Słabe hamulce

Moderator: Moderatorzy

kris

Post autor: kris »

a miedziany nie może być?wyczytałem ,że jest taki smar do zacisków firmy Wurth na bazie miedzi i alumunium,to chyba miedziany by się nadał,jak myślisz?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może być - nadaje się
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

W esince hamulce są słabe aaa Mimo że mam nowe tarcze, klocki oraz nowy płyn DOT 4. Odpowietrzony.
Na gruncie przednie koła hamuje i jest OK ale na asfalcie tragedia, nie da się aby przód zablokował sie mimo mocnego naciśnięcia pedału hamulca. Najmocniej na chama nie bede robić. Mam przez to nie miłe wspomnienia po kaszlaku gdzie urwałem linke jak hamowałem mocno...
Jak był śnieg to było niebezpiecznie, tylne koła zawsze hamowały. Sprzodu nie.
W takim razie uważacie że mam kupić zestaw naprawczy zacisku (gumy, uszczelki) ???
W sklepie u Sławka za 30 zł można nabyć.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mikosz, a ty nie masz ABSu? Z ABSem nie zablokujesz kółek....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Yagr pisze:Mikosz, a ty nie masz ABSu? Z ABSem nie zablokujesz kółek....
Troche zamotałem ze słowami. Na asfalcie nie włacza sie ABS i nie ma śladu hamowania. Jest poprostu identycznie jak w maluchu :(
Mam ABS.
Powinno być lekkie naciśnięcie pedału a efekt hamowania ostry. Tak jak z fabryki. Teraz u mnie jest żałosne. W sumie tak mam raczej od czasu zakupu auta. Wymiana płynu DOT4 jakieś rok temu nie dała efektu oraz tarcze klocki kilka dni temu też nie dało efektu aaa
Dwa lata temu mechanik wymienił mi zestaw naprawczy ze szczękami na tylnym kole i jest GIT ale sprzodu jest tragedia. Zastanawiam czy zestaw zaciskowy za 30 zeta pomoże....
Aha zaznaczam że przy wymianie tarczy i klocków nie było nic wyczyszczone i smarowanie a to pewnie źle aaa
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

Panowie a od czego zalezy sila hamowania? sprawdzilem 3 dni temu cale hamulce, nowe tarcze i klocki przod, nowe okladziny tyl, cyliderki wymienione, plyn hamulcowy ma ok 15tys, odpowietrzany rok temu, a sprawnosc tylnich hamulcow na przegladzie wykazala 51% co jest minimum :(
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

TYŁ - jak masz walnięte samoregulacje , to szczęki zamiast zostać przy bębnach - cofają się do zera .
Sprawdź to - jeśli lekko przyhamujesz bez bębna - to szczęki powinny zostać a nie cofać się - cofnąć je można podważając samoregulator
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mikosz,masz świeżo założone nowe tarcze ? Jak tak to przez pierwsze 200-400 km nie hamuje się mocno tak jak Ty to robisz,bo zaraz sobie zepsujesz tarcze. Przez pierwsze ileś tam km na prawo dużo słabiej hamować,ale zrobisz trochę km ostrożnie i będzie wszystko ok.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12724
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

proponuje stacje diagnostyczną, zawsze tam jadę jak mam problemy z hamulcami albo daleką trase. koszt sprawdzenia? zależy od pana co to robi, jak widział stęple że przeglądy tylko u nich robiłem ( moje stare mk4 ) to za darmo a ostatnio lodówką zapłaciłem 30 zł. kosz niewielki ale pewny na sprawdzenie siły hamowania.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

mikosz,masz świeżo założone nowe tarcze ? Jak tak to przez pierwsze 200-400 km nie hamuje się mocno tak jak Ty to robisz,bo zaraz sobie zepsujesz tarcze. Przez pierwsze ileś tam km na prawo dużo słabiej hamować,ale zrobisz trochę km ostrożnie i będzie wszystko ok.
Tak nowe tarcze. Obecnie już przejechałem 200 km.
Za Twoją radą nie bede brutalnie hamował :P
Zobaczymy jak będzie hamowało później...
Jak będzie lipa to dam znać ;)
adidi1978

Grzejące się hamulce.

Post autor: adidi1978 »

Witam,
Przy okazji temat z tej samej beczki...hamulce.Przedwczoraj nabyłem Escorta XR 3i 130KM ,wszystko jest z nim OK tylko jedna sprawa mnie niepokoi.Po ostrzejszej jeździe w środku strasznie śmierdzi spalonymi klockami nawet jeśli aż tak ostro nie hamuje.Do tego sprawdziłem że strasznie się grzeją.Myślicie że może to być sprawa zwykłych tarczy i klocków?Mam zamiar zmienić tarcze na jakieś odpowiedniejsze dla tego modelu.Jaki zestaw polecacie?

Pozdrawiam,

Amado
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

adidi1978 tak po mojemu to zaczynają Ci się zapiekać hamulce. TZN jak puścisz hamulec to klocki nie odbijają i "delikatnie" trą o tarcze hamulcową. Dlatego przy jeździe hamulce Ci się grzeją.
Zrób małe doświadczenie:
Wjedź na małą górkę, zatrzymaj się i zobacz czy auto się będzie staczać (oczywiście luz i bez hamulca ręcznego). Jak autko będzie stało w miejscu to hamulce sie nie cofają.

Naprawa:
Rozbierz hamulce, wyciągnij klocki i wszystko wyczyść żeby w miarę luźno chodziło. Potem poskładaj.

Jeśli to nie pomoże to trzeba się zająć cylinderkami. Można wymienić cylinderki na nowe, ale można też je wyczyścić - drobnym papierem ściernym.
Przy takiej naprawie można pomyśleć o wymianie płynu hamulcowego (DOT-4)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dla mnie to normale jak się jeździ bardzo dynamicznie :) ale oczywiście od tego co pisze jakobs72 należy zacząć. Ode mnie uwaga że też łatwo można sprawdzić czy hamulec się blokuje podnosząc auto i kręcąc kołem,ma chodzić w miarę luźno.

Jeśli z hamulcami wszystko ok,to zmien na jakieś nacinane tarcze i firmowe klocki. Polecane przeze mnie to ATE Power Disc albo nacinane firmy mikoda (np. stąd: www.mikoda.pl tam mają swój sklep internetowy, tylko że ja na tarcze czekałem tydzień po wpłacie na ich konto,ale warto było poczekać)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

jakobs72 pisze:i wszystko wyczyść żeby w miarę luźno chodziło
przy zaciskach bym głównie kładł nacisk na tłoczek. Lubi przyrdzewiec i straszna kiszka się robi
adidi1978

Post autor: adidi1978 »

Dzięki Panowie,po eksperymencie z górką już wiem że nie cofają się zaciski,dopiero po chwili odpuszczają.Jutro to rozbiorę i zobaczę czy da się coś zrobić....tym bardziej że na nowe tarcze mogę czekać tydzień ;)

THNX .
ODPOWIEDZ