Strona 3 z 5

: 29 wrz 2006, 14:09
autor: MARKKO
ma krótsza i lekko precyzyjniejsza

: 29 wrz 2006, 14:14
autor: Yagr
no to poczekajmy na Vikinga i jego konkluzje po teście :mrgreen:
ależ odbiegliśmy od tematu :shock:

: 29 wrz 2006, 14:18
autor: Vieczur
niestety porownywalem honde civic 1.3 km z essim 1.6 km i ta pierwsza go odstawila.. wiec nonsensem jest danie do konfrontacji essiego z silnikiem 1.4 :???:

PROSZĘ WIĘCEJ NIE ODBIEGAĆ TAK OD TEMATU :!:

: 30 wrz 2006, 00:12
autor: Viking
No i po tescie. Sorki, ze wciaz odbiegam od tematu, ale niektorzy czekaja na komkluzje a nie chce zakladac osobnego watku w tym celu. Otoz Wrazenia z jazdy takie: Przyspieszenie zdecydowanie lepsze, ale trzeba ciagnac po obrotach; Vmax nie sprawdzilem jeszcze, sztywne i dosc twarde zawieszenie(seria), dzwiek silnika wkrecajacego sie na obroty milszy dla ucha, budzi radosc wrecz, a w Essim budzi niepokoj; Na 2 biegu pociagnalem do 80 km/h, wiecej moze by i poszlo, ale na poczatek stwierdzilem ze tyle mi wystarczy. Bagaznik rozmiarow fiata uno, swiatla mijania slabsze/gorsze niz w Essim, miejsca w kabinie duzo jak na tych rozmiarow samochodzik. Ogolnie samochod dobry zeby sie wyszalec, wytrzepac dupe na dziurach i srednio spalic 5,5 litra benzyny. Ale nie moge powiedziec, ze zdecydowanie wolalbym Honde, albo Escorta. Mysle, ze oba samochody maja cos innego na celu. Jeden to spokojny rodzinny samochod, z duzym bagaznikiem dla 4 osobowej rodziny, drugi to samochod dla mlodych, ktorzy potrzebuja dojechac czyms na dyskoteke, czy do centrum handlowego. Fazy testow wciaz bede przeprowadzal i zobacze na co sie zdecyduje, ale wybor jest naprawde trudny.

: 30 wrz 2006, 01:53
autor: Vieczur
Viking pisze:Przyspieszenie zdecydowanie lepsze
ja nawet ze swoim 1.6 16V nie mialem sznas do tej hondy ;)

ok Viking, bardzo dziekuje za test... :) z pewnoscia coniektorym sie przyda ale powrocmy lepiej do tematu....

choc i tak uwazam ze temat sie zakonczyl ;)

: 30 wrz 2006, 21:16
autor: ARIEL
ja powiem tak mój tato ma swita 16 -16v chodzi jak rakietka no silniczek jeszcze orginal japan bo póżniej produ kca była na węgrzęch ale porownując esiego do suzuki silniki podobne do hondy :
mniej ekonomiczny (oczywiście bez lpg) i mniej żwawszy czyli mułowatszy .
esi lepszy kon-ford jazdy częsci niezbyt drogie i łatwo dostępne wnętrze dlamnie estetyczniejsze i co najważniejsze ma F.E.T.P :razz:

: 13 paź 2006, 14:29
autor: BaNaN
16V wyszło później a wtedy zaczęły obowiązywać inne normy spalin, pozaty 16 jest bardziej ekonomiczna:). ogólnie fordy są troche mułowate.......ja na przyspieszenie swojego też nażekam choć mocy chyba nie stracil bo na orginalnych kołach idzie 200km/h to sprint do setki zajmuje mu wiecej niz w moim wczesniejszym kadecie 1,3 75km z 80r:)
zbiera sie dopiero gdy żyłujemy silnik 1-60km/h 2-90km/h 3-130km/h itp:) nie mam obrotomierza nie wiem ile to wychodzi dokladnie w obrotach ale mysle ze przyspiesza dopiero powyzej 4 tyś. a silniki forda raczej nie porównywał bym do tych ze stajni VW:) przynajmniej nie tego 8V:) bardziej przypomina mi polonezowskie (jesli chodzi o przyspieszenie) :)) trwałością też nie zachwycają jesli chodzi o 1,6 EFI 8V:) inne zdanie mam o 16V w mondeo spisywał sie wysmienicie po przebiegu 260 tyś nie ral ani kropli oleju a olej przy wymianie jak z butelki czysciutki.

: 13 paź 2006, 15:35
autor: Tfaruk
Ja mam 1.6 16V Zetec i nie narzekam na przyśpieszenie:)

: 13 paź 2006, 17:11
autor: Nanom 1
Ja mam 1.6 16V Zetec i nie narzekam na przyśpieszenie:)
a ja mam 1.4 silne 1.4 całe 75KM :cool: ale tez nie narzekam na przyspieszenie
(bo nigdzie mni sie nie spieszy :) moze kiedys......ale teraz to ja stary pierdziel jestem tylko beretu na głowe mi brakuje ;) )

: 13 paź 2006, 19:26
autor: darcun4
"ogólnie fordy są troche mułowate"
Oj nie wszystkie, dla tych co lubią prędkość polecam te:

"trwałością też nie zachwycają jesli chodzi o 1,6 EFI 8V:)"
Poniżej zamieszczam fotkę 15-sto letniego silnika w moim samochodzie i pozwolę się nie zgodzić z tym twierdzeniem

: 14 paź 2006, 12:02
autor: Nanom 1
darcun4 pisze:Poniżej zamieszczam fotkę 15-sto letniego silnika w moim samochodzie i pozwolę się nie zgodzić z tym twierdzeniem
ja ostatnio w swoim (troche miałem czasu nudziło mi sie :mrgreen: ) wypolerowałem ten korek (pierdolnik) od oleju (zdrapałem farbe i polerowałem papierem sciernym nawet niezle to wyszło :grin: ->we wszystkich silnikach żółty -> u mnie juz jak chrom ;) :roll: kiedys zapodam fotke :-) )

: 14 paź 2006, 12:52
autor: MARKKO
pitbull pisze:we wszystkich silnikach żółty
nie we wszystkich ja mam różowy :P

: 14 paź 2006, 14:28
autor: Nanom 1
MARKKO pisze:nie we wszystkich ja mam różowy

no dobra to 50 % różowy / 50 % zółty :grin:

: 14 paź 2006, 15:09
autor: MARKKO
fajnie tylko szkoda że 1,4 :P

: 14 paź 2006, 16:03
autor: Nanom 1
MARKKO pisze:fajnie tylko szkoda że 1,4

jakbym miał sie mianiac ;) to tylko na 1.8 D lub TD -taki chciałem ale nie dostałem w dobrym stanie ale to juz ładnych pare miesięcy wstacz było i jest to co jest :-) (1.4)