Ile palą Wasze ESKI??

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4662
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Mój przy normalnej jeździe po mieście potrafi zmieścić się w 11-12l, średnio wychodzi mi w okolicach 14-15 bo najlżejszej nogi to ja nie mam, z koleji jak go już zdrowo przeciągam do 6-6.5tys to i 20l to żaden problem dla niego :P Natomiast trasa jak dla mnie rewelacja, ostatnio 290km w trasie +100km w mieście przy przelotowej (na trasie) ok 120-130km/h spalanie wyniosło 8.7l :D
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

to ja powiem tak nie widzę różnicy w spalaniu 1,3 i rs2000 w trasie przy prędkościach 120-140 km/h około 9l tyle że 1,3 lp,g a rs2000 PB

natomiast w mieście przy wyprzedzaniu dosłownie wszystkiego co się da (nocne harce) to prawie widzę jak opada wskazówka poziomu paliwa, więc wszystko zależy od stylu jazdy
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
osimek1

Post autor: osimek1 »

poki co najmniej to udalo mi sie zejsc do 6.7 na trasie, po miesiecie to przynajmniej 8 musze liczyc a i czasem to malo:| a raczej nie mozna powiedziec zebym jezdzil bardzo szybko - na pewno dynamicznie ale nie szybko.
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

Mój ostatnio bierze ile chce :/około 9 na trasie z klimą (11 gazu -20%, to będzie na oko z 9l benzyny)
Damianos

Post autor: Damianos »

cidzej pisze:
Damianos pisze:ja przy ok 2000tys zmieniam bieg
Damianos pisze:po minieciu 60km/h to ja czesto juz 5 zarzucam
Damianos pisze:moze wyzej go trzymac?
TAK !!!! chyba, ze chcesz przy okazji rozpierdzielić sobie silnik jak mój kolega co 50% startów ze świateł ma z 2-giego biegu a 5-tke jak wrzuci to prawie jak automat od okolo 40km/h do maxa na niej jedzie :| a potem zostawił 2500pln za pęknięty korbowód w silniku :P i kapitalke EcoTECa

jazda ze zbyt niskimi obrotami jest bardzo skzodliwa dla silnika dlatego najoptymalniejszy dla ciebie zakres zmian biegu to przedziaL 2750-3000RPM i zmiana na kolejny bieg :) oczywiscie nei trzeba sie tego tak sztywno trzymać i np. na 1 biegu wystarczy pociagnać auto do jakis 1750-2000rpm, na 2biegu do 2250-2500rpm a dalej to juz raczej kolo 3000rpm nalezaloby zmieniać. oczywiscie wraz ze wzrostem obciazenia auta (jazda pod górke/dodatkowi pasażerowie/bagaż/przyczepka) nalezy coraz dluzej trzymać na biegach i tak np. dla pelnego obciazenia najwlasciwsza moze sie okazać zmiana biegu dopiero w przedziale 3500-4000rpm :|
dzieki za podpowiedz :) czytalem wlasnie duuuza ilosc opinii, jedni mowia tak, inni inaczej. Teraz czas na wyprobowanie opcji z ciagnieciem do 3 tys,

A wy trzymacie na tych 3 tys, czy od razu po osiagnieciu zmieniacie bieg? bo przeciez te 3 tys to miejsce gdzie jak wiadomo jest najwiekszy moment, wiec w sumie auto powinno mniej mi spalic, jadac np stale na 4 i 3000tys. :?:

co do pierwszych 2 biegow, to robie wlasnie tak jak napisales, przy tych obrotach mniej wiecej zmieniam bieg, ale potem 3 czy 4 lub 5 to 2000 max 2500.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11787
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Damianos pisze:A wy trzymacie na tych 3 tys, czy od razu po osiagnieciu zmieniacie bieg?
to zależy - na 5-biegu trzymam, bo nie mam 6-tego :P a na pozostalych to o ile nie jade pod górke itp to zmieniam na nastepny bieg i po rownym plaskim tocze sie przy nizszych obrotach :) czyli zamiast sie toczyc na 3 z 3000rpm, przerzucam na 4bieg i tocze sie z ~2000rpm
Rob

Post autor: Rob »

mój w miescie 9 litrów Pb . Czesto kręce do 5000-5,500 wyzej nie ma sensu . normalna jazda 3000-3500 obr . Piątkę wrzucam przy 90 km/h około 3000 obr.
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Do tej pory na trasie palił ok. 8-9l LPG/100km, w mieście 12l LPG/100km, ale dzisiaj się dowiedziałem, że po wymianie regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej po 150km skończył się gaz (butla 33l) czyli spalanie ponad 20l LPG/100km. Prawdopodobnie sonda zastrajkowała :/
CASH

Post autor: CASH »

mie mojim 1,4 udało sie zrobić 6,8 na mieście
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14660
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

postanowiłem w zimowych warunkach przetestować wreszcie spalanie na benzynie - od nowości tego nie robiłem ;)
Warunki jazdy: zima, codzienny dojazd do pracy przez cały Kraków (korki) i powrót oraz krótkie wypady typu "zakupy". Ogólnie krótkie trasy w warunkach miejskich.
Próba pierwsza - jazda dość agresywna (jak warunki pozwalały) Wynik 11,6l/100km.
Próba druga - jazda spokojna. Wynik 10,5l/100km.
Da się przeżyć ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
xero

Post autor: xero »

Mój to smok. W mieście przy spokojnej jeździe przerzucanie biegu około 2000 obrotów potrafi spalić 12 l. Przy mniej spokojnej jeździe łyka nawet 16-17 litrów. w trasie mnie zaskoczył spalanie spadło zaledwie do 7l. Silnik 1,6 V16 benzyna. Pozdrowienia 4 all
kvazi555

Post autor: kvazi555 »

16-17l to go musisz tyrac nieziemsko, ja bym sprawdzil czy lambda zyje i ma sie dobrze... to nawet paliwożerca 1,4 syci sie mniejsza porcja paliwa :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11787
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kvazi555 pisze:musisz tyrac nieziemsko
a ja wam nawet powiem czym
xero pisze:przerzucanie biegu około 2000 obrotów
panowie benzyna to nie diesel i nie mozna go tak nisko trzymac na obrotach. prawidlowo auto[silnik] powinno pracowac w okolicach max momentu obrotowego. Niemniej jednak przyjmuje sie, ze dla silnikow benzynowych prawidlowy, ekonomiczny i nie zażynający silnik oraz skrzynię biegów zakres obrotów to od 2-2,5tys rpm do 3-4 tys rpm !!!! wszystko powyzej i ponizej z reguly skraca zywotnosc silnika i z ekonomiczną jazda ma niewiele wspólnego :P

jezdzac do 2000rpm i zmiana biegu silnik dostaje calkiem niezle po dupie a na dokladke duzo wiecej spala :D jak nie wierzycie to sprawdzcie - pojezdzijcie jeden bak na zakresie 2-3tys rpm zamiast 1-2tys rpm i zobaczycie, ze wyjdzie taniej ;)


poza tym pisalem to wszystko kilka postow powyzej - szkoda, ze forumowicze zamiast najpierw poczytać rady to od razu zabierają się do pisania postów na forum ;)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12959
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

cidzej pisze:benzyna to nie diesel
no z tym to się zgodze. 0k 7 lat miałem benzyne 1,6 i jak kupiłem diesla to jeździłem z początku jak benzyną czyli obroty 2.5-3.5 tyś i okazało się że jak na ropola to strasznie dużo palił więc pojechałem do mechanika i zapytałem co jest a on tylko zapytał czym jeździłem wcześniej. jak powiedziałem że benzyną to powiedział że nie moge tak go trzymać na obrotach bo to przeciwieństwo silnika benzynowego i spalanie będzie większe.
morał jest taki że benzyna potrzebuje wyższych brotów do ekonomicznej jazdy.
Jamszoł zamontował sobie komputra i myśle czy do diesla też takie cacko można wstawić.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ludi45

Post autor: ludi45 »

ja ma diesla jezdze do 3 tys ok 120 130km/h i spala mi 5.5 l ropki.mysle ze osiagni dobre:)
ODPOWIEDZ