Strona 3 z 5
: 29 wrz 2006, 14:09
autor: MARKKO
ma krótsza i lekko precyzyjniejsza
: 29 wrz 2006, 14:14
autor: Yagr
no to poczekajmy na Vikinga i jego konkluzje po teście
ależ odbiegliśmy od tematu

: 29 wrz 2006, 14:18
autor: Vieczur
niestety porownywalem honde civic 1.3 km z essim 1.6 km i ta pierwsza go odstawila.. wiec nonsensem jest danie do konfrontacji essiego z silnikiem 1.4
PROSZĘ WIĘCEJ NIE ODBIEGAĆ TAK OD TEMATU 
: 30 wrz 2006, 00:12
autor: Viking
No i po tescie. Sorki, ze wciaz odbiegam od tematu, ale niektorzy czekaja na komkluzje a nie chce zakladac osobnego watku w tym celu. Otoz Wrazenia z jazdy takie: Przyspieszenie zdecydowanie lepsze, ale trzeba ciagnac po obrotach; Vmax nie sprawdzilem jeszcze, sztywne i dosc twarde zawieszenie(seria), dzwiek silnika wkrecajacego sie na obroty milszy dla ucha, budzi radosc wrecz, a w Essim budzi niepokoj; Na 2 biegu pociagnalem do 80 km/h, wiecej moze by i poszlo, ale na poczatek stwierdzilem ze tyle mi wystarczy. Bagaznik rozmiarow fiata uno, swiatla mijania slabsze/gorsze niz w Essim, miejsca w kabinie duzo jak na tych rozmiarow samochodzik. Ogolnie samochod dobry zeby sie wyszalec, wytrzepac dupe na dziurach i srednio spalic 5,5 litra benzyny. Ale nie moge powiedziec, ze zdecydowanie wolalbym Honde, albo Escorta. Mysle, ze oba samochody maja cos innego na celu. Jeden to spokojny rodzinny samochod, z duzym bagaznikiem dla 4 osobowej rodziny, drugi to samochod dla mlodych, ktorzy potrzebuja dojechac czyms na dyskoteke, czy do centrum handlowego. Fazy testow wciaz bede przeprowadzal i zobacze na co sie zdecyduje, ale wybor jest naprawde trudny.
: 30 wrz 2006, 01:53
autor: Vieczur
Viking pisze:Przyspieszenie zdecydowanie lepsze
ja nawet ze swoim 1.6 16V nie mialem sznas do tej hondy
ok
Viking, bardzo dziekuje za test...

z pewnoscia coniektorym sie przyda ale powrocmy lepiej do tematu....
choc i tak uwazam ze temat sie zakonczyl

: 30 wrz 2006, 21:16
autor: ARIEL
ja powiem tak mój tato ma swita 16 -16v chodzi jak rakietka no silniczek jeszcze orginal japan bo póżniej produ kca była na węgrzęch ale porownując esiego do suzuki silniki podobne do hondy :
mniej ekonomiczny (oczywiście bez lpg) i mniej żwawszy czyli mułowatszy .
esi lepszy kon-ford jazdy częsci niezbyt drogie i łatwo dostępne wnętrze dlamnie estetyczniejsze i co najważniejsze ma F.E.T.P

: 13 paź 2006, 14:29
autor: BaNaN
16V wyszło później a wtedy zaczęły obowiązywać inne normy spalin, pozaty 16 jest bardziej ekonomiczna:). ogólnie fordy są troche mułowate.......ja na przyspieszenie swojego też nażekam choć mocy chyba nie stracil bo na orginalnych kołach idzie 200km/h to sprint do setki zajmuje mu wiecej niz w moim wczesniejszym kadecie 1,3 75km z 80r:)
zbiera sie dopiero gdy żyłujemy silnik 1-60km/h 2-90km/h 3-130km/h itp:) nie mam obrotomierza nie wiem ile to wychodzi dokladnie w obrotach ale mysle ze przyspiesza dopiero powyzej 4 tyś. a silniki forda raczej nie porównywał bym do tych ze stajni VW:) przynajmniej nie tego 8V:) bardziej przypomina mi polonezowskie (jesli chodzi o przyspieszenie)

trwałością też nie zachwycają jesli chodzi o 1,6 EFI 8V:) inne zdanie mam o 16V w mondeo spisywał sie wysmienicie po przebiegu 260 tyś nie ral ani kropli oleju a olej przy wymianie jak z butelki czysciutki.
: 13 paź 2006, 15:35
autor: Tfaruk
Ja mam 1.6 16V Zetec i nie narzekam na przyśpieszenie:)
: 13 paź 2006, 17:11
autor: Nanom 1
Ja mam 1.6 16V Zetec i nie narzekam na przyśpieszenie:)
a ja mam 1.4 silne 1.4 całe 75KM

ale tez nie narzekam na przyspieszenie
(bo nigdzie mni sie nie spieszy

moze kiedys......ale teraz to ja stary pierdziel jestem tylko beretu na głowe mi brakuje

)
: 13 paź 2006, 19:26
autor: darcun4
"ogólnie fordy są troche mułowate"
Oj nie wszystkie, dla tych co lubią prędkość polecam te:
"trwałością też nie zachwycają jesli chodzi o 1,6 EFI 8V:)"
Poniżej zamieszczam fotkę 15-sto letniego silnika w moim samochodzie i pozwolę się nie zgodzić z tym twierdzeniem
: 14 paź 2006, 12:02
autor: Nanom 1
darcun4 pisze:Poniżej zamieszczam fotkę 15-sto letniego silnika w moim samochodzie i pozwolę się nie zgodzić z tym twierdzeniem
ja ostatnio w swoim (troche miałem czasu nudziło mi sie

) wypolerowałem ten korek (pierdolnik) od oleju (zdrapałem farbe i polerowałem papierem sciernym nawet niezle to wyszło

->we wszystkich silnikach żółty

u mnie juz jak chrom

kiedys zapodam fotke

)
: 14 paź 2006, 12:52
autor: MARKKO
pitbull pisze:we wszystkich silnikach żółty
nie we wszystkich ja mam różowy

: 14 paź 2006, 14:28
autor: Nanom 1
MARKKO pisze:nie we wszystkich ja mam różowy
no dobra to 50 % różowy / 50 % zółty

: 14 paź 2006, 15:09
autor: MARKKO
fajnie tylko szkoda że 1,4

: 14 paź 2006, 16:03
autor: Nanom 1
MARKKO pisze:fajnie tylko szkoda że 1,4
jakbym miał sie mianiac

to tylko na 1.8 D lub TD -taki chciałem ale nie dostałem w dobrym stanie ale to juz ładnych pare miesięcy wstacz było i jest to co jest

(1.4)