Strona 4 z 5
: 31 paź 2004, 08:07
autor: Marcin
Cześć Robertford
No pewnie ze alternator ma znaczenie ale sam wiesz że na odległośc trudno wróżyć.Przyczyn może być mnóstwo.Tak sobie pomyślałem
że nie pełne 14 V ładowania nie ma znaczenia aby alternator w stosunku do akumulatora był wydajny prądowo.Krótki czas ładowania przy niewielkim amperarzu przy rozładowanym akumulatorze nigdy go nie doładuje , wówczas akumuś będzie słaby. I co dalej ? pojemnośc jego z czasem będzie trwale maleć i jeszcze plu małe zwarcia i problem gotowy.
Jerzy pisał że dał akumulator na porządne ładowanie rozwiąże mu ten problem ale nie na długo. Jestem ciekaw jaką ma pojmność jego akumulator a ile może amperów dmuchnąć przez alternator przy pełnym obciążeniu. Tak czy siak na dwoje babka wróżyła , jeśli alternator ma sprawny i akumulator prawidłowo dobrany nie powinien mieć problemów.
Aha a jaki ma w końcu ten akumulator !
: 31 paź 2004, 08:16
autor: robertford
Masz rację. Jeżeli ma za dużą pojemność akumulatora w stosunku do możliwości alternatora to zawsze będzie miał niedoładowany i będzie w końcu szedł w kierunku szybkiego usunięcia go na śmietnik.
: 31 paź 2004, 08:28
autor: Marcin
Z tego co widać Jerzy ma dalego na smietnik
: 31 paź 2004, 08:33
autor: Marcin
A co do diod prostowniczych też może być przyczyną musi je sprawdzić
Przy pełnym obciążeniu voltomirzem napięcia stałego w [kierunku przewodzenia].
: 03 lis 2004, 20:07
autor: Marcin
Wiesiu co z twoim alternatorem ?
: 03 lis 2004, 22:46
autor: WieSiu
co z moim alternatorem, powiem tak, mam na stanie teraz 3 alternatory, 2x bosch - jeden zalozony w samochodzie, ktore dzialaja beznadziejnie, tzn, ,napiecie maksymalnie 13,7 przy swiatlach, ale w wiekszosci 13,6V, mam tez jeden magneti marelli ale jest uszkodzony i w niedziele maja mi albo wymienic albo kase oddac, wiec po niedzieli zobaczymy. Wiem tylko jedno, musze miec innej firmy niz bosch,bo tylko one dobrze dzialaja. Szkoda tylko,ze musze sie tak bardzo meczyc

: 04 lis 2004, 06:16
autor: Maniurka78
Czemu zaraz inne niż Bosh? Kup sobie Wiesiu taki jak ja mam i będzie po kłopocie

: 04 lis 2004, 17:38
autor: WieSiu
kupilbym ale ma alternaor na pasek klinowy, taki waski,a Ty masz na taki gruby
: 04 lis 2004, 21:09
autor: Maniurka78
To jest kwestia koła pasowego ,a te napewno można wymienić

: 04 lis 2004, 22:01
autor: WieSiu
hmmm, to jak bede teraz na gieldzie,to na pewno zajme sie tym i zobacze co mozna z tego co juz mam wykombinowac
: 05 lis 2004, 15:05
autor: Marcin
Wiesiu czemu uwazasz ze ten alternator Bosh jest beznadziejny
przecez 13,6 voltów jest dobrym napieciem
a co z akumulatorem , który dałeś do ładowania?
: 05 lis 2004, 16:23
autor: WieSiu
akumulator byl na ladowaniu, narazie jest z nim jeszcze ok (wg testera). A co do napiecia,to te 13.6V to mam watpliwosci czy jest aby takie super, wolalbym miec jednak 14V i pewnosc ze nie rozladuje mi sie w najmrozniejszy dzien akumulator (po 3 miesiacach od jego naladowania)
: 08 lis 2004, 09:37
autor: Marcin
Wiesiu ! chciałbym się mylić ale to chyba nie tak jak sądzisz
czy mozesz mi napisać jaki masz akumulator tzn.ile amperogodzin?
i max amperarz alternatora? próbowałem przeczytać poprzednie na forum ale nie dostałem tam tych informacji.
: 08 lis 2004, 22:17
autor: WieSiu
akumulator ma 43 lub 45 Ah, a alternator ma 70A, wiec wszystko jest chyba ok, jesli chodzi o parametry
: 09 lis 2004, 09:37
autor: Marcin
Z tego co widać parametry są OK!,więc jeden warunek masz spełniony
a teraz następny to taki czy masz ładowanie.Alternator jest przecież prądnicą prądu zmiennego i już przy obrotach 1500/min powinien poprawnie ładować.Przeważnie pokazuje to lampka na pulpicie ale nie zawsze jest wiarodajna.Najlepiej sprawdz miernikiem "cęgi Diecla"
[to zastąpi niebezpieczne podłączenie szeregowe amperomierza na zacisku dodatnim akumulatora a instalacji.]jaka jest wartość prądu może ładowania przy obrotach w/w.Chodzi głównie oto aby przekonać się czy masz przawidłowe ładowanie akumulatora.Ta wartośc prądu jest bardzo ważna bo realna,jakbyś miał czas ? to podaj