Alternator i napiecie

Moderator: Moderatorzy

Marcin

Post autor: Marcin »

Cześć Robertford
No pewnie ze alternator ma znaczenie ale sam wiesz że na odległośc trudno wróżyć.Przyczyn może być mnóstwo.Tak sobie pomyślałem
że nie pełne 14 V ładowania nie ma znaczenia aby alternator w stosunku do akumulatora był wydajny prądowo.Krótki czas ładowania przy niewielkim amperarzu przy rozładowanym akumulatorze nigdy go nie doładuje , wówczas akumuś będzie słaby. I co dalej ? pojemnośc jego z czasem będzie trwale maleć i jeszcze plu małe zwarcia i problem gotowy.
Jerzy pisał że dał akumulator na porządne ładowanie rozwiąże mu ten problem ale nie na długo. Jestem ciekaw jaką ma pojmność jego akumulator a ile może amperów dmuchnąć przez alternator przy pełnym obciążeniu. Tak czy siak na dwoje babka wróżyła , jeśli alternator ma sprawny i akumulator prawidłowo dobrany nie powinien mieć problemów.
Aha a jaki ma w końcu ten akumulator !
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Masz rację. Jeżeli ma za dużą pojemność akumulatora w stosunku do możliwości alternatora to zawsze będzie miał niedoładowany i będzie w końcu szedł w kierunku szybkiego usunięcia go na śmietnik.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Marcin

Post autor: Marcin »

Z tego co widać Jerzy ma dalego na smietnik
Marcin

Post autor: Marcin »

A co do diod prostowniczych też może być przyczyną musi je sprawdzić
Przy pełnym obciążeniu voltomirzem napięcia stałego w [kierunku przewodzenia].
Marcin

Post autor: Marcin »

Wiesiu co z twoim alternatorem ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

co z moim alternatorem, powiem tak, mam na stanie teraz 3 alternatory, 2x bosch - jeden zalozony w samochodzie, ktore dzialaja beznadziejnie, tzn, ,napiecie maksymalnie 13,7 przy swiatlach, ale w wiekszosci 13,6V, mam tez jeden magneti marelli ale jest uszkodzony i w niedziele maja mi albo wymienic albo kase oddac, wiec po niedzieli zobaczymy. Wiem tylko jedno, musze miec innej firmy niz bosch,bo tylko one dobrze dzialaja. Szkoda tylko,ze musze sie tak bardzo meczyc :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Czemu zaraz inne niż Bosh? Kup sobie Wiesiu taki jak ja mam i będzie po kłopocie :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupilbym ale ma alternaor na pasek klinowy, taki waski,a Ty masz na taki gruby
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

To jest kwestia koła pasowego ,a te napewno można wymienić :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

hmmm, to jak bede teraz na gieldzie,to na pewno zajme sie tym i zobacze co mozna z tego co juz mam wykombinowac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Marcin

Post autor: Marcin »

Wiesiu czemu uwazasz ze ten alternator Bosh jest beznadziejny
przecez 13,6 voltów jest dobrym napieciem
a co z akumulatorem , który dałeś do ładowania?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

akumulator byl na ladowaniu, narazie jest z nim jeszcze ok (wg testera). A co do napiecia,to te 13.6V to mam watpliwosci czy jest aby takie super, wolalbym miec jednak 14V i pewnosc ze nie rozladuje mi sie w najmrozniejszy dzien akumulator (po 3 miesiacach od jego naladowania)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Marcin

Post autor: Marcin »

Wiesiu ! chciałbym się mylić ale to chyba nie tak jak sądzisz
czy mozesz mi napisać jaki masz akumulator tzn.ile amperogodzin?
i max amperarz alternatora? próbowałem przeczytać poprzednie na forum ale nie dostałem tam tych informacji.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

akumulator ma 43 lub 45 Ah, a alternator ma 70A, wiec wszystko jest chyba ok, jesli chodzi o parametry
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Marcin

Post autor: Marcin »

Z tego co widać parametry są OK!,więc jeden warunek masz spełniony
a teraz następny to taki czy masz ładowanie.Alternator jest przecież prądnicą prądu zmiennego i już przy obrotach 1500/min powinien poprawnie ładować.Przeważnie pokazuje to lampka na pulpicie ale nie zawsze jest wiarodajna.Najlepiej sprawdz miernikiem "cęgi Diecla"
[to zastąpi niebezpieczne podłączenie szeregowe amperomierza na zacisku dodatnim akumulatora a instalacji.]jaka jest wartość prądu może ładowania przy obrotach w/w.Chodzi głównie oto aby przekonać się czy masz przawidłowe ładowanie akumulatora.Ta wartośc prądu jest bardzo ważna bo realna,jakbyś miał czas ? to podaj
ODPOWIEDZ