Strona 2 z 5

: 01 wrz 2006, 20:38
autor: ELpYndoL
Niestety tak jest ze te 8v maja po 105-108km a te 16v 90km :wink:
TE 16V to zupełnie inna konstrukcja jest nieco odprezona bardziej elastyczna i co za tym idzie bardziej ekonomiczna i trwalsza :wink: i chyba oto chodziło konstruktorom w Fordzie :wink:

: 01 wrz 2006, 22:07
autor: ARIEL
cidzej pisze:generalnie hondę ciężko z czymś porównywać (dla mnie honda ma mistrzostwo świata jeśli chodzi o silniki), bo albo COŚ będzie miało porównywalne osiągi, ale będzie więcej paliło, albo będzie mniej żywotne
prawie wszystkie japońce mają dobre i żwawe silniki
jak będziesz miał okazje przejedz się swiftem 1.6-16v też samolot :wink:
i 6-7 na 100tke

: 01 wrz 2006, 22:22
autor: ELpYndoL
ALE 1.6 16V ZETEC to mimo wszystko bardzo dobra konstrukcja :wink:

: 01 wrz 2006, 23:00
autor: Vieczur
dobra.. zwlaszcza te produkowane od koncowki 94 roku ;) maja juz trwalszy rozrzad ;)

: 02 wrz 2006, 10:18
autor: darcun4
Vieczur pisze:zwlaszcza te produkowane od koncowki 94 roku maja juz trwalszy rozrzad
Tylko czemu akurat z tych roczników wszelkiego rodzaju części na Allegro jest w pip?

: 02 wrz 2006, 11:36
autor: alien
kolega ma essiego identycznego prawie jak moj z tym ze inny silnik ja mam 1.6 16V a on ma 1.6 8V i szczerze ? jak sie czasem scigniemy czy cos to ja nie wiem gdzie on ma te 105 koni? moze on ma konie na biegunach bo bez problemu zostawiam go w tyle :/

: 02 wrz 2006, 11:38
autor: ELpYndoL
i tak powinno byc :wink:

: 02 wrz 2006, 14:44
autor: alien
heheh no a jak by inaczej :P jednak 16V to 16V :D

: 23 wrz 2006, 11:18
autor: Yagr
witam
panowie cóż się dziwicie: 1.6 8v EFI ma max moc przy 6000 obr a 1.6 16v EFI przy 5500, ale to nie wszystko bo moim zdaniem ważniejszy jest moment który w 8v max ma przy 4000 obr a w 16v przy 3000! dodajcie jeszcze długą skrzynię w 8v i prawdopodobną różnicę wieku/zużycia i macie całą tajemnicę. ale trzymając 8v powyżej tych 3000 da się w miarę dynamicznie jeździć.
ps. jeśli w 1.6 8v EFI fabrycznie nie było katalizatora to jest to silnik LJE a on faktycznie ma katalogowo 108 KM. a na gazie nie spodziewaj się mocy benzyny! ( zresztą benzyna przez mikser też straci na mocy, bo masz chyba II gen?)/pzdr

: 23 wrz 2006, 11:32
autor: Vieczur
Yagr, bardzo madry post :) mysle ze juz zalozyciel tematu powinien wystawic Ci "pomogl" ;)

: 28 wrz 2006, 11:39
autor: Viking
W przyszlym tygodniu porownam przyspieszenia mojego Essiego 1.4 z okolo 70 końmi, a Honde Civic - ten sam rocznik o pojemnosci 1.3 i mocy 75KM, bo takowa bede mial:) Wybiore wtedy model ktorym bede jezdzil:)

: 28 wrz 2006, 20:32
autor: MARKKO
czyli jednak honda bedzie

: 28 wrz 2006, 23:19
autor: WieSiu
odejmij chociaz z 200km Escortowi zeby szanse byly rowne ;) Escort to ciezkie auto jak na takie niewielkie wnetrze, honda na pewno jest duzo lzejsza, i do tego ma mocniejszy silnik.. Wynik mi sie nasuwa sam :D

: 29 wrz 2006, 01:44
autor: Viking
No, dzis bedzie czas porownania :) Ale oprocz przyspieszenia wezme pod uwage halas wnetrza, komfort, wyglad samochodu itp., wiec sprawa jeszcze nie jest przesądzona. Poza tym Escortem troche sie juz bujam i wiem co mam(a nie jest zle), a co w Hondzie drzemie tego nie wiem. Tak czy inaczej Escort zostanie w rodzinie.

: 29 wrz 2006, 14:06
autor: Yagr
hondą jeździłem sporadycznie i rekreacyjnie ale powiedzcie mi panowie czy ona poza masą i mocą nie ma jeszcze trochę krótszej skrzyni niż essi? bo jeśli tak to całe porównanie nie za bardzo ma sens, chyba że chodzo tylko o subiektywne odczucia/ pzdr
******************************************************************
cofam co napisałem, każde porównanie ma sens, jeśli prowadzi do jakichś wniosków :idea: