



Pozdrawiam
Ps. Zerknijcie na stronkę Eko-Car jakie mają samochody przerobione na gaz w galerii

Moderator: Moderatorzy
Ten silnik normalnie spala koło 8l, a na trasie potrafi poniżej 7l. Jak go "butowałeś" to mógł Ci spalić tyle.Benio123 pisze:W związku z tym, że byłem dzisiaj na stacji, sprawdzałem spalanie i zobaczyłem cenę benzyny 4.75 ( za każdym razem jak tankuje to rośnie) odświeżam temat o spalaniu
![]()
Spalanie - 10l/100. Przejechałem 240 KM z tego: 150KM między Krakowem a Zawierciem ( 2x75KM ) jak była możliwość to wyprzedzałem, czasem z gazem w podłogę i obrotami 5,5 -6 tyś. Średnio prędkość w granicach 120-130. Reszta to raczej miasto, też dynamicznie, ale bez pałowania, właściwie nie wiem gdzie ja przejeździłem te 100 pozostałych kilometrów
Nie wymieniłem jeszcze świec i kabli WN, to może mieć wpływ na spalanie ? Ogólnie wydaje mi się, że norma, chociaż rozwala mnie spalanie tego silnika...
Przy średniej prędkości 120-130 pali Ci za dużo (mi na trasie nad morze i z powrotem z 3 osobami i FULL bagażem spala 7L ), chociaż jak przy każdym wyprzedzaniu robisz pedał w podłogę to z drugiej strony nic dziwnego..Benio123 pisze:W związku z tym, że byłem dzisiaj na stacji, sprawdzałem spalanie i zobaczyłem cenę benzyny 4.75 ( za każdym razem jak tankuje to rośnie) odświeżam temat o spalaniu
![]()
Spalanie - 10l/100. Przejechałem 240 KM z tego: 150KM między Krakowem a Zawierciem ( 2x75KM ) jak była możliwość to wyprzedzałem, czasem z gazem w podłogę i obrotami 5,5 -6 tyś. Średnio prędkość w granicach 120-130. Reszta to raczej miasto, też dynamicznie, ale bez pałowania, właściwie nie wiem gdzie ja przejeździłem te 100 pozostałych kilometrów
Nie wymieniłem jeszcze świec i kabli WN, to może mieć wpływ na spalanie ? Ogólnie wydaje mi się, że norma, chociaż rozwala mnie spalanie tego silnika...
To Escort - w jakim komputerze?deathrider_85 pisze:Zależy co miał na myśli pisząc średnia prędkość. Jeżeli rzeczywiście średnia prędkość wyszła by na komputerze 120km/h, to musiał by grzać ciągle ponad 150km/h.
Damianos pisze:ja przy ok 2000tys zmieniam bieg
Damianos pisze:po minieciu 60km/h to ja czesto juz 5 zarzucam
TAK !!!! chyba, ze chcesz przy okazji rozpierdzielić sobie silnik jak mój kolega co 50% startów ze świateł ma z 2-giego biegu a 5-tke jak wrzuci to prawie jak automat od okolo 40km/h do maxa na niej jedzieDamianos pisze:moze wyzej go trzymac?
Ten Twój kolega to niezły gigant hehe. Potwierdzam i zgadzam się w pełni. Chociaż swojego ciągne do 3 - 3.3 tysi i zmieniam, ale zawse jeżdże sam i bez obciążenia. Wyprzedzam do 4500tysi nie więcej.cidzej pisze:Damianos pisze:ja przy ok 2000tys zmieniam biegDamianos pisze:po minieciu 60km/h to ja czesto juz 5 zarzucamTAK !!!! chyba, ze chcesz przy okazji rozpierdzielić sobie silnik jak mój kolega co 50% startów ze świateł ma z 2-giego biegu a 5-tke jak wrzuci to prawie jak automat od okolo 40km/h do maxa na niej jedzieDamianos pisze:moze wyzej go trzymac?a potem zostawił 2500pln za pęknięty korbowód w silniku
i kapitalke EcoTECa
jazda ze zbyt niskimi obrotami jest bardzo skzodliwa dla silnika dlatego najoptymalniejszy dla ciebie zakres zmian biegu to przedziaL 2750-3000RPM i zmiana na kolejny biegoczywiscie nei trzeba sie tego tak sztywno trzymać i np. na 1 biegu wystarczy pociagnać auto do jakis 1750-2000rpm, na 2biegu do 2250-2500rpm a dalej to juz raczej kolo 3000rpm nalezaloby zmieniać. oczywiscie wraz ze wzrostem obciazenia auta (jazda pod górke/dodatkowi pasażerowie/bagaż/przyczepka) nalezy coraz dluzej trzymać na biegach i tak np. dla pelnego obciazenia najwlasciwsza moze sie okazać zmiana biegu dopiero w przedziale 3500-4000rpm