Strona 11 z 28

: 08 lip 2008, 23:47
autor: nonam
Mój przy normalnej jeździe po mieście potrafi zmieścić się w 11-12l, średnio wychodzi mi w okolicach 14-15 bo najlżejszej nogi to ja nie mam, z koleji jak go już zdrowo przeciągam do 6-6.5tys to i 20l to żaden problem dla niego :P Natomiast trasa jak dla mnie rewelacja, ostatnio 290km w trasie +100km w mieście przy przelotowej (na trasie) ok 120-130km/h spalanie wyniosło 8.7l :D

: 09 lip 2008, 09:47
autor: orion
to ja powiem tak nie widzę różnicy w spalaniu 1,3 i rs2000 w trasie przy prędkościach 120-140 km/h około 9l tyle że 1,3 lp,g a rs2000 PB

natomiast w mieście przy wyprzedzaniu dosłownie wszystkiego co się da (nocne harce) to prawie widzę jak opada wskazówka poziomu paliwa, więc wszystko zależy od stylu jazdy

: 09 lip 2008, 10:45
autor: osimek1
poki co najmniej to udalo mi sie zejsc do 6.7 na trasie, po miesiecie to przynajmniej 8 musze liczyc a i czasem to malo:| a raczej nie mozna powiedziec zebym jezdzil bardzo szybko - na pewno dynamicznie ale nie szybko.

: 09 lip 2008, 15:29
autor: Nanom 1
Mój ostatnio bierze ile chce :/około 9 na trasie z klimą (11 gazu -20%, to będzie na oko z 9l benzyny)

: 09 lip 2008, 15:47
autor: Damianos
cidzej pisze:
Damianos pisze:ja przy ok 2000tys zmieniam bieg
Damianos pisze:po minieciu 60km/h to ja czesto juz 5 zarzucam
Damianos pisze:moze wyzej go trzymac?
TAK !!!! chyba, ze chcesz przy okazji rozpierdzielić sobie silnik jak mój kolega co 50% startów ze świateł ma z 2-giego biegu a 5-tke jak wrzuci to prawie jak automat od okolo 40km/h do maxa na niej jedzie :| a potem zostawił 2500pln za pęknięty korbowód w silniku :P i kapitalke EcoTECa

jazda ze zbyt niskimi obrotami jest bardzo skzodliwa dla silnika dlatego najoptymalniejszy dla ciebie zakres zmian biegu to przedziaL 2750-3000RPM i zmiana na kolejny bieg :) oczywiscie nei trzeba sie tego tak sztywno trzymać i np. na 1 biegu wystarczy pociagnać auto do jakis 1750-2000rpm, na 2biegu do 2250-2500rpm a dalej to juz raczej kolo 3000rpm nalezaloby zmieniać. oczywiscie wraz ze wzrostem obciazenia auta (jazda pod górke/dodatkowi pasażerowie/bagaż/przyczepka) nalezy coraz dluzej trzymać na biegach i tak np. dla pelnego obciazenia najwlasciwsza moze sie okazać zmiana biegu dopiero w przedziale 3500-4000rpm :|
dzieki za podpowiedz :) czytalem wlasnie duuuza ilosc opinii, jedni mowia tak, inni inaczej. Teraz czas na wyprobowanie opcji z ciagnieciem do 3 tys,

A wy trzymacie na tych 3 tys, czy od razu po osiagnieciu zmieniacie bieg? bo przeciez te 3 tys to miejsce gdzie jak wiadomo jest najwiekszy moment, wiec w sumie auto powinno mniej mi spalic, jadac np stale na 4 i 3000tys. :?:

co do pierwszych 2 biegow, to robie wlasnie tak jak napisales, przy tych obrotach mniej wiecej zmieniam bieg, ale potem 3 czy 4 lub 5 to 2000 max 2500.

: 09 lip 2008, 16:01
autor: cidzej
Damianos pisze:A wy trzymacie na tych 3 tys, czy od razu po osiagnieciu zmieniacie bieg?
to zależy - na 5-biegu trzymam, bo nie mam 6-tego :P a na pozostalych to o ile nie jade pod górke itp to zmieniam na nastepny bieg i po rownym plaskim tocze sie przy nizszych obrotach :) czyli zamiast sie toczyc na 3 z 3000rpm, przerzucam na 4bieg i tocze sie z ~2000rpm

: 09 lip 2008, 16:26
autor: Rob
mój w miescie 9 litrów Pb . Czesto kręce do 5000-5,500 wyzej nie ma sensu . normalna jazda 3000-3500 obr . Piątkę wrzucam przy 90 km/h około 3000 obr.

: 10 lip 2008, 01:11
autor: ssn
Do tej pory na trasie palił ok. 8-9l LPG/100km, w mieście 12l LPG/100km, ale dzisiaj się dowiedziałem, że po wymianie regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej po 150km skończył się gaz (butla 33l) czyli spalanie ponad 20l LPG/100km. Prawdopodobnie sonda zastrajkowała :/

: 09 sie 2008, 14:39
autor: CASH
mie mojim 1,4 udało sie zrobić 6,8 na mieście

: 19 lut 2009, 14:36
autor: Yagr
postanowiłem w zimowych warunkach przetestować wreszcie spalanie na benzynie - od nowości tego nie robiłem ;)
Warunki jazdy: zima, codzienny dojazd do pracy przez cały Kraków (korki) i powrót oraz krótkie wypady typu "zakupy". Ogólnie krótkie trasy w warunkach miejskich.
Próba pierwsza - jazda dość agresywna (jak warunki pozwalały) Wynik 11,6l/100km.
Próba druga - jazda spokojna. Wynik 10,5l/100km.
Da się przeżyć ;)

: 19 lut 2009, 14:50
autor: xero
Mój to smok. W mieście przy spokojnej jeździe przerzucanie biegu około 2000 obrotów potrafi spalić 12 l. Przy mniej spokojnej jeździe łyka nawet 16-17 litrów. w trasie mnie zaskoczył spalanie spadło zaledwie do 7l. Silnik 1,6 V16 benzyna. Pozdrowienia 4 all

: 19 lut 2009, 16:34
autor: kvazi555
16-17l to go musisz tyrac nieziemsko, ja bym sprawdzil czy lambda zyje i ma sie dobrze... to nawet paliwożerca 1,4 syci sie mniejsza porcja paliwa :)

: 19 lut 2009, 16:58
autor: cidzej
kvazi555 pisze:musisz tyrac nieziemsko
a ja wam nawet powiem czym
xero pisze:przerzucanie biegu około 2000 obrotów
panowie benzyna to nie diesel i nie mozna go tak nisko trzymac na obrotach. prawidlowo auto[silnik] powinno pracowac w okolicach max momentu obrotowego. Niemniej jednak przyjmuje sie, ze dla silnikow benzynowych prawidlowy, ekonomiczny i nie zażynający silnik oraz skrzynię biegów zakres obrotów to od 2-2,5tys rpm do 3-4 tys rpm !!!! wszystko powyzej i ponizej z reguly skraca zywotnosc silnika i z ekonomiczną jazda ma niewiele wspólnego :P

jezdzac do 2000rpm i zmiana biegu silnik dostaje calkiem niezle po dupie a na dokladke duzo wiecej spala :D jak nie wierzycie to sprawdzcie - pojezdzijcie jeden bak na zakresie 2-3tys rpm zamiast 1-2tys rpm i zobaczycie, ze wyjdzie taniej ;)


poza tym pisalem to wszystko kilka postow powyzej - szkoda, ze forumowicze zamiast najpierw poczytać rady to od razu zabierają się do pisania postów na forum ;)

: 19 lut 2009, 17:09
autor: kupiec
cidzej pisze:benzyna to nie diesel
no z tym to się zgodze. 0k 7 lat miałem benzyne 1,6 i jak kupiłem diesla to jeździłem z początku jak benzyną czyli obroty 2.5-3.5 tyś i okazało się że jak na ropola to strasznie dużo palił więc pojechałem do mechanika i zapytałem co jest a on tylko zapytał czym jeździłem wcześniej. jak powiedziałem że benzyną to powiedział że nie moge tak go trzymać na obrotach bo to przeciwieństwo silnika benzynowego i spalanie będzie większe.
morał jest taki że benzyna potrzebuje wyższych brotów do ekonomicznej jazdy.
Jamszoł zamontował sobie komputra i myśle czy do diesla też takie cacko można wstawić.

: 19 lut 2009, 17:38
autor: ludi45
ja ma diesla jezdze do 3 tys ok 120 130km/h i spala mi 5.5 l ropki.mysle ze osiagni dobre:)