Strona 4 z 6
: 16 sty 2008, 22:06
autor: deathrider_85
Procurator pisze:Według danych fabrycznych mój powinien mieć 10.6 s do 100 km/h albo raczej 10.4s - w końcu wybebeszyłem katalizator zatem powinienem mieć silnik LJE 79 kW 107 KM.
Były początkowo problemy: tłumiki były przytkane, w kanałach dolotowych powietrza filtra były jakieś stare liście

- więc zamontowałem odrazu filtr stożkowy.
Obecnie wygląda, że nie jest gorzej niż podawane przez wytwórnie, ale dla pewności musiałbym wziąść pasażera aby mi zmierzył stoperem, choć masa pasażera zafałszuje wynik.
Pozdr.
Ciekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?
: 16 sty 2008, 22:13
autor: michmarmik
zmierz

bo faktycznie tylko ty morzesz to sprawdzic...
: 16 sty 2008, 22:34
autor: deathrider_85
Chciałbym chociaż dane katalogowe

.
Zmierzę jak tylko założę opony letnie, bo zimówki strasznie przy przyśpieszaniu tracą przyczepność

.
: 16 sty 2008, 22:42
autor: Yagr
Ciekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?
ten sam silnik w budzie Mk VII ma katalogowo 10,7 do setki - nie wiem ile jest dla Mk V
: 16 sty 2008, 23:13
autor: deathrider_85
Yagr pisze:Ciekawe ile mam mój 1.8 16V 105KM? Wie ktoś może?
ten sam silnik w budzie Mk VII ma katalogowo 10,7 do setki - nie wiem ile jest dla Mk V
Może będzie miał minimalnie mniej, bo buda lżejsza.
Wiem, że Escort z '92 1.8 16V 105KM do 140 przyśpiesza w 18.96s, a 1.8 16V 130KM (uwaga!) w 19.92s! (tylko nie pisze z którego roku jest, pisze tylko, że w wersji Xr3i).
: 16 sty 2008, 23:18
autor: MARKKO
to dlatego że są inne przełorzenia skrzyni xr3i ma MTX 75
: 16 sty 2008, 23:19
autor: Yagr
deathrider_85 pisze:Wiem, że Escort z '92 1.8 16V 105KM do 140 przyśpiesza w 18.96s, a 1.8 16V 130KM (uwaga!) w 19.92s! (tylko nie pisze z którego roku jest, pisze tylko, że w wersji Xr3i).
Nie za bardzo chce mi się w to wierzyć... może chodzi o cięższe cabrio? ale i to mało prawdopodobne...
http://infosamochody.pl/dane.php?marka= ... 6V&kod=126
tu są dane różnych wersji i 105, i 115 i 130 KM tyle że nie wiem ile w tym prawdy (skąd te dane wzięli)
: 16 sty 2008, 23:22
autor: deathrider_85
MARKKO pisze:to dlatego że są inne przełorzenia skrzyni xr3i ma MTX 75
Ja mam Xr3i, ale w wersji 105KM i powiem szczerze, że mi się rozpędza tak na 1 do ~60, na 2 do ~100, 3 do ~140, 4 chyba coś koło 180. Piszę około, bo do odcięcia nigdy nie dociągam i silnika katować nie chcę, żeby dokładnie sprawdzić.
Z tego co filmy widzę, to wersje z 130KM mają krótsze przełożenia. Chyba, że ja też mam mieć krótsze, a mam coś namieszane przez poprzednich właścicieli?
Ziurknijcie na tabelę:
http://www.forocoches.com/foro/showthre ... ost2718611
Trzeba trochę zjechać w dół żeby zobaczyć.
: 16 sty 2008, 23:36
autor: Yagr
tyle że jeszcze niżej jest drugi escort 1,8 105 i ma 24,88 więc coś tu nie gra
Ale mam rozwiązanie - ten szybszy od XR3i to literówka - powinno być 1,6 EFI 105

: 16 sty 2008, 23:41
autor: MARKKO
deathrider_85 pisze:Z tego co filmy widzę, to wersje z 130KM mają krótsze przełożenia
deathrider_85 pisze:Ja mam Xr3i, ale w wersji 105KM i powiem szczerze, że mi się rozpędza tak na 1 do ~60, na 2 do ~100, 3 do ~140, 4 chyba coś koło 180.
no ja na 2 ma 95 za to na 4 juz ponad 200
: 16 sty 2008, 23:45
autor: deathrider_85
Yagr pisze:tyle że jeszcze niżej jest drugi escort 1,8 105 i ma 24,88 więc coś tu nie gra
Ale mam rozwiązanie - ten szybszy od XR3i to literówka - powinno być 1,6 EFI 105

Hehe... masz rację, tylko ten drugi Essi nie jest oznaczony jako 16V. Ciekawe jak powinno to brzmieć w oryginale. Niestety stronka z której faktycznie jest ta tabela na razie nie chodzi tak, że nie ma jak sprawdzić.
: 16 sty 2008, 23:47
autor: Adaś
ja swoim 1.6 16V mam ~11sekund do 100km/h

z tym, że u mnie nie da się tak szybko zmieniać biegów jak w Escorcie

ile razy nie próbowałem to jakiś zgrzyt szedł... ach te oplowskie skrzynie...

: 16 sty 2008, 23:50
autor: kazik
MARKKO pisze: za to na 4 juz ponad 200
markko nie przesadzaj
: 16 sty 2008, 23:51
autor: deathrider_85
Wuerte pisze:ja swoim 1.6 16V mam ~11sekund do 100km/h

z tym, że u mnie nie da się tak szybko zmieniać biegów jak w Escorcie

ile razy nie próbowałem to jakiś zgrzyt szedł... ach te oplowskie skrzynie...

Ja na razie u mnie nie mierzę, bo na zimówkach mam problemy z trakcją na jedynce i przy mocniejszym rozpędzaniu zgrzyta mi czasami przy zmianie z 1 na 2. Dopóki z tym nie zrobię, to 2 wrzucam delikatnie i przy normalnych prędkościach obrotowych.
: 16 sty 2008, 23:54
autor: deathrider_85
kazik pisze:MARKKO pisze: za to na 4 juz ponad 200
markko nie przesadzaj
Ja nie wiem do ilu mogę dociągnąć na 4, ale przy 160 mam koło 5000obr/min, przy chwilowym 180 nie patrzyłem na obrotek tylko wbiłem 5 i przez chwilę się tak kulałem na autostradzie

.