Podświeltenie zegarów XR3i
Moderator: Moderatorzy
Dzisiaj dobrałem się do zegarów, żeby żarówki dokupić i się okazało, że nigdzie takich nie mają . Trochę mi się nie widzi płacić Fordowi 6zł za jedną żaróweczkę, ale chyba tylko, to mi zostało.
Żeby dobrać się do górnego podświetlenia zegary trzeba wykręcić. Wymieniając tylko górne podświetlenie nie trzeba natomiast odpinać linki i kabli z tyłu, natomiast chcąc wymienić żarówki podświetlające zegary od tyłu, niestety trzeba, to zrobić (jeszcze nie doszedłem jak dokładnie do tego się dobrać. Pewnie od dołu gdzieś).
Żeby dobrać się do górnego podświetlenia zegary trzeba wykręcić. Wymieniając tylko górne podświetlenie nie trzeba natomiast odpinać linki i kabli z tyłu, natomiast chcąc wymienić żarówki podświetlające zegary od tyłu, niestety trzeba, to zrobić (jeszcze nie doszedłem jak dokładnie do tego się dobrać. Pewnie od dołu gdzieś).
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
co do żarówek to rozbierz te plastikowe cokoliki. Można tam wstawić zwykłe bezcokołowe żaróweczki. Musisz tylko dobrać odpowiednią średnicę i parametry elektryczne.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Byłem dzisiaj w serwisie Forda i nie mają żarówek podświetlających zegary od góry i mi mówią, że chyba mam licznik przerobiony . Do górnego oświetlenia można mniejsze żarówki dopasować (chociaż trochę słabiej świecą) i tak teraz mam, ale teraz mam pytanko jakiej wielkości są żarówki podświetlające zegary od tyłu?Yagr pisze:co do żarówek to rozbierz te plastikowe cokoliki. Można tam wstawić zwykłe bezcokołowe żaróweczki. Musisz tylko dobrać odpowiednią średnicę i parametry elektryczne.
Te od góry, to coś trochę mniejszego od w5w, a te od tyłu w serwisie wyszło, że są takie malutkie, które na każdej stacji za grosze można kupić.
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
deathrider_85, najprościej to weź jedną żarówkę z góry, jedną z dołu i jedź do sklepu dopasować. Tak jak wspomniałem wcześniej te od dołu są mocowane w takich plastikowych cokplikach ze stykami i fabrycznie kupuje sie komplet (żarówka w cokoliku) ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś to sam rozebrał i dokupił same żaróweczki. Serwisem forda się za bardzo nie przejmuj - ja dzisiaj dzwoniłem d nich w sprawie cen części i nie potrafili w swoim kompie znaleźć mojego auta po VIN'ie (ja znajduję w microcacie w parę sekund), ba... próbowali mi wmówić że mam silnik 16v i 90 KM A ceny to mają jak do rols roysa....
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Dzisiaj powymieniałem wszystkie żarówki w desce. Kupiłem po prostu te mniejsze i tak z nimi "pokombinowałem", żeby pasowały w oryginalne cokoliki. Mniejsze żarówki wsadziłem w miejsca kontrolek, bo i tak w tym przypadku nie widać żadnej różnicy w świeceniu. Natomiast oryginalne Fordowskie żarówki wyjęte z kontrolek podświetlają mi dechę od tyłu.
Niestety oryginalnych żaróweczek nie wystarczyło mi do podświetlenia górnego i przez, to trochę słabiej świeci, ale jak uda mi się w końcu gdzieś dostać Fordowskie żarówki, to znowu wyciągnę zegary i je założę.
W ogóle, to nie udało mi się całej dechy wyciągnąć. Udało mi się tylko odpiąć linkę od licznika, a wtyczka od zasilania nie chciała zejść. W jaki sposób udało wam się ściągnąć, tą wtyczkę?
Pozdrawiam i dzięki za porady!
Ps. Teraz, to muszę "powalczyć" z lampką w bagażniku, bo mi się nie zaświeca po otwarciu klapy.
Niestety oryginalnych żaróweczek nie wystarczyło mi do podświetlenia górnego i przez, to trochę słabiej świeci, ale jak uda mi się w końcu gdzieś dostać Fordowskie żarówki, to znowu wyciągnę zegary i je założę.
W ogóle, to nie udało mi się całej dechy wyciągnąć. Udało mi się tylko odpiąć linkę od licznika, a wtyczka od zasilania nie chciała zejść. W jaki sposób udało wam się ściągnąć, tą wtyczkę?
Pozdrawiam i dzięki za porady!
Ps. Teraz, to muszę "powalczyć" z lampką w bagażniku, bo mi się nie zaświeca po otwarciu klapy.
Dziwne, wtyczka jest zaczepiona na takim małym zatrzasku który odginasz i wszystko złazi. U mnie nie był problemówdeathrider_85 pisze:W ogóle, to nie udało mi się całej dechy wyciągnąć. Udało mi się tylko odpiąć linkę od licznika, a wtyczka od zasilania nie chciała zejść. W jaki sposób udało wam się ściągnąć, tą wtyczkę?
A jak go odgiąć? Kurczę ja naprawdę się z tym siłowałem i to konkretnie. Linka zeszła bez problemu, po prostu popchnąłem w "karbowanym" miejscu i samo zeszło .morgon pisze:Dziwne, wtyczka jest zaczepiona na takim małym zatrzasku który odginasz i wszystko złazi. U mnie nie był problemówdeathrider_85 pisze:W ogóle, to nie udało mi się całej dechy wyciągnąć. Udało mi się tylko odpiąć linkę od licznika, a wtyczka od zasilania nie chciała zejść. W jaki sposób udało wam się ściągnąć, tą wtyczkę?
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jeśli dobrze pamiętam to właśnie to zgrubienie to jest zatrzask, taki haczyk który trzeba odgiąć tylko naprawdę nie pamiętam czy odginasz na zewnątrz czy do środka...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"