Strona 2 z 3
: 20 sty 2009, 23:13
autor: Jamszoł
To mi wygląda na wypalony zawór ssący jak wytargasz przewód ze świecy to przestaje zapalać mieszankę w kolektorze ssącym i pracuje równiej.
gracurulezzz - a ty zajrzyj do czujnika położenia wału - sprawdź przy nim połączenie elektryczne , wykręć go i wyczyść.
: 21 sty 2009, 00:00
autor: gracurulezzz
Jamszoł chodzi Ci o czujnik Halla?Czy czujnik przetwornika magnetycznego na wale korbowym?
: 21 sty 2009, 00:10
autor: Jamszoł
czujnik położenia wału a poprawnie - przemiennik magnetyczny na wale korbowym
Czujnik przetwornika magnetycznego ustala zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min. silnika.
Daje impuls do kompa a ten daje sygnal do uruchomienia pompy paliwa , impuls na wtrys , impuls do cewki zapłonowej.
Jak czujnik lib połączenie el. zaczyna szwankować , to zaczynają grać zawory bo zapłon nie jest wtedy taki jaki powinien być , może też być wyłączony całkowicie zaplon i unieruchomoiny silnik.
Tak - to czujnik Halla - tak też go nazywają

: 21 sty 2009, 00:15
autor: gracurulezzz
O a w mojej zmyślnej poczytance piszą że dwie różne rzeczy heh

Ok. dzięki za rade.Pozdrawiam.
: 21 sty 2009, 10:52
autor: Yagr
Jamszoł pisze:Tak - to czujnik Halla - tak też go nazywają

Jurek, typowym czujnikiem Halla w essie jest ten przy lince prędkościomierza... działa na tej samej zasadzie ale to właśnie on jest w literaturze nazywany właśnie czujnikiem Halla a czujnik położenia wału to.... czujnik położenia wału. Niby podobnie działają ale za inne rzeczy odpowiadają. Więc jeszcze raz - czujnik położenia wału - przy silniku w okolicach koła zamachowego, czujnik Halla - na skrzyni biegów przy lince.
Zresztą co do hallotronu przy lince prędkościomierza to jestem pewny ale czy czujnik położenia wału też wykorzystuje efekt Halla to nie mam pewności ale wydaje mi się że to zwykły czujnik indukcyjny... Trzeba by to gdzieś sprawdzić...
: 21 sty 2009, 12:57
autor: monets
thx jamszoł dzis sprawdze kompresje na cylindrach
: 21 sty 2009, 23:07
autor: gracurulezzz
Znalazłem ten czujnik położenia wału,ale kiepski dostęp do niego jest.Bez kanału albo podnośnika nie za bardzo a pod blokiem nie będę się z tym bawił.W sobotę pojadę do teścia i u niego w garażu to sprawdzę i tak muszę wymienić rozrusznik to przy okazji wykręcę czujnik i obczaje co i jak.Aha i sorry monets że Ci się tak w temat wbiłem.Pozdro.
: 22 sty 2009, 22:44
autor: monets
spoko nie ma problemu ja sie nie gniewam

: 23 sty 2009, 23:47
autor: monets
tak wiec
panowie moi drodzy zapieczony popychacz zaworu wydechowego kupilem glowice za 100 zl potrzebuje piekny walek rozrzadu TANIO zaznaczam i czy moze mi ktos pomoc ? co jak i gdzie ?
ale spokojnie po 10 lutego

: 24 sty 2009, 21:58
autor: gracurulezzz
I lipaaaa........Czujnik położenia wału wykręcony,sprawdzony,przeczyszczony.Połączenie elektryczne też sprawdzone i było ok.Problem nadal występuje,ale tylko na ciepłym silniku wtedy gdy wskazówka temperatury przekracza połowę pola norm i idzie w górę.Nie wiem o co chodzi

: 24 sty 2009, 22:24
autor: gracurulezzz
Może to popychacz albo zawór.Dodam jeszcze tylko że jak zaczyna klekotać i mu przygazuję tak do czterech tyś. to na chwilę przestaje.
: 25 sty 2009, 10:32
autor: monets
Panowie czy jest mozliwy swap z 1.4i (72km) na 1.8i (105km)?
: 25 sty 2009, 10:36
autor: nova
monets pisze:Panowie czy jest mozliwy swap z 1.4i (72km) na 1.8i (105km)?
Wszystko jest możliwe ale musiałbyś przełożyć wszystko tzn. zawieszenie,układ hamulcowy i oczywiście " komputer" i nie wiem jak będzie ze skrzynką bezpieczników

, a także przerobic wydech pod większy silnik
: 25 sty 2009, 12:35
autor: Jamszoł
Praktycznie oprócz budy to wszystko do przeróbki.
Najlepszym swap - em w tym wypadku jest wymiana całego wozu.
: 25 sty 2009, 13:14
autor: gracurulezzz
1.4 i ma 71 koni

Wiem czepliwy jestem.