Strona 2 z 3
: 26 kwie 2009, 23:10
autor: piter
Blazey pisze:Ale w czym problem? Wystarczy sprawdzić, czy te wiatraki mają takie same numery katalogowe i po sprawie. I nie widzę problemu z montażem wiatraka od wersji 1.6 do tego silnika. Jestem przekonany, że są takie same. A nawet jeśli jest trochę mniejszy, to nie ma to jakiegoś strasznego znaczenia. Przecież ten wentylator to nie jest podstawa układu chłodzenia i nie chodzi cały czas. A jak już się załączy, to i tak będzie dmuchał. I czy to taka straszna tragedia, że nie będzie pracował 3 minuty, tylko 5?
na allegro patrzylem na wentylatory i sa inne numery ale kazdy na 12v wiec mysle ze zapodam od 1,6 16v i bedzie po sprawie wkoncu czy 1,8 16v czy 1,6 16v to zetec
: 26 kwie 2009, 23:11
autor: orion
stawiam butelkę "ice moda" że pasuje

: 26 kwie 2009, 23:16
autor: piter
kupie od 1,6 16v i bedzie po sprawie:)dzieki za pomoc
: 27 kwie 2009, 09:07
autor: kupiec
1,6 czy 1,8 albo nawet 2,0 to najmniejszy pikuś. najważniejsze jest mocowanie chłodnicy lub samego wiatraka. jak mocowanie pasi to montowć i nie patrzeć z jakiego silnika.
: 27 kwie 2009, 19:18
autor: Blazey
Albo przeszczepić sam silnik z łopatami w stare mocowanie...
: 28 kwie 2009, 17:19
autor: piter
witam dzis zamontowalem wentylator chlodnicy od 1,6 16v i co sie okazuje wszystko pasi jestem zadowolony.pozdrawiam a wentylator chlodzi autko:)
: 01 maja 2009, 12:56
autor: Grand
ja jeździłem z 1.8zetec z wentylatorem od transita albo a poźniej z wentylatorem od golfa 4 i było git
: 02 maja 2009, 11:33
autor: WieSiu
No i super że działa.jedynie różnica może być gdy chcesz wentylator z wersji z klimatyzacja.
: 04 maja 2009, 18:44
autor: kupiec
WieSiu pisze:jedynie różnica może być gdy chcesz wentylator z wersji z klimatyzacja.
można wiedzieć na czym polega różnica?
: 04 maja 2009, 18:48
autor: Blazey
W samym wiatraku raczej nie ma różnicy. Różnica jest w okablowaniu, bo są da biegi i rezystor.
: 04 maja 2009, 20:34
autor: WieSiu
Blazey pisze:Różnica jest w okablowaniu, bo są da biegi i rezystor.
wlasnie tym sie rozni, no i akurat tego nie jestem pewien, moze jest mocniejszy, bo pamietam ze niezle zasowal na maksymalnych obrotach,ale tutaj pewien juz nie jestem
: 04 maja 2009, 23:18
autor: piter
tak to prawda ma dwa biegi wentylator.ja mam klime i kupilem wentylator z klima i dziala jak poprzedni identycznie kolega ma bez klimy i okablowanie jest inne ale wentylator ten sam
: 04 maja 2009, 23:22
autor: Blazey
Wiatrak i silnik jest taki sam - jednobiegowy (ewentualnie silnik jest mocniejszy). Przełączanie biegów odbywa się na zewnątrz poprzez załączanie rezystora, a nie przełączanie uzwojeń silnika.
: 04 maja 2009, 23:47
autor: piter
Blazey pisze:Wiatrak i silnik jest taki sam - jednobiegowy (ewentualnie silnik jest mocniejszy). Przełączanie biegów odbywa się na zewnątrz poprzez załączanie rezystora, a nie przełączanie uzwojeń silnika.
.no tego to nie wiem az tak sie nie zaglembialem w szczegoly.a co do mojego wentylatora to jedzie oryginal od dawcy z klima takze bede miec na sprzedaz od 1,6 16v:)
: 05 maja 2009, 08:22
autor: WieSiu
Przełączanie prędkości przez rezystor odbywa się przez przekaznik przy akumulatorze w zależności od temp.silnika i od ciśnienia w układzie klimatyzacji. W zależności od rocznika essa przekaznik sterowany jest za pomocą zwykłego termowlacznika ale 4 pionowego albo za pomocą komputera samochodu który czyta temperaturę z czujnika przy termostacie