Strona 3 z 21
: 28 lis 2007, 15:12
autor: Pexu
w sumie Cidzej ma racje... zrob tak jak mowi, niepomyslalem o rozruchu zimowym...
: 28 lis 2007, 22:56
autor: Koyot
cidzej pisze:ja tam bym nalał pólsyntetyk
Popieram minerał to już hardcore w zimie. Mój Ess ma teraz 203 tys. a cały czas jeździ na syntetyku 5W40 i między wymianami dolewam tylko litr.
: 29 lis 2007, 17:27
autor: darcun4
Koyot pisze:i między wymianami dolewam tylko litr.
To nie masz się co chwalić.W tym roczniku,to tragedia.
: 29 lis 2007, 17:59
autor: watchu
Polecam sprawdzić czy masz po dokręcane wszystko. W moim ojciec ostatnio dokręcał po 5 obrotów jakieś śruby, nie ma się co dziwić, że ubywało.
: 29 lis 2007, 18:16
autor: mikruss
Jak na 10 tys dolewasz 1 litr to nie ma tragedi a w zasadzie to norma takie dolewki wiec nie masz sie czym martwic. Moj silniczek nic oleju nie bierze (przejechalem 3 tys km jak na razie i stan idealnie taki sam) a przebieg to chyba ok 236 tys km (mam 36 na liczniku a przelad z 2002 roku jest na 100 tys).
: 29 lis 2007, 21:49
autor: Koyot
darcun4 pisze:W tym roczniku,to tragedia
Po pierwsze nie rocznik a przebieg robi swoje, a 203 tys. to nie jest mało, po drugie każdy producent nowego samochodu informuje że dolewki oleju między wymianą to norma i tą normą jest właśnie 1 litr

Patrz np. Opel astra clasic 1.6, 8V. Ja wymieniam olej co 15 tys. i to nie jest tragedia.
: 29 lis 2007, 21:51
autor: MARKKO
Koyot pisze:Opel astra clasic 1.6, 8V
no no nie porównuj tu tak poważnej marki do opela
: 29 lis 2007, 21:57
autor: Koyot
MARKKO pisze:no no nie porównuj tu tak poważnej marki do opela
Masz racje

: 29 lis 2007, 22:01
autor: mikruss
A w Vectrze B

1.6 16v 100PS ma norme 0.7 L/1000km i przy przebiegach ok 150 tys km juz jej nie spelnia- zapiekające sie pierscienie, po ich wymianie problem ustepuje jak ręką odjął hehe
: 10 lut 2008, 21:05
autor: wizard82
Witam!
Mam takie pytanie w sprawie oleju, mój escort ma już przekroczone 200 tyś jak dotąd jeżdzi na półsyntetyku Total. Zbliża się wymiana oleju i zastanawiam się nad zalaniem oleju mineralnego, nie zauważam jakiegoś nadmiernego zużycia, Jedyne co mnie zaczeło niepokoić to to że z nastaniem zimy i ujemnych temperatur, przy porannym rozruchy kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po około 1 do 1,5 sekundy po zapaleniu silnika.
Pozdrawiam!
: 10 lut 2008, 21:35
autor: nova

Ja równiez mam przekroczoną 2 setkę i smigam sobie na fordowskich olejach i siakoś nie narzekam

: 10 lut 2008, 21:41
autor: Yagr
wizard82, jeśli wsjo jest o.k. to nie przechodź na minerala bo w zimie to może się na mineralu tylko pogorszyć - mineral łatwiej gęstnieje w niskich temp. A te 1-1,5s świecenia to nadal wszystko w porządku

: 04 maja 2008, 14:49
autor: aligator
Witam. Przyszedl czas na zmiane oleju w silniku. Do tej pory lany byl Lotos 10W/40. Mam przebieg okolo 175000km ale silnik bierze mi olej okolo 1l na 4000km i wydaje mi sie ze to duzo. Jaki olej zalac? nie chodzi mi o firme tylko rodzaj. porsze o pomoc. auto nie jest slabe i nie ma problemu z rozruchem silnika. Czy rowniez czas za wymiane uszczelniaczy??
: 04 maja 2008, 15:43
autor: ELpYndoL
tak popieram kolege tu trza zalac Minerala a co do marki to ja uzywam albo Castrola albo orginał Ford

a i zawsze wymieniam przed zima i po zimie srednio wypada 6-7 tkm na wymiane

: 04 maja 2008, 16:25
autor: aligator
Ok. dieki. czyli zalac 15W/40 ELF badz Castrol badz Ford??