Strona 2 z 4

: 17 kwie 2011, 12:59
autor: jakobs72
Jamszoł pisze:Gajek, spróbuj wbić trochę mniejszą nasadkę na łeb śruby - z pół godziny wcześniej popryskaj WD 40 a tuż przed odkręcaniem uderz w łeb śruby młotkiem poprzez jakiś wałek ( wzdłuż osi obrotu śruby)
Lub jeśli masz palnik - upal łeb śrubie i ściągnij rozrusznik jak ze szpilki :)

: 17 kwie 2011, 13:52
autor: Gajek

: 17 kwie 2011, 14:00
autor: Jamszoł
tym nie dogrzejesz śruby nie mówiąc o ucinaniu
WD 40 na 30 minut przed operacją - młotek i wałek do uderzenia a potem jak pisalem nasadka o wymiar mnniejsza - wbijasz młotkiem i kręcisz

: 18 kwie 2011, 09:19
autor: Gajek
Tej śruby nie da się ruszyć, wbiłem nasadkę, nawet przedłużyłem sobie klucz aby lepiej mi się odkręcało i nic. Klucz się okręca. A z tym silnikiem to dzisiaj go rozbieram. Jak najłatwiej ściągnąć rozrząd, ciąć pasek?

: 18 kwie 2011, 12:13
autor: Yagr
Gajek pisze:ciąć pasek?
po co? odkręcasz napinacz i ściągasz.

: 18 kwie 2011, 14:55
autor: Gajek
Spróbuje z tym paskiem. Nie mogę odkręcić śrub głowicy. Nie wiem jak ją rozebrać.

: 18 kwie 2011, 15:17
autor: Yagr
Gajek, ściągasz pokrywę zaworów - jakieś 10 śrub na klucz 10, pod spodem masz widoczne śruby głowicy - porządna nasadka i muszą puścić. Ale głowicy nie zdejmiesz od razu - trzeba jeszcze kolektory odkręcić. Z ssącym problemów nie będzie ale wydechowy może mieć śruby przygrzane i zapieczone. No ale najpierw to te śruby głowicy musisz odkręcić bez tego dalej nie ruszysz. Aaa... i odkręcasz w odwrotnej kolejności niż były dokręcane.

: 18 kwie 2011, 15:55
autor: Jamszoł
Można od kolektora wydechowego odkręcić rurę wydechową , odpiąć wąż ssący od kolektora ssącego i zwalić głowicę z kolektorami - będzie łatwiej i szybciej :mrgreen:

: 18 kwie 2011, 15:58
autor: Yagr
no fakt, można to razem zwalić ;)

: 18 kwie 2011, 19:46
autor: Gajek
Yagr, ja wiem gdzie są śruby. Chodziło mi o to, że śruby są tak mocno przykręcone, że nie mogę ich ruszyć zwykłą grzechotką. Pożyczę może klucz dynamometryczny, on ma dłuższą rączkę i tym powinno pójść. Rurę wydechową już odciąłem z katalizatorem ( był pusty) i wywiozłem go na złom, dostałem 4zł. Kolektor wydechowy też już odkręcałem i śruby były zapieczone trzeba było je ciąć. Brat ma pęknięty kolektor i chcemy wymienić na ten cały, ale on jest inny niż ten co on ma. http://allegro.pl/ford-escort-kolektor- ... 23474.html to jest ten co on ma. A to jest ten co jest w tym na złom http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-fo ... 86911.html

Co to za rurka i czy możemy wsadzić go do brata auta?

: 18 kwie 2011, 19:56
autor: Jamszoł
Rurki wytnij a otwory zaspawać - jeśli reszta pasuje.
Od kiedy grzechotką się odkręca głowicę ?
To musi być PORZĄDNA nasadka , porządne pokrętło do tego i z pół metra rury na przedłużkę

: 18 kwie 2011, 19:58
autor: Gajek
Próbowałem tym co mam w domu. Grzechotka i nasadki są dobre, tylko za małe przełożenie.

: 18 kwie 2011, 20:00
autor: Jamszoł
Gajek, głowica jest na tyle przykręcona , że 99 % grzechotek powinno się rozlecieć a nakrętka/śruba nie puści

: 18 kwie 2011, 20:08
autor: Jamszoł
90 Nm + 90 stopni - czyli przy odkręcaniu musisz przyłożyć co najmniej 100 Nm
Acha - odkręcasz odwrotnie do przykręcania

: 19 kwie 2011, 09:05
autor: Gajek
Jeszcze mam problem z odkręceniem świec. Nie mogę ich ruszyć, wczoraj zniszczyłem klucz do świec. Żadna nie drgnie, strasznie mocno są dokręcone.