Strona 4 z 4

: 10 sty 2009, 08:32
autor: Yagr
Tematik 87 pisze:każdy samochód który jedzie do przodu najpierw trzeba zatrzymać aby wrzucić wsteczny.
nie prawda - wystarczy że masz synchronizaowany wsteczny i możesz tocząc się do przodu wrzucić wsteczny bez problemu. Kwestia skrzyni ;)

: 10 sty 2009, 11:18
autor: Jamszoł
Dokładnie tak było w F125p. :mrgreen:
Niby stara konstrukcja a skrzynia w pełni zsynchronizowana.

: 10 sty 2009, 12:13
autor: Koyot
Jamszoł pisze:Kup olej syntetyczny do skrzyni biegów bo za moment zajeździsz skrzynie.
Przy okazji zapytam bo ostatnio po wymianie uszczelniacza musiałem zrobić dolewkę oleju do przekładni, polecono mi coś takiego:(fot.)
I w związku z tym mam pytanie co to jest? Syntetyk, półsyntetyk czy minerał? Bo na opakowaniu nic nie ma.

: 10 sty 2009, 12:17
autor: Damian
to jest syntetyk :D

: 10 sty 2009, 12:26
autor: Koyot
No to się cieszę :mrgreen:
Dzięki Klakier.

: 10 sty 2009, 12:29
autor: Damian
no problem ;)

: 10 sty 2009, 17:55
autor: Tematik 87
Yagr pisze:nie prawda - wystarczy że masz synchronizaowany wsteczny i możesz tocząc się do przodu wrzucić wsteczny bez problemu. Kwestia skrzyni ;)
Już wiem o co wam chodzi racja u mnie jak troche się tocze do przodu i chce wrzucić wsteczny to jest zgrzyt, a u szwagra nie ma. Zwracam honor :mrgreen:
Koyot pisze: Przy okazji zapytam bo ostatnio po wymianie uszczelniacza musiałem zrobić dolewkę oleju do przekładni, polecono mi coś takiego:(fot.)
I w związku z tym mam pytanie co to jest? Syntetyk, półsyntetyk czy minerał? Bo na opakowaniu nic nie ma.
A gdzie Koyot dostałeś taki olej i za ile?

: 10 sty 2009, 17:59
autor: dziku
Koyot - w necie znalazłem coś takiego:
Najczęściej spotykane oleje przekładniowe występują w klasach lepkości: mineralne - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140, syntetyczne i półsyntetyczne - 75W-90, 75W-140, 80W-140.
Na pewno więc nie jest mineralny :D

: 10 sty 2009, 18:19
autor: Tematik 87
Ej a jakbym kupił taki olej? ENERGEAR SHX-M 75W/90
http://www.bp.com/extendedsectiongeneri ... ntId=56146]http://www.bp.com/extendedsectiongeneri ... ntId=56146] http://www.bp.com/extendedsectiongeneri ... ntId=56146

Ale raczej moim problemem nie jest olej tylko może trzeba sprzęgło lekko podciągnąć, może poduszka albo skrzynie już szlak bierze. :twisted:

: 10 sty 2009, 18:33
autor: Jamszoł
W zależności od tego która poducha poszła a są trzy , to :
1. Poducha pod silnikiem - silnik pochyla się przodem w dół , wajcha zmiany biegów przesówa się w lewo - żle wchodzą biegi I i II.

2. Lewa poducha pod skrzynią - (przód woza) - silnik pochyla się na lewą stronę - wajcha zmiany biegów idzie do tyłu - żle wchodzą wszystkie biegi włączane do tyłu.

3. Prawa poducha pod skrzynią - (od strony przegrody ) silnik pochyla się w prawo - wajcha zmiany biegów idzie do przodu - żle wchodzą wszystkie biegi włączane do przodu.

4. Obie poduchy pod skrzynią - silnik pochyla się tyłem w dół - wajcha zmiany biegów przesówa się w prawo - żle wchodzi bieg V i wsteczny.

: 10 sty 2009, 18:39
autor: Tematik 87
no 5 i wsteczny wchodzą najciężej, ale czasem też 1,2,3,4 wchodzą ciężko

: 10 sty 2009, 22:42
autor: Koyot
Tematik 87 pisze:A gdzie Koyot dostałeś taki olej i za ile?
Dostałem go w sklepiku specjalizującym się w częściach i płynach do forda za 45 zł / 1l

: 03 sie 2009, 06:53
autor: Ven
Podepne sie pod temat ; u mnie jest tak że generalnie wszystkie biegi wchodzą bez problemów, ale czasem podczas bardziej dynamicznej redukcji z 5 na 3 skrzynia mi zgrzyta z lekka (ale jest to taki sportowy zgrzyt jak w rajdowkach :) , nadmienie ze wysprzeglam do konca a sprzeglo jest nowe.

Czy to normalne? Czy wypada gdzies zajrzec i to wybadac? GearBOX to MTX75

: 03 sie 2009, 11:38
autor: WieSiu
Ven pisze:ale czasem podczas bardziej dynamicznej redukcji z 5 na 3 skrzynia mi zgrzyta z lekka
w moim mtx w vanie tez tak robi, jak chce szybko zredukowac, jak robie to ciut wolniej to jest ok :)