Strona 4 z 7
: 14 wrz 2007, 09:32
autor: emceha
Pexu pisze:ja z kolei slyszalem ze 4maxy nie sa za dobre
Też słyszałem
Pexu ale jak robiłem hamulce to do mojego znalazłem w rozsądnej cenie tylko 4MAX-y. Gdybym miał tarcze tak jak reszta (czyli 240mm) to bym pewnie wziął ATE

: 14 wrz 2007, 09:35
autor: orion
jam na Brembo już około 2 lata i wszystko jest ok, więc chyba zależy jak się trafi niedawno też kupiłem Brembo do 206 i również ok więc ja na razie nic złego na tą firmę nie mogę powiedzieć
co do ATE to miałem tylko klocki i normalnie zajebioza ferrodo i inne się chowają
: 14 wrz 2007, 13:01
autor: Damianos
a ja mam takie male pytanko
gdy hamuje z wiekszych predkosci dosc mocno np. ze 130km/h to slysze takie jakby drgania(nie umiem tego opisac)tak jakby z tylu auta. Czuje to tez lekko na pedale hamulca, takie male drgania jakby.Na kierownicy spokoj.
problem ten ustaje gdy podczas hamowania predkosc spada ponizej 80km/h.To taka magiczna granica podczas ktorej jest juz normalnie
co to moze byc? wydaje mi sie z bebny z tylu, ze cos z nimi,szczeki moze, albo cos z oponami.
aha, auto z ABS.
: 14 wrz 2007, 15:20
autor: morgon
Damianos, zanieś bębny do przetoczenia
: 14 wrz 2007, 15:26
autor: Jamszoł
Powiem tak - u nas we firmie jak wymieniamy tarcze to 100 % tarcz - nowych - jest przetaczanych ( przewiórowanie ) - zdarzało się , że nowe tarcze miały bicie , do przetoczenia słóży jedna z 3 tokarek - na dwóch pozostałych po przetoczeniu i tak tarcza lekko bije.
A jak przy chamowaniu czuć pod nogą pulsowanie to tarcza ma bicie - nie ma innej możliwości.
: 14 wrz 2007, 15:30
autor: morgon
jamszoł pisze:A jak przy chamowaniu czuć pod nogą pulsowanie to tarcza ma bicie - nie ma innej możliwości.
no
jamszoł, niekoniecznie. Miałem kiedyś takiego psikusa, że na felgach stalowych wszystko było ok., a jak założyłem alusy to mi właśnie pedał hamulca bił.
: 14 wrz 2007, 15:40
autor: Jamszoł
Bo przy przykręcaniu feli wygiąłeś tarcze i przez to miałeś bicie - to to samo - nadal tarcza krzywa.To nic , że była prosta po ściągnięciu feli - możliwe , że to tych felg - powinieneś założyć jakieś odsatki bo środek felgi napewno dotykał do tarczy nie tam gdzie powinien.
: 14 wrz 2007, 15:41
autor: morgon
nie wiem czy to ma znaczenie ale chodzi mi o bębny. Jeździłem na tych alusach 2 lata aż zaczęły się jaja
: 16 lis 2007, 14:34
autor: Pexu
a propos drgan... okazalo sie ze mam szczeki dosyc pokaznie zuzyte, czy moga byc one powodem drgan? ewentualnie moga wplywac na krzywienie sie tarcz ?
: 16 lis 2007, 14:52
autor: orion
szczęki nie mają nic wspólnego z tarczami
: 16 lis 2007, 15:27
autor: Jamszoł
Szczęki chodzą w bębnie a po tarczach chodzą klocki.
Jeśli bęben jest zbyt cienki to szczęki wyginają go podczas hamowania.
: 16 lis 2007, 15:48
autor: Pexu
dzieki, wolalem sie upewnic bo szczerze mowiac glupieje poniewaz moje tarcze juz po raz 3 czy 4 nadaja sie do przetoczenia... na wiosne MUSZE kupic jakies pozadne!!
: 16 lis 2007, 15:54
autor: orion
albo nowe felgi jeśli są krzywe, ja kiedyś jak miałem krzywą felgę to tylko podczas hamowania drgała kierownica
: 16 lis 2007, 15:59
autor: Pexu
poprzednie tarcze sie nie giely... te doslownie co 2 miesiace mam do przetoczenia, a niby Brembo...

: 28 lis 2007, 01:02
autor: Mercino
Że tak się wtrącę w debatę o drganiach. A co sądzicie o tych tarczach?
Aukcja tarczy