Strona 3 z 10
: 13 sty 2008, 23:36
autor: deathrider_85
Yagr pisze:reasumując:
możesz myśleć o turbo ale tylko w wersji soft z małym ciśnieniem i odprężeniem silnika (w tej gestii dobry jest p. Grzegorz Grabowski, na jego stronie jest dość dobrze opisana przeróbka pod soft turbo-
http://www.grabowski.com.pl/ )
możesz modyfikować silnik wolnossący - czyli to wszystko co wcześniej opisano (dolot, wydech głowica, strojenie)
możesz próbować rzeźby z dołem 2,3 i górą z rs'a - spora rzeźba, mało informacji, możliwa konieczność jazdy na 98oktanach (wg niektórych źródeł mocno rośnie stopień sprężania w takich hybrydach i trzeba jakoś sobie radzić ze spalaniem stukowym)
możesz spróbowac dodmuchać kompresorem - zalety to stałe ciśnienie doładowania i brak lagu oraz mniej ingerencji w silnik i mniejsze ryzyko spalania stukowego (niższa temperatura powietrza, niekonieczny intercooler) wady - problemy z zakupem odpowiedniego kompresora i wymyślenie sposobu na wpięcie go w pasek napędu alternatora w silniku. Oczywiście konieczne strojenie
ps. oczywiście mozna z tego motorku zrobić i potwora 500KM ale to wymaga juz daleko idących i b. kosztownych przeróbek z zakuciem całego silnika włącznie...
Każdy uturbiniany seryjny silnik trzeba odprężyć

inaczej krobowody nie wytrzymają. Dzięki odpowiedniemu odprężeniu silnika możemy cały czas jeździć na paliwie 95 oktanowym (np. w USA i bodajże Włoszech nie ma paliwa powyżej 95 oktanów, a jednak jeżdżą tam konkretne "potworki").
: 14 sty 2008, 00:48
autor: Yagr
deathrider_85 pisze:Każdy uturbiniany seryjny silnik trzeba odprężyć
mylisz się, wszystko zależy od stopnia sprężania silnika i zamierzanego ciśnienia doładowania. Zresztą wspomniałem o odprężeniu. Po za tym robiąc tuning silnika wolnossącego moc podnosi się często własnie poprzez zwiększenie stopnia sprężania. Co do samego spalania stukowego to powoduje je nie tyle samo ciśnienie co temperatura - in większe ciśnienie tym temperatura mieszanki rośnie, dlatego właśnie silnik doładowany kompresorem jest mniej podatny na spalanie stukowe gdyż powietrze nie ogrzewa sie tak bardzo jak przy turbo i intercooler nie jest konieczny. Niektóre silniki celem zabezpieczenia przed spalaniem stukowym są fabrycznie wyposażane w czujnik spalania stukowego. Co do włoch to niewątpię że jeżdżą tam "potwory" ale nie wykluczam że silniki na ten rynek są odpowiednio zmienione jak to już nie raz różne firmy robiły.
do do uturbiania to polecam stronę podaną wcześniej (Grabowski)
: 14 sty 2008, 01:14
autor: MARKKO
a ja dalej bede polecał zmiane bloku na 2.3 mniejszy koszt a mocy się zyskuje
: 14 sty 2008, 01:45
autor: orion
wyremontować silnik żeby nie było jakiejś zwałki
inne wałki, regulowane koła, mocniejsze sprężyny zaworowe, wypolerować kanały które się da
sztywny dolot z nierdzewki coby sobie powieterze spokojnie bez zawirowań wpadało , stożek
wywalić recylkulację spalin (EGR)
obliczyć i wykonać porządny wydech
dól od 2300
jakaś świnka do sterowania
i nie ma bata 170-180 km uzyskasz
tylko że nic nowego nie wymyśliłem więc chyba nie oto Ci chodziło
o kurna ile to kasiory
na You tube są filmiki RS-ów z dołem 2300 więc musi się dać
: 14 sty 2008, 09:20
autor: emceha
Zamiast SHRICK-a proponuję PIPERCAMS-a

: 14 sty 2008, 12:00
autor: Yagr
emceha pisze:Zamiast SHRICK-a proponuję PIPERCAMS-a
albo KENT
: 14 sty 2008, 12:10
autor: emceha
o widzisz Yagr o KENT CAMS zapomniałem

: 14 sty 2008, 12:22
autor: orion
ja bym skontaktował się z tym sprzedającym
http://www.allegro.pl/item295753855_esc ... 3_16v.html
i przeglądał
www.streetracing.pl -kopalnia wiedzy o tuningu
: 15 sty 2008, 19:30
autor: Seba
Aby uzyskac 180KM najtaniej bedzie wstawic turbine i to zestroic. Tak male doladowanie nic silnikowi nie zrobi.
Co do dolu to scorpio i galaxy to ten sam silnik a do scorpio latwiej dostac. Na
www.ford-escort.de w zakladce ze zdjecami jest pare silnikow 2300 i wiele modyfikacji innych wypisanych nie maja. Jakis opis jest na
www.rs2000-16v.com
Kombinuj dziewczyno a jak Ci sie uda to przyjade i zmoim sie pobawimy - daleko nie mam

: 22 sty 2008, 20:57
autor: orion
nowicka pisze:ze scorpio nie wypali
Helmuty twierdzą, że wypali

: 23 sty 2008, 17:49
autor: Rob
zapożyczono z Ford Escort FanKlub Polska
: 23 sty 2008, 18:01
autor: bielu
no myśle za ładny kawałek wiedzy tutaj został przedstawiony i pewnie wielu osobom sie przyda...
: 23 sty 2008, 18:53
autor: orion
panowie to już było u nas nawet wcześniej niż na fefku a tamet dotyczy N7A-RS200 nie zeteców
: 23 sty 2008, 20:36
autor: MARKKO
dokładnie N7A to nie jest zetec
: 27 sty 2008, 16:19
autor: nonam
To jak już będzie wiadomo jak zaadaptować dół 2.3 do RS, co do tego jeszcze zmieniać i jak to wszystko zestroić to miło by było gdyby ktoś to ładnie opisał, bo też myślę nad takim modem. Póki co to tańsza opcja niż zmiana wałków i całego tego syfu, bo wydanie 8k zł to trochę dużo
