Strona 3 z 9
: 13 paź 2010, 17:28
autor: S3ci0r

ocet, woda destylowana i płyn prestone zakupiony więc niebawem odbędzie się wymiana
jeszcze tylko takie małe pytanko (nie śmiać się

): czy to jest korek spustu chłodnicy?

: 13 paź 2010, 17:30
autor: Mikosz
S3ci0r, dokładnie ten korek ;-)
Powodzenia

: 13 paź 2010, 17:46
autor: S3ci0r
gdzieś na forum była opisana wymiana płynu chłodniczego a autorem chyba był Jamszoł ale nie mogę jej znaleźć

pomoże ktoś odszukać? było tam napisane m.in. żeby odpalić silnik na nie więcej niż 20 sek w celu usunięcia płynu z nagrzewnicy i silnika.
: 13 paź 2010, 18:24
autor: ~m!s!3k
- stawiasz woza na płaskim podłożu,
- odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego, podstawiasz bankę na stary płyn
- odkręcasz korek spustowy i czekasz aż zleci, jak masz możliwość skorzystania ze sprężonego powietrza to możesz przez szmatę dmuchnąć w zbiorniczek,
- zakręcasz korek,
- zalewasz nowy płyn,
- odpalasz woza, włączasz nawiew na maxa ciepłe i grzejesz aż osiągnie optymalną temperaturę (ja zawsze czekam żeby się wentylator załączył ze dwa razy, oczywiście sprawdzając czy węże do chłodnicy są ciepłe),
- no i ewentualnie dolewasz płynu jak będzie za mało.
ot cała filozofia
Możesz jeszcze wypłukać układ z rdzy czy innych brudów.
: 13 paź 2010, 18:36
autor: S3ci0r
no właśnie będę przemywał najpierw wodą dest. z octem następnie samą wodą dest. i na końcu dopiero prestone zalewam
: 13 paź 2010, 21:16
autor: Jamszoł
~m!s!3k pisze:odpalasz woza, włączasz nawiew na maxa ciepłe i grzejesz aż osiągnie optymalną temperaturę (ja zawsze czekam żeby się wentylator załączył ze dwa razy, oczywiście sprawdzając czy węże do chłodnicy są ciepłe),
- no i ewentualnie dolewasz płynu jak będzie za mało.
Po pierwsze zawsze pamiętaj , że :
Ciśnienie robocze płynu chłodzącego/wody na odpalonym silniku wynosi 0,8 Bar i nie trudno o wypadek przy pracy jak się o tym nie pamięta (co niektórzy pewnie to potwierdzą

)
Po drugie - układ chłodzenia będzie odpowietrzony gdy zacznie grzać nagrzewnica - gdy będzie wiało zimnym a silnik już się rozgrzeje - daj na jakieś 20 - 30 s mu po garach - w granicach 3000 obrotów - wtedy ciśnienie płynu/wody wypchnie powietrze z nagrzewnicy.
Jeśli bedziesz miał pytanie dodatkowe to wal na PW
: 13 paź 2010, 22:16
autor: S3ci0r
: 13 paź 2010, 22:33
autor: Jamszoł
Napiszę Ci na PW
: 15 paź 2010, 16:02
autor: S3ci0r
zlałem dzisiaj stary płyn i wlałem wodę destylowaną z octem i od razu mała przejażdżka po mieście

teraz czekam aż płyn ostygnie i zaleję mu już czystą wodę destylowaną, jutro dopiero właściwy płyn chłodniczy leci do zbiorniczka

a tutaj fotka tego co wyleciało z chłodnicy:

: 15 paź 2010, 23:18
autor: kupiec
Jak ja spuszczałem wodopłyn ostatnio to to coś miało kolor ceglany ale przepłukałem wodą i zalałem różowy

płyn

: 11 lis 2010, 16:31
autor: Majeczka1988r
Hejka:D A ja mam pytanie:D Jak gdzie jest jakiś kurek którym można wylać płyn z chłodnicy. Nie mam kanału i nie moge sie narazie połozyć pod niego

a płyn musze zmienic bo nie wiem co tam wczesniej było ;/
: 11 lis 2010, 16:48
autor: andkar
Majeczka1988r pisze:Hejka:D A ja mam pytanie:D Jak gdzie jest jakiś kurek którym można wylać płyn z chłodnicy. Nie mam kanału i nie moge sie narazie połozyć pod niego

a płyn musze zmienic bo nie wiem co tam wczesniej było ;/
na chłodnicy stojąc przodem do autka to na dole po prawej stronie jest duża plastikowa śrubka-korek no przynajmniej u mnie

zawsze możesz też ściągnąć któryś z węży, nie wyleci pewnie wszystko, ale możesz dolać koncentratu mieszalnego z innymi płynami
: 11 lis 2010, 20:09
autor: Jamszoł
no przynajmniej u mnie
U wszystkich tak jest
: 11 lis 2010, 21:27
autor: S3ci0r
: 13 lis 2010, 08:45
autor: Majeczka1988r
yhh... dobra chłopaki jak mi sie uda:D To dam cynka:D