Strona 3 z 4

: 14 lut 2008, 23:56
autor: Yagr
awf6, Jak to nie masz miejsca? przecież wywalasz ten co masz teraz i wstawiasz z obrotkiem. dobra ale jak chcesz jednak nie kupować nowych zegarów z obrotkiem ale wstawić obrotek osobno? Moim zdaniem to w essie nie ma sensu, bo dużo ładniej niż gdzieś na kokpicie obrotek spisuje się w fabrycznym miejscu. podejrzewam że i koszty takiej zabawy będą większe ;) Ale, twój wybór, (ten symbol autka przy licznikach też może sie podobać :) ). Co do miejsca mocowania tego niefabrycznego obrotomierza to powinien być w zasięgu wzroku. Czyli dziura gdzieś przy licznikach albo na nich... gdzies widziałem wariację z obrotkiem i innym miernikiem "gauge" w słupku.

dla pokazania że jest miejsce na obrotomierz rysunek z obydwoma wersjami zegarów do Mk5

: 15 lut 2008, 03:00
autor: Barek16
Yagr pisze:wiesz co? jeśli piszesz o tym oporniku oznaczonym R1 to zdjęcie jest takie że nie za bardzo mam pewność co do odczytu kolorów ale wg stronki którą podałeś mi wychodzi 10,1 om... (brązowy, czarny, brązowy, złoty)...
Nie nie przedtem pisałem o tym R1 bo WieSiu mówił że jeśli wskaźnik się wogóle nie rusza to trzeba zewrzeć pierwszy rezystor w obwodzie za wejściem kabla nr 10, u mnie przyczyną tego że sie nie ruszał nie był rezystor tylko brak filtra dlatego sygnał od edis nie dochodził do obrotka.
Teraz mówie o innym oporniku, WieSiu w swoim opisie zakładania zegarów z obrotkiem, napisał ze jesli wskazania obrotka są w całym zakresie 2 razy za małe lub dwa razy zbyt duże to nalezy, opornik umieszczony w lewym dolnym rogu płytki (obok potencjometra) zmienić odpowiednio na taki o dwa razy większej lub dwa razy mniejszej rezystancji. Oznaczony jest on R7 i ma kolejno:
czerwony - czerwony - brązowy - pomarańczowy - brązowy czyli 221 kO (1 tolerancji)
Jednak mnie sie taka wymiana nie tyczy ponieważ u mnie wskazania były za małe tylko na wysokich obrotach.

To wszystko napisałem w roli wyjaśnienia wszelkich nieścisłośi teraz napiszę na czym stoje w tej chwili:

Pomysalałem że może to ja pochrzaniłem jak ma byc podłączony filtr i podłączyłem go odwrotnie. wpiąłem więc go opornikiem do zielono-czerwonego, a nózką wspólną do zielonego i :

Zaraz po odpaleniu pokazuje ok 2 razy więcej niż jest naprawde: na wolnych ze ssaniem powinno być max 1500 a on pokazuje prawie 3000 a jak depne do spodu to skazówka leci poza skalę i opiera sie o plastik (jakby nie on to by przekręciło) ALE po przejechaniu 1 km zaczęło wskazywać dobrze, przy max wcisnięciu pokazało 7 tys a na wolnych ~950 obr, niestety w miare nagrzewania się silnika sprawa zaczeła sie pogarszać po przejechaniu 10 km na wolnych pokazywało ok 700 obr a max wchodziło do 6500.

Powiedzcie co teraz o tym sądzicie, ja sobie opracowałem taką teorie:

Wujek zrobił mi filtr na kondensatorze 220 nF ale jest na nim również napisane 100V, z tego co wiem to kondensator podczas działania sie nagrzewa, możliwe więc jest że ten przystosowany jest do temperatury jaką miałby przy 100V a nie przy 12, dlatego w miare nagrzewania daje inną wartość.

To tylko taka teoria laika elektrycznego, jesli źle mówie poprawcie :)

: 15 lut 2008, 08:24
autor: simo
ogólnie to witamy na forum awf6 fajne imię masz

oryginalnie na pewno w liczniku masz taki wzór autka , i tam powinien być obrotomierz ,
z tego co pamiętam to jest to licznik jest modułowy wiec można sam obrotomierz założyć

: 19 lut 2008, 21:41
autor: Barek16
U mnie sprawa załatwiona, było troche lutowania na płytce obrotka ale teraz chodzi i wskazuje dobrze w całym zakresie obrotów :) Dzieki wszystkim za pomoc

: 19 lut 2008, 22:04
autor: Yagr
Barek16, to co było przyczyną?

: 20 lut 2008, 00:47
autor: Barek16
opornik oznaczony na płytce R7, miał oporność 220 kO (WieSiu mówił że możliwa jest sytuacja że będzie pokazywał dwa razy za mało lub za dużo w całym zakresie, ale u mnie na wolne silnik mógł nie spadać bo mam problemy z korkowym i przez to to tak dziwacznie pokazywało), troche pokombinowałem, bo nie mialem idealnie odpowiednich oporników, w każdym razie na końcu wlutowałem tam 430 kO + 12 kO i chodzi jak ta lala :)

: 11 kwie 2008, 18:11
autor: driver98
kto mi powie jak w dieslu wskrzesić obrotomierz,91r.Obrotomierz sprawny-sprawdzony,tylko mam jeden problem,nie mam pojęcia z którego styku alternatora bierze sygnał.Pomocy.

: 11 kwie 2008, 22:03
autor: WieSiu
na alternatorze powinienes miec 3 styki jak masz wyjscie na abrotomierz, Jeden to + zasilajacy ktory idzie do rozrusznika, drugi to kabelek ktory idzie na deske rozdzielcza do kontrolki alternatora,a 3 to powinien byc ten ktorego szukasz.

: 15 kwie 2008, 14:55
autor: zaglebiak
Witam. Chiałęm się dowiedziec który konkretnie opornik trzeba wylutować z płytki w przypadku, gdy obrotomierz nie chce drgnać. Czy chodzi o opornik oznaczony R1 ??
Z góry dziekuje za odpowiedź.

: 14 maja 2012, 15:57
autor: Gajek
Odgrzeję troszkę kotleta. Kupiłem na Allegro taki obrotomierz http://srvimg14.tablica.pl/images_tabli ... 00-rpm.jpg
(zdjęcie od kolegi srvrserver )
Wychodzą od niego trzy przewody: czerwony ( +12V po stacyjce), czarny (uziemienie) oraz zielony, który trzeba podpiąć pod minus cewki.

Możecie mi powiedzieć gdzie ta cewka jest? To chyba jest gdzieś przy akumulatorze?

: 14 maja 2012, 16:05
autor: WieSiu
Gajek, cewke masz tam gdzie zaczynaja sie (schodza sie) przewody wysokiego napiecia.

: 14 maja 2012, 17:09
autor: Gajek
Cewka to wiem gdzie jest, ale żeby obrotomierz działał to muszę się w nią wpiąć?

: 14 maja 2012, 18:37
autor: Yagr
Gajek, z cewki poza kablami zapłonowymi jest jeszcze jedno wyjście, a właściwie wejście - to wtyczka trzy- albo dwupinowa... nie pamietam... na pewno jest tam jeden kabel zasilający bo pod niego wpinaja się często gaziarze :D Znajdź tą wtyczkę, pomierz i będziesz wiedział

: 14 maja 2012, 19:04
autor: Gajek
Yagr, jest wtyczka trzypinowa. W środkowym pinie jest zasilanie po przekręceniu kluczyka. Tam mam podpięte światła do jazdy dziennej oraz komputer od gazu. Powiedz mi co mam pomierzyć? Czy może chodziło ci właśnie o napięcie po przekręceniu kluczyka?

: 14 maja 2012, 19:15
autor: Yagr
Gajek pisze:Powiedz mi co mam pomierzyć?
masz przy pomocy multimetru znaleźć ten kabel którego wymaga instalacja obrotka. Ja nie wiem czy to jest zasilanie stałe, czy po stacyjce czy masa... musiałbym sie wczytac w instrukcje tego obrotka... może się okazać że wcale nie trzeba szukac tego przy cewce ale np. przy EDIS'e ;)