Alternator i napiecie
Moderator: Moderatorzy
Cześć Robertford
No pewnie ze alternator ma znaczenie ale sam wiesz że na odległośc trudno wróżyć.Przyczyn może być mnóstwo.Tak sobie pomyślałem
że nie pełne 14 V ładowania nie ma znaczenia aby alternator w stosunku do akumulatora był wydajny prądowo.Krótki czas ładowania przy niewielkim amperarzu przy rozładowanym akumulatorze nigdy go nie doładuje , wówczas akumuś będzie słaby. I co dalej ? pojemnośc jego z czasem będzie trwale maleć i jeszcze plu małe zwarcia i problem gotowy.
Jerzy pisał że dał akumulator na porządne ładowanie rozwiąże mu ten problem ale nie na długo. Jestem ciekaw jaką ma pojmność jego akumulator a ile może amperów dmuchnąć przez alternator przy pełnym obciążeniu. Tak czy siak na dwoje babka wróżyła , jeśli alternator ma sprawny i akumulator prawidłowo dobrany nie powinien mieć problemów.
Aha a jaki ma w końcu ten akumulator !
No pewnie ze alternator ma znaczenie ale sam wiesz że na odległośc trudno wróżyć.Przyczyn może być mnóstwo.Tak sobie pomyślałem
że nie pełne 14 V ładowania nie ma znaczenia aby alternator w stosunku do akumulatora był wydajny prądowo.Krótki czas ładowania przy niewielkim amperarzu przy rozładowanym akumulatorze nigdy go nie doładuje , wówczas akumuś będzie słaby. I co dalej ? pojemnośc jego z czasem będzie trwale maleć i jeszcze plu małe zwarcia i problem gotowy.
Jerzy pisał że dał akumulator na porządne ładowanie rozwiąże mu ten problem ale nie na długo. Jestem ciekaw jaką ma pojmność jego akumulator a ile może amperów dmuchnąć przez alternator przy pełnym obciążeniu. Tak czy siak na dwoje babka wróżyła , jeśli alternator ma sprawny i akumulator prawidłowo dobrany nie powinien mieć problemów.
Aha a jaki ma w końcu ten akumulator !
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Masz rację. Jeżeli ma za dużą pojemność akumulatora w stosunku do możliwości alternatora to zawsze będzie miał niedoładowany i będzie w końcu szedł w kierunku szybkiego usunięcia go na śmietnik.


kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
co z moim alternatorem, powiem tak, mam na stanie teraz 3 alternatory, 2x bosch - jeden zalozony w samochodzie, ktore dzialaja beznadziejnie, tzn, ,napiecie maksymalnie 13,7 przy swiatlach, ale w wiekszosci 13,6V, mam tez jeden magneti marelli ale jest uszkodzony i w niedziele maja mi albo wymienic albo kase oddac, wiec po niedzieli zobaczymy. Wiem tylko jedno, musze miec innej firmy niz bosch,bo tylko one dobrze dzialaja. Szkoda tylko,ze musze sie tak bardzo meczyc 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kupilbym ale ma alternaor na pasek klinowy, taki waski,a Ty masz na taki gruby
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
hmmm, to jak bede teraz na gieldzie,to na pewno zajme sie tym i zobacze co mozna z tego co juz mam wykombinowac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
akumulator byl na ladowaniu, narazie jest z nim jeszcze ok (wg testera). A co do napiecia,to te 13.6V to mam watpliwosci czy jest aby takie super, wolalbym miec jednak 14V i pewnosc ze nie rozladuje mi sie w najmrozniejszy dzien akumulator (po 3 miesiacach od jego naladowania)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
akumulator ma 43 lub 45 Ah, a alternator ma 70A, wiec wszystko jest chyba ok, jesli chodzi o parametry
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Z tego co widać parametry są OK!,więc jeden warunek masz spełniony
a teraz następny to taki czy masz ładowanie.Alternator jest przecież prądnicą prądu zmiennego i już przy obrotach 1500/min powinien poprawnie ładować.Przeważnie pokazuje to lampka na pulpicie ale nie zawsze jest wiarodajna.Najlepiej sprawdz miernikiem "cęgi Diecla"
[to zastąpi niebezpieczne podłączenie szeregowe amperomierza na zacisku dodatnim akumulatora a instalacji.]jaka jest wartość prądu może ładowania przy obrotach w/w.Chodzi głównie oto aby przekonać się czy masz przawidłowe ładowanie akumulatora.Ta wartośc prądu jest bardzo ważna bo realna,jakbyś miał czas ? to podaj
a teraz następny to taki czy masz ładowanie.Alternator jest przecież prądnicą prądu zmiennego i już przy obrotach 1500/min powinien poprawnie ładować.Przeważnie pokazuje to lampka na pulpicie ale nie zawsze jest wiarodajna.Najlepiej sprawdz miernikiem "cęgi Diecla"
[to zastąpi niebezpieczne podłączenie szeregowe amperomierza na zacisku dodatnim akumulatora a instalacji.]jaka jest wartość prądu może ładowania przy obrotach w/w.Chodzi głównie oto aby przekonać się czy masz przawidłowe ładowanie akumulatora.Ta wartośc prądu jest bardzo ważna bo realna,jakbyś miał czas ? to podaj