nagły brak tylnych hamulców

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

mateusz_175 pisze:pompa Vacum, mechanik mówił że coś jakiś bolec tam
no właśnie gdzies o tym czytałem ale nie mogę znaleźć
mateusz_175 pisze:A po dajmy na to kilkunastu minutach jazdy pedał już "normalny", tzn nie jest twardy i dobrze hamuje ?
jest jeszcze "lekko twardy" i nie ma hamowania w 100% kół nie blokuje

martwi mnie że jak by coś z tyłu było to z bębnami czy szczękami to hamował by przód a nawet z przodu koła się nie blokują

może ktoś przypomnieć o tym bolcu w pompie? nie mogę znaleźć tego tematu
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupiec, tylko nie zapomnij kupic zestawu naprawczego bebnow firmy TRW,przynajmniej za w miare nieduze (max 200zl) pieniadze bedziesz mial wymienione wsyzstko co jest w bebnie i spokoj na dlugi czas i reczny bedzie dzialal jak nowy :) Jak cos to sie odezwij na PW - pomozemy :)

pompe vacum masz przy termostacie (jak dobrze pamietam) i bagnecie, od serva ukladu hamulcowego idzie taki plastikowy wezyk prosto do pompy vacum w silniku, jak zdejmiesz wezyk przy servie to powinno ssac powietrze (spokojnie mozesz to zrobic i sam sie przenasz czy jest sprawne, tylko mocno ciagnij za wezyk :P )

Moze hamulce przednie nie beda dobrze hamowac, jak z tylnymi w 100% nie jest wszystko ok ? Moze jakas delikatna nieszczelnosc, moze jakies zapowietrzenie. Nie wiem nie znam sie az tak... a moze po prostu pompa hamulcowa odmawia posluszenstwa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MinisterQ pisze:Jak mnie strzelił cylinderek w tylnim kole, tak straciłem hamulce całkowicie
to musial Ci mocno strzelic, ja mialem uszkodzony przewod miedziany i plyn sie sączył nie wplywalo to znaczaco na hamowanie. A co do zapowietrzenia,to oczywiscie masz racje :D Moj blad
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

znaczy się najpierw sprawdzę pompę jak WieSio pisał, tylko może ktoś potwierdzi czy WieSio dobrze napisał co do umiejscowienia pompy bo ja nie mam pojęcia :)
jak będzie wszystko ok to dopiero rozbiorę bębny z tyłu
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

MinisterQ pisze:
Z tym nie ma żartów, szkoda zniszczyć fajnego kombiaka w dieslu, :cool: czy co gorsza spowodować sobie, czy komuś większe kuku.
No właśnie, taki wóz jakbyś uszkodził to nie ma żarów :cool:
kupiec pisze:znaczy się najpierw sprawdzę pompę jak WieSio pisał, tylko może ktoś potwierdzi czy WieSio dobrze napisał co do umiejscowienia pompy bo ja nie mam pojęcia :)
jak będzie wszystko ok to dopiero rozbiorę bębny z tyłu
Dodaję fotke Kupiec gdzie jest umiejscowiona ta pompa. Tak jak pisał WieSiu w tym miejscu siedzi. W prawdzie foty to MK6, ale chyba MK7 niczym sie prawie nieróżni, chyba też masz ten zwykły a nie Enduro więc tak czy siak powinieneś mieć tu gdzie ja.
1 fota to ta pompa, druga to gdzie wchodzi wąż do serwa.

Obrazek

Obrazek


Sorry za słabą jakąś zdjęć, robione telefonem i ciemno już.

Heble napewno nie masz zapowietrzone, objawy były by takie jak pisze MinisterQ że pedał by siadał w podłoge a Ty dalej jedziesz :)
Mi to wygląda na tą pompe, ja sie zapierałem o fotel żeby hamować, nie było szans zablokować kół, hamowałem dużo dużo wcześniej żeby się zatrzymać.

WieSiu pisze:kupiec, tylko nie zapomnij kupic zestawu naprawczego bebnow firmy TRW,przynajmniej za w miare nieduze (max 200zl) pieniadze bedziesz mial wymienione wsyzstko co jest w bebnie i spokoj na dlugi czas i reczny bedzie dzialal jak nowy :) Jak cos to sie odezwij na PW - pomozemy :)
WieSiu, o tych hamulcach TRW to mówisz o szczękach i tych inny pierdółkach, sprężynkach blaszkach itp ? Bo bębny takiej firmy to chyba nie dostanie w takiej cenie wydaje mi się :P
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

no to mnie czeka jutro małe grzebanko :( dobrze że jest ciepło.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mateusz_175, mówię o takim zestawie naprawczym który obejmuje,szczęki,mocowania szczęk,sprężynki,jakiś specjalny smar,samoregulatory,cylinderki,plastik w który wchodzi linka ręcznego,czyli w sumie wszystko co jest w środku,bębnów to oczywiście nie obejmuje. Jest to najtańsze i najlepsze powiązanie przywrócenia do stanu 100% sprawnego hamulców bębnowych. I do tego dość tanie,bo osobno jest wszystko droższe.

Wymieniałem na takie coś już w dwóch escortach i jestem bardzo zadowolony.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kupiec, po postoju jak ruszacz robi puk , bo szczęki przylegaja do bębnów - przyrdzewieja przez noc lub jak poisałes parenascie godzin postoju
jest duża wilgoć w powietrzu
Jeśli uda Ci sie zdemontować bęben to wyleci z niego 7,5 Tony :mrgreen: pyłu ze szczęk zmieszanego zrdzą od bębnów
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

WieSiu pisze:mateusz_175, mówię o takim zestawie naprawczym który obejmuje,szczęki,mocowania szczęk,sprężynki,jakiś specjalny smar,samoregulatory,cylinderki,plastik w który wchodzi linka ręcznego,czyli w sumie wszystko co jest w środku,bębnów to oczywiście nie obejmuje. Jest to najtańsze i najlepsze powiązanie przywrócenia do stanu 100% sprawnego hamulców bębnowych. I do tego dość tanie,bo osobno jest wszystko droższe.

Wymieniałem na takie coś już w dwóch escortach i jestem bardzo zadowolony.
No tak myślałem że mówisz o takim zestawie :). Jeżeli dostanie do 200zł taki kompletny zestaw TRW to nie wiem czy u siebię tego nie zrobię na wiosnę, teraz w wakacje dałem same nowe szczęki, pod stromą górkę trzyma, ale na płaskim to ruszam na zaciągniętym ręcznym bez dużych oporów, szału nie ma, więc niewiem czy nie zakupić takiego zestawu jak piszesz WieSiu.
Jamszoł pisze:kupiec, po postoju jak ruszacz robi puk , bo szczęki przylegaja do bębnów - przyrdzewieja przez noc lub jak poisałes parenascie godzin postoju
jest duża wilgoć w powietrzu
Jeśli uda Ci sie zdemontować bęben to wyleci z niego 7,5 Tony :mrgreen: pyłu ze szczęk zmieszanego zrdzą od bębnów
Oj napewno trochę tego syfu wyleci :grin:
Czekamy co Kupiec co napisze jak tam hamulce lodówki :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jamszoł pisze:szczęki przylegaja do bębnów
ale ręcznego nie używam (na długich postojach) od listopada więc jak mogą się "przylegnąć"?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Od tego masz samo regulator , żeby odciągnięcie szczęk przez sprężyny nie było duże , to jest bardzo minimalny ruch szczek tylko tyle , żeby nie hamowały
Ona lekko dotykają bębna
Podnies koło pokręć je a usłyszysz jak trą o bęben
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dzisiaj z przyczyn niezależnych ode mnie nie mogłem pogrzebać w samochodzie :( operacje odkładam na poniedziałek lub wtorek
WieSiu te 200 za zestaw TRW to na jedno koło czy dwa koła?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kupiec pisze:te 200 za zestaw TRW to na jedno koło czy dwa koła?
komplet

Tu masz taki na 7''>> http://ford.sklep.pl/pl,product,319059, ... h,trw.html
A tu na 8''>> http://ford.sklep.pl/pl,product,319064, ... h,trw.html
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

to co podałeś to akurat do 95 roku ;)
ale znalazłem odpowiednie i ciutkę droższe http://ford.sklep.pl/pl,product,319063, ... h,trw.html
http://ford.sklep.pl/pl,product,319066, ... h,trw.html
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
mateusz_175
Posty: 978
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
Lokalizacja: Wiązownica

Post autor: mateusz_175 »

Hmm, pasuje zakupić na wiosnę taki zestaw naprawczy tylnych hamulców :)
Kupiec jak coś pogrzebiesz to zdaj relacje :)
ODPOWIEDZ