 forda i filtr oryginalny,ciekawe czy będzie różnica przy porannym odpalaniu. Teraz napinacz rozrządu długo się napełnia i hałasuje przez to rozrząd. Jak chociaż o połowę krócej będzie się napełniał to będę zadowolony. Ale wątpię że zauważe różnice,prędzej napinacze mam do wymiany (są 2,a każdy jeśli dostępny kosztuje 500-600zl tylko w oryginale,więc chyba lepiej jeździć aż silnik padnie i wtedy zmienić silnik,bo pewnie łańcuch i koła zebate i płozy też do wymiany więc z 3000zl na same części)

: 23 lis 2010, 18:14
autor: cidzej
Ja juz zakupilem i chce sprawdzic jak sie bedzie zachowywal ford po wymianie z 10w40 na ford formula f 5w30

: 23 lis 2010, 18:22
autor: Yagr
to możesz jeszcze poczekać z wymiana do mrozów i wtedy porównać ;) Oczywiście czekam na sprawozdanie :D

: 23 lis 2010, 18:43
autor: cidzej
Z tego co zapowiadaja mroz pojawi sie pod koniec tygodnia i pewnie jakos wtedy bede wymienial

: 05 sty 2011, 11:51
autor: Bazyss
Hejka.
Przede mną zmiana oleju i zastanawiam się co w serducho nalać. Obecnie zalany jet Mobil1 10w40 i silniczek sprawuje sie na nim bardzo dobrze. przez 10k km dolałem jakies 0,6-0,8L oleju. Mogło by wyjść jeszcze mniej ale trzeba by wymienić uszczelkę pod zaworami bo przepuszcza.
Silniczek na chwilę obecna ma nalatane 205k km i zastanawiam się czy lac dalej Mobil1 czy np: lepszym rozwiązaniem było by Valvoline MaxLive ??
Ktoś z was jeździł na Valvoline? ma jakieś opinie na jego temat czy też polecacie zupełnie inny olej??
pozdrawiam.

: 05 sty 2011, 12:10
autor: Jamszoł
Bazyss, a co za różnica ile przejechane ma ten silnik ?
Niech se ma nawet 500k km
Jak nie chlapie oleju w gardlo ani nie znaczy terenu to lej dobry olej
Tu nie ma co oszczędzać .
Ileż razy można pisac , że im lepszy i żadszy olej tym lepiej dlas silnika - szczególnie zimą ?
Możesz nawet wlac syntetyka - jeśli wymienisz uszczelniacze na zaworach .
Silnik Ci za to podziękuje lepszą , cichszą pracą .

: 05 sty 2011, 13:38
autor: cidzej
mobil to dobry olej, jak silnik jest ok to nie eksperymentuj tylko zalej takim samym

: 06 sty 2011, 12:03
autor: matek10912
przepraszam ze sie wcinam w temat ale mam pewien dylemat. czy trzeba cos zrobic w silniku zeby z mineralnego oleju zmienic go na polsyntetyk? prosilbym o porady :mrgreen:

: 06 sty 2011, 12:08
autor: Jamszoł
matek10912, chyba jenak nie czytasz postów , albo nie czytasz ze zrozumieniem
Jśli nie spala Ci oleju lub nie cieknie to zalewaj półsyntetykiem
Jeśli Ci przepala olej , gubu go lub cieknie - to uszczelniasz (bo i tak musisz to zrobić) i zalewasz półsyntetykiem

: 06 sty 2011, 12:29
autor: matek10912
a uszczelniasz to czyli co? sory ale czasami ciezko mysle :grin:

: 06 sty 2011, 12:35
autor: Jamszoł
Tak - jeśli cieknie lub wpiernicza olej - to najpierw uszczelniasz - bo i tak to musisz robić :mrgreen: