Strona 2 z 3

: 29 sie 2012, 20:13
autor: Jamszoł
to jeszcze ja coś od siebie
Jeżeli tylko sam pobór - to ściągasz plusową klemę z aku - plusową końcówkę miernika do słupka a minusową do klemy

Jeśli ładowanie chcesz pomierzyć
poluźnić klemę , odpalić silnik , przyłożyć plusową końcówkę miernika do słupka aku a minusową do klemy , ściągnąć klemę - odczytać wynik

: 05 sty 2013, 20:36
autor: Mikosz
Jamszoł pisze:to jeszcze ja coś od siebie
Jeżeli tylko sam pobór - to ściągasz plusową klemę z aku - plusową końcówkę miernika do słupka a minusową do klemy
Mam zamiar pojutrze sprawdzić pobór.
Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??
Na mierniku jaki zakres ustawić ??
Jaka jest NORMA ? np. od 1A do 5A
Czy silnik musi być zimny czy ciepły ??

Posiadam rozdzielacz, a w nim wsadzone 3 wtyki, jeden od ładowania fona, drugi do nawigacji (podłączony cały czas w navi), trzeci to zasilacz samochodowy do ładowania laptopa. Te trzy świecą diodkami. Nie wiem czy nie rozładuje mi nowy aku w nocy ??

: 05 sty 2013, 23:27
autor: Jamszoł
Miernik możesz ustawić na max - najwyżej poda Ci wskazanie po przecinku
Mikosz pisze:Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??
Dokładnie tak

: 06 sty 2013, 00:07
autor: cidzej
Mikosz pisze:Jaka jest NORMA ? np. od 1A do 5A
kilkanascie mA, a w deklu bez kompa to w zasadzie tyle co zegarek to kilka mA [podpowiem 0,01 (10mA)-0,02A(20mA) pobor np 0,1(100mA) daje nam ok 2.4Ah na dobe czyli aku 72Ah wyzre do zera w 30 dni ... w praktyce diesla w zimie pewnei bys nie mogl uruchomic po okolo tygodniu wiec to jest juz duzo za duzo]


i radzilby odpinac ta zapalniczke, bo taki zasilacz nawet bez obciazenia (przetwornica) moze te kilkadziesiat mili amper pozrec, navi tez jak przymrozi baterie moze troche pobierac ... spokojnie moze to w skarjnym przypadku przekroczyc 0,1A - oczywiscie jesli auto stoi dluzsze okresy bo jak dzien w dzien robi kilkadziesiat km to nie ma co sobie wogole glowy zawracac

: 06 sty 2013, 00:26
autor: Jamszoł
u mnie w jednym i drugim wpierdziela przy wyłączonej stacyjce ok 0,18A
Po 2 tygodniach nie ma mowy , żeby wóz odpalić
Jeśli bym nie jeździł wcale przez ten czas

: 06 sty 2013, 00:53
autor: WieSiu
w dieslu tez jest komputer.

: 06 sty 2013, 10:09
autor: jaro
ja tam swojego odpale po trzech tygodniach nie odpalania

: 06 sty 2013, 13:00
autor: Yagr
Wiesiu, nie w kaźdym dieslu- u mnie kompa brak ;)

: 06 sty 2013, 13:37
autor: WieSiu
Yagr pisze:Wiesiu, nie w kaźdym dieslu- u mnie kompa brak
tak wiem, ja tez nie mialem ;)

: 06 sty 2013, 14:19
autor: Arcadio
też to muszę zrobić ;) koledze prąd brało radio i aku padał co chwilę. taki model był co żarł cały czas napięcie ;)

: 10 sty 2013, 13:07
autor: Mikosz
Jamszoł pisze:Miernik możesz ustawić na max - najwyżej poda Ci wskazanie po przecinku
Mikosz pisze:Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??
Dokładnie tak
Zrobiłem jak pisałem wyżej i jest coś nie tak. Na mierniku ustawiłem na wszystkie zakresy co jest zaznaczone w kółku na żółto a na wyświetlaczu cały czas ZERO. Na pewno miernik dobry bo działa stan spoczynku nowego aku 12,67 V. Chyba że na inny zakres mam ustawić namierniku ??

: 10 sty 2013, 13:26
autor: S3ci0r
kabel plusowy wepnij pod pomiar amperów :)

: 10 sty 2013, 13:34
autor: Mikosz
S3ci0r pisze:kabel plusowy wepnij pod pomiar amperów
znaczy gdzie mam ustawić ? podaj jednostki :oops: Jak nie chcesz rysować to podaj godziny gdzie ustawić.

: 10 sty 2013, 13:48
autor: S3ci0r
Mikosz, daj model tego miernika to ci pokażę gdzie wpiąć te przewody do mierzenia w miernik, teraz zapewne masz ustawione pod mierzenie V a nie A ;)

: 10 sty 2013, 13:52
autor: Mikosz
S3ci0r, AAA wiem o co chodzi :mrgreen: Chodzi o to żeby wtyk kabelka czerwonego przestawić z V na mA. Faktycznie czerwony jest wpięty na V a czarny na COM. Lece sprawdzić :)