Strona 2 z 5
: 01 wrz 2006, 20:38
autor: ELpYndoL
Niestety tak jest ze te 8v maja po 105-108km a te 16v 90km
TE 16V to zupełnie inna konstrukcja jest nieco odprezona bardziej elastyczna i co za tym idzie bardziej ekonomiczna i trwalsza

i chyba oto chodziło konstruktorom w Fordzie

: 01 wrz 2006, 22:07
autor: ARIEL
cidzej pisze:generalnie hondę ciężko z czymś porównywać (dla mnie honda ma mistrzostwo świata jeśli chodzi o silniki), bo albo COŚ będzie miało porównywalne osiągi, ale będzie więcej paliło, albo będzie mniej żywotne
prawie wszystkie japońce mają dobre i żwawe silniki
jak będziesz miał okazje przejedz się swiftem 1.6-16v też samolot

i 6-7 na 100tke
: 01 wrz 2006, 22:22
autor: ELpYndoL
ALE 1.6 16V ZETEC to mimo wszystko bardzo dobra konstrukcja

: 01 wrz 2006, 23:00
autor: Vieczur
dobra.. zwlaszcza te produkowane od koncowki 94 roku

maja juz trwalszy rozrzad

: 02 wrz 2006, 10:18
autor: darcun4
Vieczur pisze:zwlaszcza te produkowane od koncowki 94 roku maja juz trwalszy rozrzad
Tylko czemu akurat z tych roczników wszelkiego rodzaju części na Allegro jest w pip?
: 02 wrz 2006, 11:36
autor: alien
kolega ma essiego identycznego prawie jak moj z tym ze inny silnik ja mam 1.6 16V a on ma 1.6 8V i szczerze ? jak sie czasem scigniemy czy cos to ja nie wiem gdzie on ma te 105 koni? moze on ma konie na biegunach bo bez problemu zostawiam go w tyle

: 02 wrz 2006, 11:38
autor: ELpYndoL
i tak powinno byc

: 02 wrz 2006, 14:44
autor: alien
heheh no a jak by inaczej

jednak 16V to 16V

: 23 wrz 2006, 11:18
autor: Yagr
witam
panowie cóż się dziwicie: 1.6 8v EFI ma max moc przy 6000 obr a 1.6 16v EFI przy 5500, ale to nie wszystko bo moim zdaniem ważniejszy jest moment który w 8v max ma przy 4000 obr a w 16v przy 3000! dodajcie jeszcze długą skrzynię w 8v i prawdopodobną różnicę wieku/zużycia i macie całą tajemnicę. ale trzymając 8v powyżej tych 3000 da się w miarę dynamicznie jeździć.
ps. jeśli w 1.6 8v EFI fabrycznie nie było katalizatora to jest to silnik LJE a on faktycznie ma katalogowo 108 KM. a na gazie nie spodziewaj się mocy benzyny! ( zresztą benzyna przez mikser też straci na mocy, bo masz chyba II gen?)/pzdr
: 23 wrz 2006, 11:32
autor: Vieczur
Yagr, bardzo madry post

mysle ze juz zalozyciel tematu powinien wystawic Ci "pomogl"

: 28 wrz 2006, 11:39
autor: Viking
W przyszlym tygodniu porownam przyspieszenia mojego Essiego 1.4 z okolo 70 końmi, a Honde Civic - ten sam rocznik o pojemnosci 1.3 i mocy 75KM, bo takowa bede mial:) Wybiore wtedy model ktorym bede jezdzil:)
: 28 wrz 2006, 20:32
autor: MARKKO
czyli jednak honda bedzie
: 28 wrz 2006, 23:19
autor: WieSiu
odejmij chociaz z 200km Escortowi zeby szanse byly rowne

Escort to ciezkie auto jak na takie niewielkie wnetrze, honda na pewno jest duzo lzejsza, i do tego ma mocniejszy silnik.. Wynik mi sie nasuwa sam

: 29 wrz 2006, 01:44
autor: Viking
No, dzis bedzie czas porownania

Ale oprocz przyspieszenia wezme pod uwage halas wnetrza, komfort, wyglad samochodu itp., wiec sprawa jeszcze nie jest przesądzona. Poza tym Escortem troche sie juz bujam i wiem co mam(a nie jest zle), a co w Hondzie drzemie tego nie wiem. Tak czy inaczej Escort zostanie w rodzinie.
: 29 wrz 2006, 14:06
autor: Yagr
hondą jeździłem sporadycznie i rekreacyjnie ale powiedzcie mi panowie czy ona poza masą i mocą nie ma jeszcze trochę krótszej skrzyni niż essi? bo jeśli tak to całe porównanie nie za bardzo ma sens, chyba że chodzo tylko o subiektywne odczucia/ pzdr
******************************************************************
cofam co napisałem, każde porównanie ma sens, jeśli prowadzi do jakichś wniosków
