Ile palą Wasze ESKI??

Moderator: Moderatorzy

deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Hehe... Ja się z nikim nie kłócę, tylko przedstawiam swoje zdanie :roll:. Jeśli chodzi o koszty, to sekwencja jest fajnym rozwiązaniem jak chcesz kupić mocny samochód. Kiedyś mi się marzyło Mondeo 2.5l 24V na sekwencji :twisted:, a teraz myślę o E36 2.5l 24V + szpera + sekwencja Prince :lol:. Niestety najwcześniej będę mógł o tym pomyśleć za 3 lata o ile zmienię pracę, a do tego czasu, to gaz może kosztować 4zł, a benzyna 8zł :sad: (odpukać) i będziemy musieli jeździć małymi autkami :'|.
Pozdrawiam

Ps. Zerknijcie na stronkę Eko-Car jakie mają samochody przerobione na gaz w galerii :).
jozek
Posty: 102
Rejestracja: 09 sie 2007, 09:16
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: jozek »

Mój na trasie Kluczbork Opole, po Opolu i Opole Kluczbork spalił niecałe 10, na gazie nie sprawdzałem.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

1.6 16V Zetec -

Trasa (wyprzedzanko do 4500 obr :twisted:) 90-120Km/h ) - 6-7L

Cykl mieszany (odcinki ok 30km, spokojna jazda do 3000obr) - (40-60-90+światła) - 8l

Miejski - (zimą, do 60km/h, krótkie odcinki do ok 10km) - 10l :evil:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Rob

Post autor: Rob »

miasto od 8,5 do 9,2 - benzyny .
Benio123

Post autor: Benio123 »

W związku z tym, że byłem dzisiaj na stacji, sprawdzałem spalanie i zobaczyłem cenę benzyny 4.75 ( za każdym razem jak tankuje to rośnie :/ ) odświeżam temat o spalaniu :)
Spalanie - 10l/100. Przejechałem 240 KM z tego: 150KM między Krakowem a Zawierciem ( 2x75KM ) jak była możliwość to wyprzedzałem, czasem z gazem w podłogę i obrotami 5,5 -6 tyś. Średnio prędkość w granicach 120-130. Reszta to raczej miasto, też dynamicznie, ale bez pałowania, właściwie nie wiem gdzie ja przejeździłem te 100 pozostałych kilometrów :)
Nie wymieniłem jeszcze świec i kabli WN, to może mieć wpływ na spalanie ? Ogólnie wydaje mi się, że norma, chociaż rozwala mnie spalanie tego silnika...
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Benio123 pisze:W związku z tym, że byłem dzisiaj na stacji, sprawdzałem spalanie i zobaczyłem cenę benzyny 4.75 ( za każdym razem jak tankuje to rośnie :/ ) odświeżam temat o spalaniu :)
Spalanie - 10l/100. Przejechałem 240 KM z tego: 150KM między Krakowem a Zawierciem ( 2x75KM ) jak była możliwość to wyprzedzałem, czasem z gazem w podłogę i obrotami 5,5 -6 tyś. Średnio prędkość w granicach 120-130. Reszta to raczej miasto, też dynamicznie, ale bez pałowania, właściwie nie wiem gdzie ja przejeździłem te 100 pozostałych kilometrów :)
Nie wymieniłem jeszcze świec i kabli WN, to może mieć wpływ na spalanie ? Ogólnie wydaje mi się, że norma, chociaż rozwala mnie spalanie tego silnika...
Ten silnik normalnie spala koło 8l, a na trasie potrafi poniżej 7l. Jak go "butowałeś" to mógł Ci spalić tyle.
Może to będzie mało pocieszające, ale mi 1.8 spala teraz średnio ~8l, a nawet często mniej i powoli nim nie jeżdżę :p. Nawet jak go naprawdę ostro "deptam", to do 10l nie dochodzi.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Benio123 pisze:W związku z tym, że byłem dzisiaj na stacji, sprawdzałem spalanie i zobaczyłem cenę benzyny 4.75 ( za każdym razem jak tankuje to rośnie :/ ) odświeżam temat o spalaniu :)
Spalanie - 10l/100. Przejechałem 240 KM z tego: 150KM między Krakowem a Zawierciem ( 2x75KM ) jak była możliwość to wyprzedzałem, czasem z gazem w podłogę i obrotami 5,5 -6 tyś. Średnio prędkość w granicach 120-130. Reszta to raczej miasto, też dynamicznie, ale bez pałowania, właściwie nie wiem gdzie ja przejeździłem te 100 pozostałych kilometrów :)
Nie wymieniłem jeszcze świec i kabli WN, to może mieć wpływ na spalanie ? Ogólnie wydaje mi się, że norma, chociaż rozwala mnie spalanie tego silnika...
Przy średniej prędkości 120-130 pali Ci za dużo (mi na trasie nad morze i z powrotem z 3 osobami i FULL bagażem spala 7L ), chociaż jak przy każdym wyprzedzaniu robisz pedał w podłogę to z drugiej strony nic dziwnego.. ;) Popracuj nad techniką jazdy i zmiany biegów. Tego silnika nie ma sensu ciągnąc ponad 4000-4500obr. Jego moment to jakieś 3tysie. To nie jest wysokoobrotowa honda tylko Fordzitsu :twisted:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Zależy co miał na myśli pisząc średnia prędkość. Jeżeli rzeczywiście średnia prędkość wyszła by na komputerze 120km/h, to musiał by grzać ciągle ponad 150km/h :lol:.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

deathrider_85 pisze:Zależy co miał na myśli pisząc średnia prędkość. Jeżeli rzeczywiście średnia prędkość wyszła by na komputerze 120km/h, to musiał by grzać ciągle ponad 150km/h :lol:.
To Escort - w jakim komputerze? :mrgreen:

Przez średnia miał zapewne na myśli 'stałą prędkość podróżną', stałą do miejsc w których trzeba zwalniać tj skrzyżowania itd. ;)
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Hehe... podejrzewam o co chodzi. Chciałem po prostu napisać, że po prostu osiągnąć średnio 120km/h nie jest takie proste.
Damianos

Post autor: Damianos »

a do ilu obrotow ciagniecie swoje 1.6?

ja przy ok 2000tys zmieniam bieg, dojazd do skrzyzowania to czesto na luzie i w miesce ok 9l pali. Troszke jedak przyduzo..

moze wyzej go trzymac? po minieciu 60km/h to ja czesto juz 5 zarzucam :grin:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11787
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Damianos pisze:ja przy ok 2000tys zmieniam bieg
Damianos pisze:po minieciu 60km/h to ja czesto juz 5 zarzucam
Damianos pisze:moze wyzej go trzymac?
TAK !!!! chyba, ze chcesz przy okazji rozpierdzielić sobie silnik jak mój kolega co 50% startów ze świateł ma z 2-giego biegu a 5-tke jak wrzuci to prawie jak automat od okolo 40km/h do maxa na niej jedzie :| a potem zostawił 2500pln za pęknięty korbowód w silniku :P i kapitalke EcoTECa

jazda ze zbyt niskimi obrotami jest bardzo skzodliwa dla silnika dlatego najoptymalniejszy dla ciebie zakres zmian biegu to przedziaL 2750-3000RPM i zmiana na kolejny bieg :) oczywiscie nei trzeba sie tego tak sztywno trzymać i np. na 1 biegu wystarczy pociagnać auto do jakis 1750-2000rpm, na 2biegu do 2250-2500rpm a dalej to juz raczej kolo 3000rpm nalezaloby zmieniać. oczywiscie wraz ze wzrostem obciazenia auta (jazda pod górke/dodatkowi pasażerowie/bagaż/przyczepka) nalezy coraz dluzej trzymać na biegach i tak np. dla pelnego obciazenia najwlasciwsza moze sie okazać zmiana biegu dopiero w przedziale 3500-4000rpm :|
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Kolega wyżej bardzo mądrze radzi :). Jak będzie tak traktował jak teraz benzyniaka, to go wykończysz.
mikruss

Post autor: mikruss »

moj 1.6 palil 10/100 a w trasie do 8 schodzil wiec go sprzedalem :mrgreen:
Za duze spalanie jak na taki motor- tyle to palą silniki 0 mocy ok 120-130 PS
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

cidzej pisze:
Damianos pisze:ja przy ok 2000tys zmieniam bieg
Damianos pisze:po minieciu 60km/h to ja czesto juz 5 zarzucam
Damianos pisze:moze wyzej go trzymac?
TAK !!!! chyba, ze chcesz przy okazji rozpierdzielić sobie silnik jak mój kolega co 50% startów ze świateł ma z 2-giego biegu a 5-tke jak wrzuci to prawie jak automat od okolo 40km/h do maxa na niej jedzie :| a potem zostawił 2500pln za pęknięty korbowód w silniku :P i kapitalke EcoTECa

jazda ze zbyt niskimi obrotami jest bardzo skzodliwa dla silnika dlatego najoptymalniejszy dla ciebie zakres zmian biegu to przedziaL 2750-3000RPM i zmiana na kolejny bieg :) oczywiscie nei trzeba sie tego tak sztywno trzymać i np. na 1 biegu wystarczy pociagnać auto do jakis 1750-2000rpm, na 2biegu do 2250-2500rpm a dalej to juz raczej kolo 3000rpm nalezaloby zmieniać. oczywiscie wraz ze wzrostem obciazenia auta (jazda pod górke/dodatkowi pasażerowie/bagaż/przyczepka) nalezy coraz dluzej trzymać na biegach i tak np. dla pelnego obciazenia najwlasciwsza moze sie okazać zmiana biegu dopiero w przedziale 3500-4000rpm :|
Ten Twój kolega to niezły gigant hehe. Potwierdzam i zgadzam się w pełni. Chociaż swojego ciągne do 3 - 3.3 tysi i zmieniam, ale zawse jeżdże sam i bez obciążenia. Wyprzedzam do 4500tysi nie więcej.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ