Strona 2 z 3

: 23 paź 2008, 21:11
autor: Jamszoł
nonam pisze:Ciekawe czy jamszoł się wypowie w tej sprawie, bo jak napisze to się chyba lekko zdenerwuję że na żywo nie wie a na forum tak :mrgreen:
Gu..o nie powiem Ci gdzie trza szukać :razz:
I nie napiszę tego na forum . :mrgreen:
Ale na żywca - może się dogadamy :?: :twisted:
Ile jesteś w stanie wydać na naukę ? :mrgreen:

: 24 paź 2008, 10:26
autor: cidzej
napisz na forum, podziel sie wiedzą :D

ja ze swojej strony sprawdzilem, ze jeśli nawet regulator napięcia ma wplyw na mulenie i obroty to chyba jednak nie u mnie, bo pomierzyłem napiecie w instalacji i wynosi ono 14,3-14,4V w zakresie 800rpm aż po odcięcie (6000rpm) ... szukam dalej przyczyny :(

dzisiaj zapalil po 2 sekundach krecenia, wskoczyl na oborty (1500 rpm) potem zszedl do 1200rpm i po kilku sekundach skundach zaczal skakac 800-1200rpm przy czym spadek do 800rpm nastepuje w momencie gdy auto tak jakby na chwile przerywalo prace - jakby iskry nie bylo przez ulamek sekundy. po złapaniu temperaturki oczywiscie wszystko do normy wraca.

mam juz nawet podejrzanego, ale wstrzymam sie z ogłoszeniem tego, poczekam na ewentualne sugestie, zobaczymy czy sie będą pokrywać

: 24 paź 2008, 13:08
autor: bogdanatorx
Uszczelnij układ dolotowy....Poważnie!!! U mnie tak samo było ze zimny silnik sie mulił i szarpał a po nagrzaniu w jednej sekundzie jak ręką odjoł. U mnie uszczelnienie dolotu pomogło. Poczytaj sobie moj temat nizej. powinno ci to pomoc.

: 24 paź 2008, 13:12
autor: cidzej
to na bank nie to, poza tym nieszczelnosc ukladu dolotowego to nie tylko objaw nierownej pracy silnika ale m.in. zaburzony skład mieszanki(spalin) i zwiększone zużycie paliwa

: 24 paź 2008, 19:06
autor: Jamszoł
No - jesteście już blisko. :razz:
Można by powiedzieć - lekko ciepło. :mrgreen:
No chyba , że się mylę. :cry:

: 24 paź 2008, 20:00
autor: cidzej
obstawiam, ze Jurek stawia na krokowca, ale ja stawiam na ..... czujnik polozenia wału .... oczywiscie w moim przypadku :)

: 24 paź 2008, 23:23
autor: Jamszoł
Nie nie krokowca - walnięty krokowiec nie powoduje strzału w tłumik.
A strzał w tłumik , to nie spalone paliwo w komrże spalania.
Już prędzej czujnik położenia wału ale ja stawiam na ci innego. :mrgreen:
Strzelać - dalej.

: 24 paź 2008, 23:33
autor: cidzej
nie spalone paliwo moze byc:

1. jak iskra jest slaba lub jej brak - świece, przewody, cewki

2. nie prawidłowy skład mieszanki - sonda lambda, nieprawidłowe ciśnienie paliwa/powietrza (filtr powietrza), lejące wtryskiwacze

3. zapłon nie w tym momencie - czujnik położenia wału

update:

czujnik temp powietrza jeszcze jest oczywiście :D a u mnie w aucie jeszcze jest dodatkowo czujnik spalania stukowego


mam nadzieje, ze ten twoj pomysl uwzglednia fakt iz mulenie jest zarowno na paliwie zwyklym jak i na tym ekologicznym ;)

: 25 paź 2008, 09:36
autor: nonam
jamszoł, Ty wez lepiej powiedz co jest grane bo w koncu spale ten samochod jak bedzie mnie dalej wkurzal :P Swoja droga tez myslalem o czujniku polozenia walu i nawet juz sobie takowy sprawilem, tylko nie wiem czy wymieniac czy nie, bo jak nie pomoze to znowu utopione pieniadze w auto :P

: 25 paź 2008, 15:55
autor: Jamszoł
Moim zdaniem winny jest - Czujnik i nadajnik sterowania wtryskiem benzyny .
Druga nazwa : Czujnik temperatury powietrza dolotowego

: 25 paź 2008, 16:53
autor: Rob
jamszoł pisze:Druga nazwa : Czujnik temperatury powietrza dolotowego
To jest to samo co " czujnik temperatury zasysanego powietrza " ?

: 25 paź 2008, 19:53
autor: nonam
Rob, dokładnie to samo :P

Czujnik już zamówiony więc w poniedzialek powinien być, a jeśli będzie to we wtorek wymiana i zobaczymy czy się esikowi poprawi :)

: 25 paź 2008, 19:53
autor: cidzej
sprawdzimy, sprawdzimy :D

narazie przeczyscilem czujnik polozenia wału i czekam az auto troche zmarznie :D

: 25 paź 2008, 20:44
autor: Yagr
ten czujnik (temp.) b. łatwo pomierzyć...

: 25 paź 2008, 20:56
autor: morgon
Yagr pisze:ten czujnik (temp.) b. łatwo pomierzyć...
czyli...