Tylne chamulce bębnowe

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bielu pisze:o ile dobrze wiem one sie same odpowietrzają
nie w escorcie! pomyliło ci się z układem chłodniczym
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
bielu

Post autor: bielu »

jamszoł pisze:Operację tą powtarzasz tak długo , dopuki nie przestanie wylatywać powietrze z odpowietrznika.
czyli nie pojawi sie płyn? hmmm chyba dokładnie tak jak piszesz to nie robiłem.po dokręceniu tego przewodu podpomowałem pedał zeby sprawdzić czy jest dobrze dokręcone.nastepnie odkręciłem troche odpowietrznik ale ze nic sie nie działo to doszedłem do wniosku ze może sie samo odpowietrza przy pompie...w tej sytuacji chyba bede musiał postąpić dokłądnie tak jaki mi napisałes jamszoł.jutro dam znać jaki wynik
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

musisz to robić we dwóch bo gdy ty luzujesz odpowietrznik to pedał musi być do oporu naciśnięty. Ktoś na forum "opatentował" myk z pompką do odpowietrzania, która utrzymuje ciśnienie w układzie przez podpompowanie powietrza od strony zbiorniczka wyrównawczego, spróbuj poszukać...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

Yagr pisze:Ktoś na forum "opatentował" myk z pompką do odpowietrzania, która utrzymuje ciśnienie w układzie przez podpompowanie powietrza od strony zbiorniczka wyrównawczego
Z tego co kojarzę to był Patryk ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najlepiej stworzyć ciśnienie w układnie w konwencjonalny sposób.
Wtedy spokojnie odpowietrzymy - BEZ POMPOWANIA !! naciskamy raz i odpowietrzamy.
Jak będziemy pompować to wzburzymy płyn ( zmiesza się z powietrzem zamiast go wypchnąć) i jest wtedy dodatkowa robota .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bielu

Post autor: bielu »

a jesli na to jest za późno to moje pytanie brzmi jak odpowietrzyć cały układ hamulcowy i czy da sie to zrobić samemu...bo mam wrażenie ze w tym leży u mnie problem...
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

bielu pisze:a jesli na to jest za późno to moje pytanie brzmi jak odpowietrzyć cały układ hamulcowy i czy da sie to zrobić samemu...bo mam wrażenie ze w tym leży u mnie problem...
Samemu nie dasz rady. Musisz mieć kogoś do pomocy kto będzie deptał po hamulcu albo kręcił odpwietrznikiem. Jeżeli chcesz odpowietrzyć cały ukł. ham., to musisz zacząć od pompy. Czyli: popuszczasz wszystkie przewody przy pompie, drugi depta po hamulcu i tzryma a Ty przykręcasz wszystkie przewody i tak do skutku, aż powietrze przestanie wychodzić. Ale jeśli pompy nie wykręcałeś, to tego robić nie musisz. Natomiast musisz odpowietrzyć wszystkie koła. Zasada jest jedna. Odpowietrzanie zaczynasz od koła najdalej położonego od pompy czyli od prawego tyłu. Później lecisz lewy tył, prawy przód i na końcu lewy przód. A jak odpowietrzać, to było wcześniej napisane.
bielu

Post autor: bielu »

a czy słabo rosnące ciśnienie pod pedałem bądź tez wogóle jak uważa mój tata tez jest skutkiem zapowietrzonych hamulców??dopytuje cały czas zeby rozwiać wątpliwości swoje i być pewnym co nie gra
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bielu, po każdej robocie przy hamulcach gdy wylał ci sie płyn hamulcowy trzeba odpowietrzyć układ. Efekty zapowietrzenia mogą być też takie jakie ci ojciec podpowiada więc zamiast drążyć temat po prostu odpowietrz układ i wtedy powinieneś odczuć różnicę. Jeśli masz wątpliwości to jedź do mechanika i poproś o odpowietrzenie - takie coś w mojej ocenie nie może być drogie (nie wiem bo sam zawsze odpowietrzam)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ