Strona 2 z 3

: 07 paź 2008, 23:41
autor: Jamszoł
aligator, jak odpalisz silnik i bedzie on zimny , to podnieś machę do góry i zobacz , czy wąż który idzie do termostatu robi się tak samo ciepły jak ten co idzie z termostatu do chłodnicy.
Jeśli tak to masz do wymiany termostat , jeśli wąż do termostatu robi się ciepły a ten od termostatu do chłodnicy jest nadal zimny to termostat masz dobry.
Żeby odpowietrzyć ewentualnie nagrzewnicę , to najlepiej przodem auta najechać na coś , żeby dziub był do góry i przegazować przez moment silnik - możesz nawet do odcięcia zapłonu - przynajmniej się dowiesz przy ilu obrotach masz odcięcie.
Jeśli nagrzewnica zamulona - to kup preparat do płukania układów chłodniczych.
Czy taka wypowiedź Ci pasi ? :razz:
Nie chciałem się powtarzać - opisywaliśmy wszystkie przypadki bardziej lub mniej szczegółowo już na forum .
Trzeba tylko używać częściej szukajki.

: 09 paź 2008, 13:32
autor: Paul
jamszoł pisze:i przegazować przez moment silnik - możesz nawet do odcięcia zapłonu - przynajmniej się dowiesz przy ilu obrotach masz odcięcie.
Na gazie to odetnie korby od tłoków :grin: a nie zapłon. Jak nie złapał żartu to przy remoncie silnika może wymieni też umierającą pompe wody i nagrzewnica zacznie działać. Pozdr.

: 09 paź 2008, 15:59
autor: lordpablo
to co winowajcą jest pompa wody?

: 09 paź 2008, 16:13
autor: emceha
lordpablo pisze:to co winowajcą jest pompa wody?
Nie sądzę. U mnie nawet jak nie było obiegu bo wirnik się rozsypał to z nawiewów waliło ukropem.

: 10 paź 2008, 08:55
autor: jakobs72
Aligator poczytaj to http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3939 to są problemy z moim ogrzewaniem. Tam jest kilka dobrych porad co zrobić kiedy nie grzeje :)

: 10 paź 2008, 10:32
autor: aligator
Dzięki wszystkim za wypowiedzi to mi wystarczy, teraz bede szukać i eliminować. Pozdrawiam

: 12 paź 2008, 18:42
autor: Jamszoł
I daj znać co było - tak dla potomności.

: 17 gru 2008, 12:51
autor: marcin880
Mam problem z płynem chłodniczym.
Chłodnica przeciekała i wsypałem do niej proszek uszczelniający.
Teraz nie ma juz wycieków ale poprzejechaniu krótkiego dystansu zagotowuje sie płyn w chłodnicy. Czy przyczyna może być w zepsutym termostacie? Jak go sprawdzić?

: 17 gru 2008, 13:28
autor: Yagr
odpal silnik na zimno i kontroluj ręką czy gumowa rura łącząca obudowę termostatu z chłodnicą nagrzewa się mniej więcej tak jak silnik. Poiwinna być chłodna do momentu gdy silnik osiągnie jakąś tam konkretną temperaturę i wtedy powinna sie szybko nagrzać (za sprawą otwartego w tym momencie termostatu). Myślę że dobrze kombinujesz, mężu uli :mrgreen:
Proszek który uszczelnił chłodnicę mógł niestety zablokować termostat i na małym obiegu układ chłodzenia chodzi. Nic trudnego wtedy o zagotowanie. W zbiorniczku wyrównawczym będzie ci bulgotać aż w końcu korek puści parę (jest w nim coś a'la zaworek bezpieczeństwa).

: 17 gru 2008, 13:53
autor: cidzej
ja tam bym wymienil termostat - chwila roboty, koszta bardzo niskie a nawet jak nie pomoze to będzie to dobre działanie prewencyjne i napewno nie zaszkodzi ;)

: 17 gru 2008, 16:28
autor: Yagr
ja tam bym wymienil termostat - chwila roboty, koszta bardzo niskie a nawet jak nie pomoze to będzie to dobre działanie prewencyjne i napewno nie zaszkodzi ;)
Posłuchaj cidzeja, dobrze ci radzi ;)

: 17 gru 2008, 16:43
autor: marcin880
witam wszystkich.
teraz sam będę pisał o mojej przygodzie z Eskortem.
już jako Marcin a nie mąż Uli.
dzięki za rady.
zmienię termostat i zobaczymy.

: 17 gru 2008, 17:43
autor: Yagr
marcin880 pisze:witam wszystkich.
teraz sam będę pisał o mojej przygodzie z Eskortem.
już jako Marcin a nie mąż Uli.
dzięki za rady.
zmienię termostat i zobaczymy.
o rzesz ty, ale Ulę puść czasem do kompa :mrgreen: Witamy w takim razie na forum ;)
Daj znać jak po zmianie termostatu

: 18 gru 2008, 22:30
autor: marcin880
to nie termostat
wydmuchało uszczelkę pod głowicą.
Szykuję się do wymiany. sama uszczelka do 100 tylko jeszcze wymiana i zobaczymy

: 18 gru 2008, 23:25
autor: Jamszoł
Ściągasz głowicę to wymień od razu uszczelniacze na zaworach.
Jak zagotowałeś silnik to poszła uszczelka pod głowicą - tak też mogło być.
Pisałeś wyżej , że chłodnica przeciekała i dosypałeś proszku - ale nie napisałeś , czy dolałeś płynu .
Może silnik się zagotował , bo mało było płynu a uszczelka pod głowicą to następstwo zagotowania?
Będzie ściągnięta głowica to jeszcze sprawdź termostat, weź go do jakiegoś garnka i zagotój w wodzie i sprawdź czy się otwiera.
Będziesz wtedy pewny na 100