Strona 3 z 3
					
				
				: 17 maja 2011, 21:26
				autor: Jamszoł
				elnino, wierzę - bywają jeszcze na stacjach benzynowych , takie najazdowe kanały - może gdzieś w twoim rejonie jest taki ?
Minister - w benzyniaku z klimą - altka nie wyciągniesz na wierch bez zdejmowania - chłodnicy lub kompresora klimy  lub pompy wspomagania  

 
			 
			
					
				
				: 17 maja 2011, 21:28
				autor: elnino
				Tyle, że kanał nic mi nie da, muszę jakby nie było - pół bebechów wywalić z auta 

 wypadałoby się zastanowić na ile gra jest warta świeczki.
 
			
					
				
				: 17 maja 2011, 21:38
				autor: Jamszoł
				elnino,  - MinisterQ, niestety ma rację - musisz poszukać jakiegoś kanału albo najazdu i chociaż ten kabel wymienić .
Innego ładowania nie ma a jak Ci ten kabelek pujdzie na spacer to nie dość , że Ci wyssa akumulator to jeszcze popalisz diody przy alternatorze .
Alternator musi mieć obciążenie - bo inaczej szlak go trafi .
			 
			
					
				
				: 17 maja 2011, 21:43
				autor: elnino
				Jakaś grubość tego kabla musi być konkretna? w piątek będę zderzak zmieniał i nadkole z prawej strony to może jakoś tam dosięgnę.ciekawe jak to wszystko zacisnę na klemie 

 
			
					
				
				: 17 maja 2011, 21:48
				autor: Jamszoł
				elnino, alternator ma "tyłek" od strony skrzyni biegów 
Od prawej strony autka - raczej ten manewr Ci nie przejdzie 
Nie wiem ile to kwadrat - ale przekrój mierzony suwmiarką to ok 5mm 
Przewód miedziany - linka
			 
			
					
				
				: 18 maja 2011, 09:53
				autor: WieSiu
				MinisterQ pisze:Musiałbyś zdjąć zderzak i wytargać chłodnicę żeby mieć dobry dostęp do alternatora, inaczej się nie da.
a po co dobry dostep do alternatora, zdjac alternator i bedzie bardzo dobry do niego dostep 

 Alternator da sie zdjac bez sciagania zderzaka i chlodnicy. 5 razy wymienialem alternator na glebie w TD i jakos nie musialem nic sciagac. Nie ukrywam ze nie jest to wygodne,ale da sie. Przy TD z klima jest juz troche problemu ze zdjeciem alternatora,ale da sie poluźnić chlodnice i wtedy wyjdzie bez jej sciagania.
 
			
					
				
				: 18 maja 2011, 10:38
				autor: elnino
				tam mysle. ta masa co jest na silniku moze byc przykrecona w innym miejscu? wtedy stary kabel bym odcial. myslalem o przykreceniu masy pod uchwyt z masa od klaksonu przy silniku. zawsze to szybszy dostep. od altka idzie u mnie tez cienki kabelek do kotki za wentylatorem jaka spelnia role?
			 
			
					
				
				: 18 maja 2011, 10:49
				autor: WieSiu
				kabelek idacy na zegary, kontrolka ladowania (symbol akumulatora)
			 
			
					
				
				: 18 maja 2011, 18:52
				autor: Jamszoł
				elnino pisze:tam mysle. ta masa co jest na silniku moze byc przykrecona w innym miejscu?
Ja juz Ci pisałem -  jeśli się upierasz co do zmiany punktu masowego to doprowadź mase z aku pod śrubę mocującą rozrusznik .
Rozrusznik jest odbiornikiem , który daje największe obciążenie w trakcie pracy - nic tak nie obciąża akumulatora jak rozrusznik - jemu jest potrzebna jak najlepsza masa 
Sruba mocująca rozrusznik skręca silnik z rozrusznikiem i skrzynią biegów ( konkretnie - osłonę koła zamachowego z głowicą rozrusznika i osłoną sprzęgła) punkt ten stanowi środek - między silnikiem a skrzynią biegów (punkt masowy) - masa ta jest rozprowadzana i na silnik i na skrzynię biegów.
Chyba masło maślane - ale powinieneś zatrybić o co mi chodzi  
 
Niebieski kabelek od altka - tak powinno być - jeśli jest orginalny i ktoś go już wcześniej nie podmienił - idzie do kontrolki od ładowania ale też i spełnia druga rolę - jest to jednocześnie kabelek , który daje prąd wzbudzenia dla alternatora w momencie rozruchu - jak już altek się wzbudzi to się już sam wzbudza  
 
 
To w naszych altkach - są też takie co na stale potrzebują prąd wzbudzenia np. F125p - tak zwane 6-cio diodowe
 
			
					
				
				: 24 maja 2011, 16:19
				autor: elnino
				Zdjąłem zderzak, udało mi się tym samym dostać do alternatora stary kabel zostawiłem ten do rozrusznika plusowy, a na wystającą śrubę dołożyłem na oczku drugi i docisnąłem nakrętką i ten bezpośrednio do klemy + podpiąłem, nie wiem czy miałem zauwazyć jakieś różnice np przy odpalaniu, ale nie odczuwam niczego, spróbuję w wolnym czasie zrobić jeszcze jedną masę, tylko gdzie ja to wszystko dam 

 mam już mase od karoserii do aku i od skrzyni do aku a do tego kabel z CB  także masa kabli przy aku na plusowej klemie jeszcze lepiej, kable do rozrusznika, altka, CB, skrzynka z dodatkowymi bezp. przy okazji zauważyłem przykrecając kabel przy altku mokry wąż od chłodnicy, nad nim w linii prostej obudowę boostera, a początek wycieku nad boosterek przy bodajże korektorze kąta wtrysku, tyle że to nie jest jak ropa, tylko jak woda, więc nie wiem... czy to ruszac w ogóle, bo korektor cyka na zapłonie normalnie.
 
			
					
				
				: 24 maja 2011, 16:33
				autor: Kudłaty_EZG
				nie, róznic przy odpalaniu nie mialeś zauważyć 

ma to na celu poprawić ładowanie- bez tego na altku masz załóżmy te 14.2 a na aku możesz mieć już poniżej 14 bo przez skorodowane łączenia i stare kable prąd a właściwie to napięcie "ginie" po drodze z powodu zbyt dużej rezystancji połączenia 
a wszystko masz zawarte w tym 
 
U=I*R