Strona 3 z 3

: 09 gru 2013, 22:16
autor: cidzej
mozna sprobowac odpiac przeplywke. tak czy siak wyglada na to, ze silnik jest zalewany podczas rozruchu:

- z powodu przeplywki
- nie prawidlowego cisnienia paliwa
- moze dodatkowo elektrozwor od gazu jest nieszczelny
- otwarte podcisnienie jest
- rozregulowana mapa od benzyny

: 09 gru 2013, 23:31
autor: Karmazyn
Kiedyś miałem odpiętą przepływkę i nic się nie działo. Jeździłem tak i nawet nie wiedziałem że była odpięta

: 10 gru 2013, 08:34
autor: WieSiu
na gazie 1/2 generacji to sobie moze byc odpieta i bedzie jezdzic normalnie,ale jak bez przeplywki na benzynie jezdzi poprawnie,to jest cos ostro nie tak.

: 10 gru 2013, 13:25
autor: yamaha00
no raczej bo po odpieciu przeplywki silnik nie ma prawa chodzi na benzynie u mnie kiedyw mondeo jak odpinalem przeplywke to silnik chodzil bardzo kulawo i nawet potrafil zgasnac

: 10 gru 2013, 15:12
autor: Mecu
I tu się mylicie chłopaki. Na Mondeo Klub Polska bardzo wiele osób mówi że po odpięciu przepływki w silwerach zazwyczaj nic się nie dzieje najwyżej może falować obrotami. Oczywiście zdarzają się samochody które gasną itp. Dopiero blacktopy w większości nie potrafią chodzić bez przepływki. Osobiście sam przez tydzień w mondziaku miałem ją zupełnie wyjętą, spalanie osiągi i praca silnika w normie.

: 10 gru 2013, 15:22
autor: S3ci0r
co innego jest jak się odepnie przepływomierz na pracującym silniku a co innego jak się go zgasi, odepnie i dopiero później zapali

: 10 gru 2013, 15:47
autor: leszek
cidzej pisze:- z powodu przeplywki
- nie prawidlowego cisnienia paliwa
- moze dodatkowo elektrozwor od gazu jest nieszczelny
- otwarte podcisnienie jest
- rozregulowana mapa od benzyny
może ja się nie znam na 1.4 ale dodałbym jeszcze :

-czujnik temp.silnika(ten pod kolektorem ssącym)
( zimny 38kOhm , ciepły ok. 3 kOhmy) on chyba odpowiada za ssanie.
-ogólny zły stan silnika.

: 12 gru 2013, 09:25
autor: yamaha00
to tak na chlposki rozum wiec skoro twierdzicie ze po odpieciu przeplywki w niektorych samochodach nic sie nie dzieje i ze spalaniem i z praca silnika to wiec po co to jest ?? musi cos byc nie halo skoro silnik normalnie pracuje po jej wypieciu . po to ktos zamontowal to ustrojstwo by spelnialo swoja role

: 12 gru 2013, 19:14
autor: Yagr
yamaha00, EECIV to prosty sterownik, jak brakuje danych z jakiegos czujnika to podstawia zaprogramowaną wartość stała albo jakąś zmienną zależną od innych parametrów i hula dalej - a to kiedy danych braknie może wpływać na sposób reakcji ;) Wystarczy żeby przepływka sie stopniowo zabrudzała... ECU się będzie adaptował aż w końcu odpięcie przepływki nic nie zmieni w pracy bo i tak już od dawna z jej wskazań nie korzystał. A jak przepływka sprawna, czysta i podające właściwe dane zostanie nagle odpieta i tych danych braknie to ecu musi od razy podstawić jakieś z góry założone wartości i tu róznica będzie widoczna.

: 12 gru 2013, 20:17
autor: bodzio82
a roznica w pracy jest taka ze jesli MAF sprawny to silnik odrazu zgasnie i nie ma reguly czy to silver czy black top

: 13 gru 2013, 20:46
autor: Mecu
Wydaje mi się że ta opinia że zazwyczaj nie gasną jest na podstawie tego co napisał Yagr.
A wracając do tematu ,,trudnego odpalania" to po zgaśnięciu o ile macie taką opcje przełączcie od razu na tryb jazdy na benzynie. U mnie to działa, jak samochód zgaśnie na gazie przełączam go na tryb benzyny odpala bez większego problemu i wtedy wracam na tryb LPG przegazówka powyżej 2 tyś pstryknie i już elegancko jadę na gazie. Mam takie podejrzenie że chyba elektrozawór przepuszcza gaz po takim niespodziewanym zgaszeniu i dlatego tak trudno odpalić samochód.

: 13 gru 2013, 20:48
autor: Karmazyn
Ok sprawdzę, czyi jak zgaśnie i migaj mi diody od lpg to mam zrobić tak aby zgasły czyli zupełnie przełączyć na benzyne?

: 13 gru 2013, 20:49
autor: Mecu
Dokładnie o to mi chodziło