Ja już Ci Robert na Shout Boxie pisałem że nie mam kata tylko strumienicę i na przeglądzie full wypas Nawet spaliny są ok. Ja bym wstawił w wybebeszoną puszkę po kacie kawałek rurki i z głowy Dalej masz puszkę (diagnosta nie skuma że w środku nie ma porcelany, musiałby mieć rentgena w oczach ) a i sound się troszkę zmieni (ale pewnie na tym Ci aż tak bardzo nie zależy).
robertford, marna szansa zebys znal na 100% przebieg tego kata co kupisz, a jak ma katalizator duzo ponad 100tys, to teoretycznie powinien isc powoli do wymiany,ale wiadomo, w polsce to raczej nierealne. Uzywka to jednak uzywka,ja bym na Twoim miejscu przyzwyczail sie do odglosu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Odnowie troche temat bo wlasnie wrocilem z warsztatu. Wycieli mi katalizator i w zamian za starego kata wstawili nowa strumienice... dobra decyzja czy raczej kat mogl zostac??
O odglos i osiagi mi nie chodzilo bo sama strumienica to za duzo nie da. Chodzilo mi o to zeby pozbyc sie kata bo byl juz zapchany i ma to niby troche obnizyc spalanie.
SlaVkoEg pisze:O odglos i osiagi mi nie chodzilo bo sama strumienica to za duzo nie da. Chodzilo mi o to zeby pozbyc sie kata bo byl juz zapchany i ma to niby troche obnizyc spalanie.
Testowalem u siebie rure w katalizatorze i za glosno bylo. Taki nieprzyjemny metaliczny odglos. Uniwersalny katalizator Bosal z montarzem to koszt około 250 pln
Powrócę do tematu bo ten problem zaczyna mnie dotykać.
Musze wymienić u siebie katalizator bo się rozsypal i przytkał mi układ wydechowy.
Poszedłem do jednego warsztatu i tam mechanik powiedział mi żę skoro mój Eskorcik ma tylko(???) 190 tys. przebiegu to lepiej zamontować katalizator uniwersalny niż strumienicę. Stwierdził że strumienice montuje się raczej przy wyższych przebiegach.
Koszt strumienicy z montażem to 150zl, a kata z montażem to 300zl.
Może ktoś mi powie czy on ma rację czy tylko naciąga?
strumienica to element który zastępując katalizator ma zmniejszyć opory wydechu i zdynamizować maszynę (przynajmniej teoretycznie) Przebieg ma tu znaczenie o tyle że właśnie w granicach150-200kkm pada katalizator i myśli się o oszczędnościach. Strumienicę kupisz za 50zł więc jeśli sam sobie wymienisz to 100 masz w kieszeni. No ale gwoli ścisłości to uniwersalny kat kupisz w cenie 150-200 zł a jesteś wtedy fair wobec prawa
Reasumujac - twierdzenie że do jakiegoś tam przebiegu wstawia się katalizator a powyżej strumienicę to bardzo oryginalna mitologia
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"