Strona 2 z 3

Rezerwa...

: 08 sty 2007, 23:12
autor: Vito
Hehe cidzej. To by byla dobra sprawa:) Ale ja bym prosil tak jeszcze z podlaczeniem do fotela kierowcy, moze jakies wibracje fotela jak zaczyna sie rezerwa w baku?:D
A poważnie, jak tylko coś będę miał to dam znać.
pozdrawiam

: 09 sty 2007, 12:37
autor: GonzoG
Rozwiązanie jest bardzo proste. Wystarczy sprawdzić jaką rezystancje ma pływak przy stanie rezerwy i wstawić prztwornik A/C. Jak opór spadnie/wzrośnie powyżej ustalonego to się włącza kontrolka.

A taki prostszy sposób, to montujesz pod wskaźnikiem dwie blaszki. Jak wskazówka opada odpowiednie nisko to się włącza kontrolka. Nie ma z tym żadnego kłopotu. Wskazówka przecież nie opada po wyłączeniu zapłonu.

: 09 sty 2007, 18:29
autor: SlaVkoEg
GonzoG pisze:A taki prostszy sposób, to montujesz pod wskaźnikiem dwie blaszki. Jak wskazówka opada odpowiednie nisko to się włącza kontrolka.
...ale z wczesniejszych odpowiedzi wynika ze wskazowka oszukuje (i nie tylko z odpowiedzi bo problem dotyczy i mnie), a caly problem tkwi w tym ze chcemy "opatentowac" wiarygodny sposob, wiec po co nam swiecaca rezerwa w momencie gdy w zbiorniku jest 20 litrow?? Moim zdaniem najlepszy pomysl to pomysl dotyczacy tego ile nasz pojazd spala na 100 km i wtedy szacowac wedlog przejechanych kilometrow... przynajmniej takie jest moje zdanie :cool:

: 09 sty 2007, 18:44
autor: Tfaruk
Moja wskazówka to jest porażka. Wskazówka osiąga zero a ja robie jeszcze koło 120 km na tym baku - nie wiem czy nie mam w ogole zle zeskalowanej tej wskazowki bo opada prawie do 1cm od konca skali:|
Ja zawsze jak wlewam benzynę obliczam ile mogę na niej przejechać przy spalaniu 12l/100km. Dzięki temu jeszcze nigdy mnie nie zaskoczył:P

: 10 sty 2007, 03:49
autor: GonzoG
U mnie wskazuje dobrze... Tylko czasami po nocnych przymrozkach opada sobie o 1/8 skali, ale po kilku - kilkunastu minutach jazdy wraca na swoją pozycję. Wszędzie kontrolka rezerwy jest podłączona do pływaka od wskazówki. Jak źle wskazuje, to trzeba sprawdzić czy czasami pływak nie ma błędów pomiaru.

Jak ktoś chce zrobić tak, aby było to niezależne od oryginalnego pływaka, to musi sobie wstawić drugi. Aby nie było dużych błędów i odchyleń pomiaru powinno się go umieścić dokładnie na środku zbiornika. Nie musi on być ze zmienną rezystancją. Wystarczy tylko ze stycznikiem i sprawa załatwiona. Innych prostych sposobów nie ma.

: 10 sty 2007, 13:02
autor: WieSiu
Ja bym jednak zainwestowal w naprawienie wskaznika paliwa, wyjdzie na pewno taniej niz kontrolka rezerwy, ktorej jak znam zycie przy niesprawnej swojej wskazowce nie zralizujesz :) Zwlaszcza ze nie jest taki zly ten wskaznik, jak ktos ma go sprawnego i sie nauczy jak w jego escorcie dziala, to bedzie wiedzial kiedy mu zostaja 3l w zbiorniku i ze musi juz zatankowac. Ja mam tak,ze jak wskazowka juz spadnie na sam koniec i juz sie nie chce podniesc to jest ok 5l :) A jedyna metoda na sprawdzenie ile tak na prawde paliwa zostalo to zalanie do konca pod sam korek z przyjeciem ze zbiornik wg producenta ma 55l :)

odp. kontrolka rezerwy

: 09 lut 2007, 13:47
autor: abis24

: 09 lut 2007, 14:25
autor: Tfaruk
Dokładnie Wiesiu. U mnie tak jak wcześniej pisałem wskazówka spada poniżej zera (złe wyskalowanie), ale działa całkiem dobrze. Wystarczyło wyczuć tylko ile km można jeszcze zrobić i jeszcze ani razu nie stanąłem na drodze;p A najpewniejsza metoda: sprawdzić ile pali essina, po tankowaniu obliczyć ile km możemy zrobić, wyzerować licznik i jazda:D

Kontrolka rezerwy - mozna zrobic samemu ???

: 11 lip 2010, 21:24
autor: irek050
Udało mi sie zamontować kontrolkę rezerwy do liczników. Licznik jest od 1.4 MK5, a moduł na kontrolkę od rezerwy jest od RS2000 Mk6.
Kabelki trzeba podłączyć zgodnie z kolorami tylko 2 kabeelki od czujników są inne.
Podłączałem kable przy zegarach na listwie.
Jeszcze muszę tylko zalać paliwa i przetestować czy działa. Dam znać jak bedzie wszystko ok.
Moim zdaniem powinno być wszystko ok bo jak wyłączy sie zapłon i zostawi na światłach jest sygnał dzwiękowy przypominający żeby je wyłączyć.

Jeszcze jedno zbiornik paliwa też jest od RSa, ale niczym się nie różni pompka paliwa, nie ma dodatkowych kabelków. Jest kostka z 5 kabelkami. Także nie ma jakiegoś dodatkowego do kontrolki.



Układ pinów w kostce licznika Escorta MK5 , patrząc na licznik od tyłu

Od lewej 1 2 3 4 5 6 || 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 do prawej



1- + kontrolka oleju
2- + kontrolka ładowania
3- lewa stopka wskaźnika temperatury
4- lewa stopka wskaźnika poziomu paliwa
5- masa żarówek , górna stopka wskaźnika paliwa i temp.
6- masa żarówek ,prawa stopka temp i paliwa , lewa stopka obrotomierza
7- + kontrolka ABS
8- + kontrolka ręcznego
9- wolny
10- górna stopka obrotomierza
11- masa żarówek , prawa stopka obrotomierza
12- +kontrolka świateł długich
13- masa żarówek
14- + prawy kierunek
15- + lewy kierunek

Moduł do kontrolki rezerwy i spryskiwaczy.
MODUŁ
Kable od modułu

Narazie podłączyłem żarówkę od spryskiwaczy i gdy jest podniesiony ręczny nie świeci sie
IMAGE 1
IMAGE 2

Tu jeszcze jest film z sygnałem o światłach.
MOV06307

: 11 lip 2010, 22:43
autor: WieSiu
irek050 pisze:Tu jeszcze jest film z sygnałem o światłach.
moj cabrio takie ma i jest 100 razy lepszy niz ten pospolity pisk, poza tym nie wlacza sie przy wlaczonym aucie i otwartych drzwiach co ma miejsce w przypadku normalnej wersji

: 12 lip 2010, 09:23
autor: ppposp
Wracając do tematu:
Mam dostęp do pływaka z forda KA, Czy ktoś może mi powiedzieć czy będzie pasował, tzn czy będzie pokazywał tyle samo paliwa co aktualny pływak?
Pytam ponieważ owy pływak ma kabel rezerwy.

: 15 lip 2010, 06:27
autor: jozek
Ja u siebie miałem kontrolkę i sprawny wskaźnik. Z tego, co czytam to trafiło mi się jak ślepej kurze ziarnko :razz: . Co do poruszanego problemu, to zastanawiam się, czy dało by się znaleźć/zmontować cyfrowy przepływomierz. Tak żeby był zamontowany gdzieś przy silniku, a dyskrety zegarek można by zamontować w zasięgu wzroku kierowcy. Wtedy wiem ile zatankowałem, ile już spaliłem..., lub ustawiam ile zalałem a licznik zlicza w dół.

: 15 lip 2010, 07:04
autor: Illuminati75
Małe OT, ale blisko tematu. Ciekawe rozwiązanie odnośnie przepływu paliwa i kontroli było w samochodzie marki Trabant (w dwutaktowych modelach, na przykład P601). Nie było to do końca cyfrowe, ale nie analogowe. Kontrola ilości dostarczanego paliwa na diodach LED - można było to wykorzystać jako ekonomizer. Podobne rozwiązanie miałem w Audi 80 (1981 rok), ale tam wskaźnik był analogowy. Bardzo dobre rozwiązanie, sprawdzało się w praktyce i można było tak jeździć, by rzeczywiście zużycie paliwa było mniejsze.

Może to Ci trochę pomoże...
Samochodowy komputer zużycia paliwa

: 15 lip 2010, 11:19
autor: Jamszoł
jozek pisze:Wtedy wiem ile zatankowałem, ile już spaliłem..., lub ustawiam ile zalałem a licznik zlicza w dół.
Albo pomoże Ci to : http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3842
Nie trzeba daleko szukać :mrgreen:

: 25 lip 2010, 13:30
autor: ppposp
Witam
Czy jak załatwię licznik z kontrolką rezerwy to wystarczy ten moduł odpowiednio podłączyć czy coś trzeba jeszcze wymienić np pływak etc.