Teraz dopiero zauważyłem,że w powyższym zestawieniu takiego nie maosan pisze:Wczoraj kupilem olej syntetyk MOTORCRAFT 5w-30
Jaki olej do forda pomocy
Moderator: Moderatorzy
SlaVkoEg jest to olej mineralny i z takiego oleju sie nie przechodzi juz na inne klasy np polsyntetyk czy syntetyk. Co do Elfa-jest to bardzo dobry olej- tak jak ford zaleca Motorcrafta tak Renault zaleca Elf-aSlaVkoEg pisze:Zszedlem dzis do piwnicy i przez przypadek natknalem sie na butelke po oleju, ktory wlalem do swojego Escorta. Jest to olej ELF SPORTI SRI 15W40. Wczesniej tez byl on wlany i chcialbym zapytac czy jest to dobry olej do mojego silnika. Samochod ma przejechane cos okolo 185 000 km. Ten olej jest dobry czy nastepnym razem wlac jakis inny??
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dzieki jamszoł za wykład... ja zapytam w takim razie inaczej - czy zalecenie producenta o danej jakości wg amerykańskiej klasy API oznacza że nie należy lać oleju o klasie
a. jakościowo niższej czy też
b. i jakościowo niższej i jakościowo wyższej.
Logiczne to że "nie lać gorszego od API SG/CD ale lepszy można!"
MARKKO, jak taki znajdziesz to lej w ciemno
a. jakościowo niższej czy też
b. i jakościowo niższej i jakościowo wyższej.
Logiczne to że "nie lać gorszego od API SG/CD ale lepszy można!"
MARKKO, jak taki znajdziesz to lej w ciemno
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł ale w sytuacji którą przedstawiłeś jest pewien haczyk, tzn jeśli zastosujesz to do nowego silnika (wlejesz gorszy olej) i nie daj boże szlag ci silnik trafi (nawet bez związku z olejem) to możesz zostać z nieuznaną reklamacją. Były już takie przypadki w naszym kraju!
ale my jeździmy essami
ale my jeździmy essami
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
moj Ess ma przebieg prawie 180 tys i chce go zalac polsyntetykiem - zastanawiam sie nad Castrolem http://moto.allegro.pl/item184140971_ol ... 0_5l_.html badz Fordowskim olejem http://moto.allegro.pl/item184599871__s ... hurt_.html - ktory wybrac
Witam.
Przyszło mi zmienić olej i filtr i tak czytam co piszecie i każdy inaczej
Mam dwa pytania:
1) Co oznacza np 15W/40, pierwsza wartość to gęstość ??
2) Essi 1992 mkV 1,4 + LPG przebieg 150 k albo 250k Dokładnie nie wiem bo chyba licznik się przekręca. Sprowadzony z Niemiec, pierwszy właściciel w Hiszpanii. U mnie od chyba ponad połowy swojego wieku. Przez te lata u mnie nie był specjalnie używany. Kilkaset km na miesiąc maks.
Olej jest strasznie ciemny. Ostatnio jakiś dolałem bo trochę go ubyło.
***
Jaki zatem polecacie olej do tego rocznika ?? Jak obecny olej jest bardzo ciemny to może znaczyć, że silnik jest zawalony ?? Chce spuścić cały i wymienić ale nie wiem na jaki.
Przyszło mi zmienić olej i filtr i tak czytam co piszecie i każdy inaczej
Mam dwa pytania:
1) Co oznacza np 15W/40, pierwsza wartość to gęstość ??
2) Essi 1992 mkV 1,4 + LPG przebieg 150 k albo 250k Dokładnie nie wiem bo chyba licznik się przekręca. Sprowadzony z Niemiec, pierwszy właściciel w Hiszpanii. U mnie od chyba ponad połowy swojego wieku. Przez te lata u mnie nie był specjalnie używany. Kilkaset km na miesiąc maks.
Olej jest strasznie ciemny. Ostatnio jakiś dolałem bo trochę go ubyło.
***
Jaki zatem polecacie olej do tego rocznika ?? Jak obecny olej jest bardzo ciemny to może znaczyć, że silnik jest zawalony ?? Chce spuścić cały i wymienić ale nie wiem na jaki.
No a ja właśnie sprawdziłem opisy mojego ś.p. dziadka [mechanik] na silniku i wymiany były przy ok. 64 000 i z tego co wiem to on miał właśnie mały przebieg i silnik ma w całkiem dobrym stanie jak na swój rocznik.
Czy jeśli mam na LPG i gaśnie mi na zimnym silniku za równo na benzynie jak i LPG to nie powinienem kupić jakiegoś z niższą temp. lepkości na zimno ?? Np 5W czy 10W ??
Ojciec coś wspominał o Lotosie ale ja chyba podziękuję za to po przeczytaniu opinii. Myślę, że Mobil albo Castrol. Poza tym, z tego co widziałem są jakieś oleje pod silniki na gaz, ma to jakieś znaczenie czy wleje taki czy zwykły na benzynę ??
Czy jeśli mam na LPG i gaśnie mi na zimnym silniku za równo na benzynie jak i LPG to nie powinienem kupić jakiegoś z niższą temp. lepkości na zimno ?? Np 5W czy 10W ??
Ojciec coś wspominał o Lotosie ale ja chyba podziękuję za to po przeczytaniu opinii. Myślę, że Mobil albo Castrol. Poza tym, z tego co widziałem są jakieś oleje pod silniki na gaz, ma to jakieś znaczenie czy wleje taki czy zwykły na benzynę ??
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja tam bym nalał pólsyntetyk http://moto.allegro.pl/item274869695_ol ... ej_5l.html na poczatek - nie powinien zaszkodzić a silnikowi będzie lżej, szczególnie w zimie dopiero jak stwierdzisz, że nienormatywnie ubywa (ubytek jest wiekszy niz 1L/5000km) to stopniowo zmieniaj na 15W/40 minerał Castrola
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415