Sonda Lambda

Moderator: Moderatorzy

trance

Post autor: trance »

można śmiało kupić tyle,ze takie sondy uniwersalne śa bez kostek...w takim przypadku nalezy uzyć koszulek termokurczliwych, gdzie kable od sondy łączymy z kablami od silnika (ucinając wczesniej kostkę) i pamietac nalezy o odpowiednim połączeniu kolorów wtedy to ma sens...
aligator

Post autor: aligator »

mikruss pisze:ja miałem z krótkim i w niczym to nie przeszkodziło. Po prostu ten przewód z wtyczką do której podłączasz do lambdy odpinasz z tych zaczepów co idą po chłodnicy i troszkę inaczej go przeciągasz i starcza :mrgreen:
Wielkie dzięki "mikruss" szczerze mówiąc nie pomyślałem o tym. Mam zatem ostatnie pytanie. Czy ta sonda z załącznika będzie pasować do mojego essiego?? zaznaczam , że według opisów obie są od auta takiego samego rodzaju. Sondy mają inne główki
Załączniki
Obecna sonda jaką posiadałem
Obecna sonda jaką posiadałem
Taka chciałbym założyć
Taka chciałbym założyć
mikruss

Post autor: mikruss »

Tak bedzie ok. Ja mialem w aucie 1.6 16V taka jak pokazałes na 2 fotce a zalozylem tą z 1-szej. Ważne jest to aby obydwie miały tą samą ilość przewodów.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

właśnie, ważne są przewody i gwint. Sondy Boscha miały podłużne szczeliny w głowiczce, NGK miało okrągłe otwory... nie ważne - działają i tak na tej samej zasadzie. Jak będziesz wymieniał to zwróć uwagę na ekran cieplny przewodu. Jeśli na kupionej sondzie nie ma takiej osłonki na przewodach to przełóż ją ze starej i osłoń kable przy samej sondzie. Może się bowiem zdarzyć że od rury żar będzie na tyle duży że nie osłonięte kabelki się pozbędą izolacji...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

A jeżeli taka osłona cieplna jest uszkodzona to czym naprawić :?: taśmą do odizolowania kolektora od reszty czy czymś innym :?:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

może być!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
aligator

Post autor: aligator »

Dzięki chłopaki. Naprawdę dużo pomagacie. Szacuneczek
wroobi71

Post autor: wroobi71 »

Cześć! Odświeżę troszkę temat i zadam nurtujące mnie pytanie natury technicznej...

Może jest troszkę dziwne, za co z góry przepraszam, ale przyznam się, że jestem początkującym "automaniakiem" ;)

Sprawa dotyczy sondy oczywiście a dokładnie pomiaru jej pracy. W kilku tematach czytałem, że da się to zrobić samodzielnie, tylko jak? Prosiłbym żeby jakiś dobry człowiek wytłumaczył mi łopatologicznie jak to wykonać.

Powiedzmy - mam pracujący na jałowym biegu samochód (już rozgrzany), miernik i kabel od sondy. Wiem że mierzy się na czarnym kabelku coś, tylko jak? Czy odłączam sondę, wtykam końcówkę miernika do wejścia od czarnego kabelka (od strony sondy) i drugą końcówkę do masy? Czy może rozłączam, jedną końcówkę do wejścia od czarnego kabelka od strony ECU a drugą końcówkę do wejścia od czarnego kabelka od strony sondy? Czy w ogóle inaczej?

Z góry dziękuję za odpowiedź :) No i pozdrawiam! :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

samemu możesz tylko orientacyjnie sprawdzić czy sonda podaje zmienne napięcie z zakresu 0-1V. Robi sie to tak że wpinasz się w czarny i szary przewód od sondy (oba białe to grzałka ) W przewody musisz się wpiąć tak żeby nie rozpinać wtyczki ( ja mam zrobioną taką "złodziejkę" którą wpinam między wtyki rozpietej wtyczki od sondy). Uruchamiasz silnik i patrzysz jak zmienia się napięcie. Nie pamietam który (czarny czy szary) to przewód sygnałowy więc jeśli po wpięciu w oba nic się nie dzieje to możesz jeszcze spróbować wpiąć się w ten sygnałowy a masę podać skąd indziej i jak sie coś ruszy z napięciem to znaczy że kabelek masy ma jakąś przerwę.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
wroobi71

Post autor: wroobi71 »

Ok, wydaje mi się, że zmierzyłem. Tylko teraz taka rzecz: czy to napięcie na jałowym biegu nie powinno oscylować? Czy powinno stać jednym miejscu? Bo mi wyszło na jałowym biegu 0.27 V. W sumie nie pomyślałem żeby przygazować trochę...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

na benzynie powinno oscylować a na LPG to zależy jak masz wyregulowaną instalację i jaką - oscylowac będzie przy obrotach dla których była robiona regulacja, dla innych obrotów to juz zależy od tego jak się sprawdza silniczek krokowy (to on powinien ingerować zwiększająć lub zmniejszając dopływ gazu tak żeby była mieszanka jak najbliższa stechiometrycznej) to II gen. W nowszych LPG z wtryskiem gazu powinna stale oscylować tak jak na benie. Tak naprawdę to sondę lambda najlepiej sprawdzić oscyloskopem ale większość userów go nie ma :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

daj kolgo w pedał (na benzynie) i sprawdz czy ci dochodzi do 0,8-1V (mieszanka bogata), jak nie to prawdopodobnie zdechła
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a ja proponuje jednak sondę sprawdzać na benie - odejdą ewentualne przekłamania wynikające z regulacji LPG ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
wroobi71

Post autor: wroobi71 »

OK, był drugi pomiar na benzynie i faktycznie coś tam się wahało. Nawet go przygazowałem trochę, natomiast nie jakoś długo i nie fanatycznie mocno. Mój miernik nie zarejestrował nic ponad 0,6 V. Dla pewności zrobię jeszcze jeden pomiar chyba i dłużej go przygazuję.

A tak przy okazji, może wiecie panowie, ile może kosztować taki pomiar oscyloskopem w warsztacie?
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Czy sonda uniwersalna zda egzamin? czy taka sonda podejdzie pod moje autko (Zetec 1.6 16V 1997?
jarcars.pl/sklep.php?s=produkt&id_prod=92&id_kat=7&id_typu=0

Czy poszukać innej?
ODPOWIEDZ