Strona 2 z 4
: 03 wrz 2007, 20:14
autor: Ven
Hmm myślałem że 1.6 Zetec to jeden z najpopularniejszych silników, także tu na forum.
Czyżby było inaczej?
Ciekawe jak to statystycznie wygląda - proponuje założyć ankiete pt "jakie serducho ma Twój Ess"
ps. Posiadacze 1.6 Zetec - gdzie jestescie???

: 03 wrz 2007, 20:24
autor: Jamszoł
Ja jestem obecny - ale nie zleze teraz pod blok bo jest ciemno - może cóś wykombinuje jutro.
: 03 wrz 2007, 20:29
autor: Ven
jamszoł pisze:Ja jestem obecny - ale nie zleze teraz pod blok bo jest ciemno - może cóś wykombinuje jutro.
Hehe teraz wiem skąd ten podpis w dole "Boże spraw żeby mi się chciało..."
ps. heheh żartuje - nie wyganiam nikogo po ciemku na ten deszcz, nie pali się, jak bedziesz miał chwilke jutro to będe wdzięczny

: 03 wrz 2007, 20:38
autor: lordpablo
mam silnik 1.6 16V
bagnet ma długość 53cm (licząc od końca prędtu do płaskeij strony plastiku przy uchu) max to 45mm od końca a min to 29mm, wartość może różnić się o milimetr bo aż tak dokładnie nie sprawdzałęm
: 03 wrz 2007, 20:38
autor: Jamszoł
: 03 wrz 2007, 20:48
autor: Yagr
Ven, po tym co podał
lordpablo, to raczej bagnet masz prawidłowy

: 03 wrz 2007, 20:50
autor: lordpablo
poczekaj sprawdzę jeszcze raz
: 03 wrz 2007, 20:52
autor: Yagr
lordpablo, nie musisz to ja machnąłem się i już poprawiłem

: 03 wrz 2007, 20:53
autor: lordpablo
ok bo wyszło mi tak samo,

: 03 wrz 2007, 21:12
autor: Ven
Lordpablo - dzięki!
Wygląda na to że książki escorta kłamią -

patrzcie na foto - kształt bagnetu z naszych 1.6 odpowiada 2.0 z książki. Książkowe 1.6 maja zgoła bardziej fantazyjny kształt.
Ciekawe dlaczego tak jest.. Może gdzieś w czasie tych 12-13 lat baba kierowca [w moim wypadku] (czy chłop - niedzielny kierowca) uszkodził/a bagnet albo zostawił/a gdzieś na stacji benzynowej a potem w serwisie Forda wymieniali na właśnie takie - zamienniki ale już o innym kształcie - o fabrycznym kształcie z silnika 2.0 ale odpowiedniej długości itd.
Hmm niezła teoria
Przyjąłem postawę cywilną Jamszoła, jutro pójdę sprawdzić czy mam indentyczne wymiary, dziś jakoś mokro i zimno fpisdu
Lordpablo - masz punkta

: 03 wrz 2007, 21:47
autor: MARKKO
Ven pisze: kształt bagnetu z naszych 1.6 odpowiada 2.0 z książki
są inne
: 03 wrz 2007, 22:00
autor: Ven
MARKKO pisze:Ven pisze: kształt bagnetu z naszych 1.6 odpowiada 2.0 z książki
są inne
w MOJEJ książce do Esa są takie same, płaskie bez zwężeń ze skręconym zakończeniem tak jak już wcześniej pisałem, fotke masz na poprzedniej stronie topicu
: 03 wrz 2007, 22:01
autor: MARKKO
ja nie patrze na książke tylko patrze jak wygladają na żywca
: 03 wrz 2007, 22:12
autor: Ven
Przy okazji by nie zakładać nowego topicu..
Wymieniam świece (w moim są strasznie pordzewiałe z 10 letnie platyny motorcrafta, auto jezdzi ok ale wymieniam na nowe)
Proszę bardziej doświadczonych niż ja użytkowników aut z silnikami Zetec 1.6 / 1.8 a i 2.0
o podanie na jakich świecach Motorcrafta lub NGK jeżdzą i jakie polecają i mam tu na myśli konkretne oznaczenia świec - np. AYFS 22
Różnych podtypów tych świec jest kilka u Motorcrafta, nie wiem jak u NGK i wszystkie z nich mimo że o różnych oznaczeniach - niby idealnie pasują do Zetecow
świece kupie na allegro więc konkretne linki do świec i sprzedawców mile widziane
1 słowem, jakie świece nie platynowe i platynowe polecacie do Zeteca 1.6 , opinia o NGK tez mile widziana.
Dodam że prawdopodobnie nie zrobie autem więcej jak 10 000km rocznie więc czy jest sens kupowanie świec platynowych na 60 000km? Pewnie co ok dwa lata i tak wypadało by je wymieniać?
Zwykła motorcraft do Zetec 8zł ,a platyna 18zl. a NGK typ 10 - 14zł.
Czy platynowe dają cokolwiek poza wydłużoną trwałością, np. lepszą, mocniejszą iskrę czy niższy koszt elektryczny?
: 03 wrz 2007, 22:15
autor: Ven
MARKKO pisze:ja nie patrze na książke tylko patrze jak wygladają na żywca
jak masz na żywca to zrób fote obu z 1.6 i z 2.0 to zobaczymy różnice
a jak są inne jeśli chodzi o konkretne wymiary?