www.CosworthclubRS.com

Linki do ciekawych stron

Moderator: Moderatorzy

mikruss

Post autor: mikruss »

sam startowałem niedawno swoja padliną i fajnie jest :D
nawet sobie nie zdawałem sprawy jak to fajnie jedzie ;)
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł pisze:
mikruss pisze:4x4 jest fajne tylko na starcie,
Zapominasz o zakrętach - na każdym jest lepsze 4*4
tylko o lużnej nawierzchni . Na asfalcie już nie zawsze jest lepsze 4x4
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rob pisze:Na asfalcie już nie zawsze jest lepsze 4x4
Nie wierze :razz:
Przednio napędowiec - jaki by nie był - zawsze przy starcie zostanie z tyłu.
Może któraś BM-ka o mocy koło 500 kucy dała by radę , chociaż wątpię w to.
Na Cose przy starcie nie ma bata :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mikruss

Post autor: mikruss »

Jamszoł a jechales kiedys "ośką" ze szperą ???
W mowym RS'ie robi cudza i stwierdzili ze lepiej jaedzie jak subaryna :D
bielu

Post autor: bielu »

Jamszoł pisze:Może któraś BM-ka o mocy koło 500 kucy dała by radę , chociaż wątpię w to.
Na Cose przy starcie nie ma bata :mrgreen:
a powiedz mi jak on by to przeniósł na koła zeby wykorzystac cały potencjał mocy i ruszyc dobrze...
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł, ja pisałem o zakrętach a nie o starcie ;) i o suchym asfalcie .... zobaczcie na Sardynii jak ośki robią 4x4
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jeśli nie ma problemu z trakcją (suchy asfalt) to w dwóch autach z identycznymi silnikami i różnymi napędami lepiej się zbierze tylnionapędówka od 4x4 - po pierwsze chodzi o straty mocy powstające na elementach przeniesienia napędu a po drugie o efekt dociążania tylnej, napędzanej osi przy przyspieszaniu. W 4x4 ten efekt też występuje ale ponieważ moc jest na obie osie więc jak jedna jest dociskana to druga podnoszona. Natomiast każde obniżenie przyczepności pokazuje wyższość 4x4. Tak sobie tłumaczę te zwycięstwa "osiek" nad WRC w asfaltowych rajdach ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ