Hamulce Z ABS - Odpowietrzanie (nie da się)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

objaw taki jak by nie trzymały samoregulatory
też o tym myślałem ale przód powinien jednak hamować jak należy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

nooo - nie do końca
Przód będzie hamował jak należy wtedy gdy z tyłu będzie jakikolwiek opór
Jest mały przelew między przodem a tyłem :)
Rafał - sprawdź tył
Nie hamuj - podnieś tył i pokręć kołem
Okładziny powinny trzeć - nie słychać ? - samoregulator nie trzyma
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Lukas
Posty: 6003
Rejestracja: 28 mar 2004, 18:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Lukas »

a cos tam tez bulgocze w srodku przy wciskaniu hamulca i nigdzie nie ma wycieku
:ble:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

może się przelewać między tłoczkami w pompie
Sprawdźcie tył :razz:

Lub ewentualnie - zapowietrzona pompa i powietrze przelatuje między tłoczkami pompy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23282
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przy deptaniu hamulca bulgocze w korektorze sily hamowania,do tego potrafi ten korektor wydawac odglosy jęczenia przy odpuszczaniu (od dawna tak bylo ale teraz jest glosniej).

W sumie te hamulce nie dzialaja idealnie od czasu gdy korektor zostal przymocowany do belki po tym jak ciegno bylo urwane za kadencji poprzedniego wlasciciela. A zeby bylo ciekawiej od razu po wpieciu ciegna na swoje miejsce pedal hamulca wpadal bardziej zeby auto hamowalo,ale ogolnie auto przeszlo przeglad bez problemu i tak jezdzilem rok bez problemow nawet przy max hamowaniu.

Ja obstawiam zapowietrzanie ukladu hamulcowego przez korektor. Do tego co ciekawe jak wpialem strzykawke pod odpowietrznik i zasysalem plyn z tylu to lecialo praktycznie caly czas powietrze :( Na poczatku z plynem,potem juz tylko powietrze :( ale nie wiem czy tak mozna robic ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Korektor może się zapowietrzać - poprzez tą wajchę co ma niby sterować siłą hamowania w zależności od obciążenia
Bo jak napisałeś - było to urwane - nie działało
Teraz uruchomiłeś i pewnie coś tam się wy.... :)
Proponował bym wymienić ten korektor - bo nie dojdziesz z nim do ładu
Po wymianie - standardowe odpowietrzanie - czyli - najpierw korektor , później lewy tył i prawy tył
Przodka nie trzeba odpowietrzać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23282
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:poprzez tą wajchę co ma niby sterować siłą hamowania w zależności od obciążenia
u mnie tylko ciegno bylo uszkodzone, sam korektor caly,ale ogolnie to mam wrazenie,ze po naprawie ciegna jednak ten korektor zle dzialal,bo nie wiedzielismy jak dlugie to ciegno ma byc.

korektor wyglada tak i u mnie nie bylo koncowki tego dragala na dole: http://czesci.4cars.pl/samochodowe/FORD ... ia,0,0.php

Teraz jest tak ze przy moim wysokim tyle i przy nie obciazonym tyle wlasciwie ta blacha co naciska korektor jest caly czas nacisnieta, ma tylko minimalny zakres dzialania (nie wiem jak duzy jest zakres,bo nie mam porownania). Moze to go uszkodzilo...

Poza tym czasem podczas hamowania na dziurach czulem na pedale gdy tylne nadwozie dobijalo,a tego chyba czuc nie powinienem ?

Pytam sie tak glupio,bo nie wiem co robic, w ciemno wymieniac regulatora mi sie nie usmiecha,ale na logike to tam moze byc uszkodzenie,bo jak pisalem od poczatku mi to nie pasowalo gdy go wpialem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

może sie coś dziać bo to musisz mieć sprawne , ja mam w książce jak sprawdzić i wyregulować owy regulator :razz:
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Obrazek

Wajcha dociska tłoczek
Podejrzewam , że właśnie tam się zapowietrza - czerwona strzałka
Z resztą , tylko tam jest część ruchoma - samego korektora
Wajcha chodzi - jak strzałka żółta wskazuje i porusza tłoczkiem

Zrób próbę - odłącz korektor - odpowietrz układ i zobacz w jakim czasie się ponownie zapowietrzy
Jeśli to to - to układ będzie się dłużej zapowietrzał - ale i tak się zapowietrzy :mrgreen: :mrgreen:
Chyba , że masz inny korektor - używany i na 100 % sprawny to podmień

Moim zdaniem korektor po uruchomieniu - zapowietrza się właśnie tam na tłoczku
To wszystko przez ileś tam stało i po uruchomieniu - jest luz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23282
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł, dobrze piszesz :) tylko ciekawe ze tam nic kompletnie nie cieknie, bo wydaje mi sie ze jakby bylo nieszczelne to powinno tez wyciekac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co prawda jest to inny korektor - ale w budowie środka w zasadzie niczym się nie różni




Obrazek

Zobacz uszczelniacze gumowe - 5
Gdy ruszyłeś zastane stare kości - to one się rozleciały
To znaczy puszczają powietrze do środka a gdy odpowietrzysz układ i depniesz z całej siły w pedał - pojawi się tam płyn hamulcowy
Nie będzie to wielki wyciek - będzie się pociło
Ale to wystarczy , żeby po puszczeniu pedału hamulca - wessało mały bombelek powietrza
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23282
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a moze to jest naprawialne ?

u mnie wyglada o tak jak nizej i w sumie bez zaladunku jest prawie na maksa wcisniety (tylko nie wiem jak mocno go mozna otworzyc,wiec nie wiem jaki jest zakres regulacji)
Załączniki
korektor.jpg
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

w środku jest tłoczek lub tłoczek i kulka
Jest uszczelniacz tłoczka bo on wyłazi na zewnątrz
Na sto - da się to rozebrać
Wtedy trzeba zweryfikować wewnętrzną stronę otworu w którym chodzi uszczelniacz
Moim zdaniem - uszczelniacz jest już za twardy i jest do wymiany , może popękany na płaszczyźnie przylegającej
Scianka cylindra musi być idealna wewnatrz - jak nie jest - to sama wymiana uszczelniacza /uszczelniaczy , pomoże na krótki okres
Bo za moment uszczelniacz znów się porysuje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

A ja w swoim nie mam korektora siły hamowania :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ELpYndoL, bo w osobówkach jest potrzebny jak zającowi dzwonek :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ