Strona 2 z 2

: 08 paź 2006, 10:14
autor: Adriano
DARCUN nie wiem, czy to miało wpływ czy nie, zamiast katalizatora mam strumiennicę i tak do końca nie jestem przekonany teraz, czy tak powinno być bo jak pisałem wcześniej właśnie od tego momentu zaczęły mi się problemy.

: 08 paź 2006, 22:35
autor: Jamszoł
Jak nie ma katalizatora do spaliny mają mniejszy opór przepływu sonda lambda może to wyczuć i daje złe odczyty do kompa a ten może zgłupieć wkońcu.
Może to nie znaczy , że napewno ale żaden z nas nie programował kompa w Eskorcie.
Komp ma zaprogramowane , że ciśnienie spalin przy jakichś tam obrotach jest takie a takie a jak jest inne to zmienia paramerty pracy silnika.
A błąd w komputerze powoduje następny i tak dalej jak w kompie np w PC domowym.

: 10 paź 2006, 09:34
autor: cidzej
Poczytalem sobie konkurencyjne forum i zauwazylem, ze sporo ludzi ma te same problemy co ja. Niektorym udaje sie je rozwiazac wymiana ktoregoś z czujników, ale są tacy, którzy wymienili juz wszystkie i objawy pozostaly. Niektórzy po tej operacji się poddają uznając, że już nic nie da się w tym temacie zrobić. Moim zdaniem tutaj popełniają błąd !!! Może się okazać, że wszystkie czujniki były dobre !!!

Podstawowym problemem escorta jest jego układ elektryczny. Nie chodzi mi tu tylko o skrzynkę przekaźnikową, ale także same przekaźniki, przepalające i kruszące się kable, rozpadające wtyczki, śniedziejące złączki.

Wielce prawdopodobnym jest, że winę za usterkę, w tak starym już Fordzie jak mój (15 lat), ponosi/ponoszą pokruszone, nie przewodzące przewody z wiązki do komputera !!!!

Skąd takie wnioski ??

2 komputery zgłaszają, że nie widzą 2 czujników (cały czas tych samych). Czujniki wymienione, a oba komputery dalej zgłaszają te same błędy. Nie chce mi się wierzyć, że to przypadek. Coraz bardziej skłąniam się ku podmianie wiązki elektrycznej komputera.

Najprostszym sposobem przetestowania czy to kable/złączki jest demontaż komputera, odpięcie "wadliwego" czujnika, zwarcie ze sobą styków złączki i sprawdzenie po stronie złącza komputera (za pomocą multimetru) czy jest przejście na przewodach. Jeśli go nie ma no to trzeba podmienić uszkodzone kable.

Myślę, że wiele usterek elektryki silnika można w ten sposób naprawić. Tylko mało któremu "majstrowi" z zapchlonego warsztatu samochodowego chce się to sprawdzać.


No dobra ... to tyle teorii ... jak się ktoś ze mną zgadza to może przystąpić do sprawdzania jej w praktyce :)

a jak kogoś nie przekonałem to trudno ... jego strata.

Od siebie dodam tylko, że cała operacja nie jest zbyt skomplikowana i można założyć, że sprawdzenie + wymiana okablowania dla jego czujnika to max 30 minut roboty (lub raczej dłubaniny, bo robota to żadna - wymagana tylko znajomość obsługi multimetru + cyny + lutownicy + izloacji)