Strona 4 z 5

: 14 gru 2015, 22:40
autor: Jamszoł
Yagr pisze:Wystarczy że lekko się uszelka przesunie o co łatwo bo filtr wkładamy od dołu a już będzie nieszczelność ;)
Yagr, przypomnij sie kiedy na zlocie - pokaże Ci jak zrobić , żeby montować poprawnie - 100/100 :razz:
Jeśli będziesz miał filtr do pokazów

AA i co do pompki , o której pisałem zaraz na poczatku (typu gruszka)
Ja preferuje montaż takiej pompki przed filtrem
Z dwóch zasadniczych powodów
Gdy pompka jest przed filtrem to w momencie wymiany filtra - paliwo nie cofnie się do zbiornika - mamy mniej pompowania przy odpowietrzaniu
Drugi powód - gdy odpowietrzamy układ po wymianie filtra - od razu wiemy czy filtr skręcony jest prawidłowo - bo gdy jest coś nie tak to pod koniec pompowania będzie nam z niego ciekło paliwo

: 14 gru 2015, 23:00
autor: Yagr
Jamszoł, już to opanowałem ale mam nadzieję że więcej razy nie będzie potrzebne ;) Nastepny będzie benzyniak z LPG :lol:

: 15 gru 2015, 00:11
autor: WieSiu
Jaszczur pisze:
kupiec pisze:ja mialem woskowy w TD
I to jest o tyle dziwne, że z tego co pamiętam to w tym dizlu miałeś klimę - a w tych dizlach załączanie klimy powodowało spadek wolnych obrotów, którego nie dało się z przyczyn oczywistych skorygować termostatem woskowym.
Chyba że miałeś i jedno i drugie - w sensie i silniczek korygujący i termostat woskowy - co w sumie było by jeszcze ciekawszą rzeźbą :lol:
Oj słabo znasz escorty TD z lat 1995-1997 produkcji niemieckiej na rynek niemiecki. Te miały woskowy i nie miały podwyzszania obrotow przez silniczek krokowy przy włączaniu klimy. Niektóre miały podwyzszanie obrotow podcisnieniowo, np po włączeniu wstecznego (po co to nie wiem?). I włączenie klimy nie powodowało problemów z obrotami, co najwyżej z brakiem mocy przy ruszaniu w duże upały.

: 15 gru 2015, 00:41
autor: Jaszczur
WieSiu pisze:Oj słabo znasz escorty TD z lat 1995-1997 produkcji niemieckiej na rynek niemiecki.
No, słabo znam. Ogólnie te silniki słabo znam :lol:

Konia z rzędem temu, kto ogarnia te wszystkie wariacje osprzętu pompy wtryskowej, które i tak nie mają większego znaczenia praktycznego.

: 16 gru 2015, 22:40
autor: leon167
Witam ponownie .... Wróciłem z trasy więc czym prędzej zajrzałem na forum
Mój essi ma silniczek podnoszenia obrotów choć nie wygląda mi to na podnoszenie bo zbyt duży ma luz na cięgle ... Na szybko wstawiłem kawałek kartonika pomiędzy trzpień silniczka a dźwignię cięgna i spowodowało to tylko cofnięcie się trzpienia więc wygląda że silniczek działa
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem była wymiana filtra paliwa tego z przyciskiem pompki na ten typu bosch-owskiego i po kolei wywalałem podgrzewacz , zmieniałem przewody zasilające i te nadmiarowe przy wtryskach na wszystkie w oplocie gumowe dedykowane do diesla, zastosowałem gruszkę i zaworek ale wszystko bez efektu czyli wyglądało ,że wszystkie te elementy nie były przyczyną
Pompa jest sucha i silnik po odpaleniu pracuje równiutko nie kopci i ma dobrego kopa Zaczyna dość przyzwoicie przyśpieszać już od 1800 obr/min a full power ma powyżej 2000
Na zimnym po podpompowaniu gruszką pali od strzała po jednym podgrzaniu i tak samo na ciepłym jak popdpompuję ... gdy tego nie uczynię kręci czasem ponad 8 10 sek nim zaskoczy
Mam możliwość sprawdzenia kompresji ale latam zawodowo po Europie więc gorzej jest z czasem i tylko weekendy mi zostają
Zastanawia mnie ten powrót bo u mnie z pompy wychodzi jeszcze oryginalna rurka typu tekalon i ma w okolicy filtra coś podobnego do zaworu redukcyjnego z butli gazowej (mniej więcej tej wielkości i kształtu) i chętnię bym to też wymienił
Postaram się to jeszcze ogarnąć po niedzieli bo przed świętami muszę jeszcze polecieć na południe na weekend i powiedzmy od wtorku mam przerwę świąteczną i będę miał więcej czasu na essiego
Jeśli bym wymieniał pompę to chyba na bank zmienię na Boscha a przynajmniej będę miał porównanie jak ten silnik chodzi na Lucas-ie i na Bosch-u
Zostało mi jeszcze

: 17 gru 2015, 14:22
autor: kupiec
tylko z tego co mi wiadomo to do boscha musza byc inne wtryski

: 17 gru 2015, 14:26
autor: Jaszczur
kupiec pisze:do boscha musza byc inne wtryski
Mit. Wtrysk to wtrysk, zwłaszcza w takim dieslu.
https://www.youtube.com/watch?v=-owd8J_zBrE

A tu kolejne, moje ostatnie "dzieło" - mondeo mk2, hybryda TD/TDDI (wtrysk bezpośredni) na pompie lucasa, wtryski z rovera 45, ciśnienie otwarcia 200 bar:
https://www.youtube.com/watch?v=QwnRto1tJ1g

I chodzi, pali od strzała niezależnie od temperatury, właściciel zadowolony. ;)

: 17 gru 2015, 18:50
autor: leon167
Jaszczur
Sprawdziłem dziś jeszcze ten zawór powrotny na klucz 17 wychodzący z pompy i niby wszystko działa gdy naciskam na kulkę ale nie mam pojęcia jakiej siły wymaga pokonanie sprężynki oraz jak sprawdzić szczelność ...
A może od razu lepiej wymienić na nowy . Podaj może jakie namiary na PW to i może prędzej się zgłoszę na przeróbkę :mrgreen:

: 18 gru 2015, 00:33
autor: Jaszczur
Nie da się sprawdzić tego zaworu "na oko". Sprężynka dociska kuleczkę, która przepuszcza paliwo na powrót po osiągnięciu jakiegoś tam ciśnienia, i znów zamyka przepływ. Z czasem sprężynka traci swoją sprężystość, i przepuszcza przy mniejszym ciśnieniu. Taki zaworek po prostu trzeba wymienić na nowy.

Zaworki powrotne z boscha też pasują w razie czego.

: 18 gru 2015, 07:20
autor: leon167
OK zamawiam nowy

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/zawor-out-zwrotny-pompy-lucas-delphi-dpc-i5667599593.html
Myślę po niedzieli już będzie to się odezwę

[ Dodano: Czw 24 Gru, 2015 ]
Zawór zamontowany wraz z nowymi podkładkami ale poprawa niewielka
Zostaje mi jeszcze ogarnąć resztę powrotu (jest tam w okolicy filtra też jakiś zawór membranowy ) a jak to nie pomoże to zbiornik na dół i sprawdzenie wyjścia ze zbiornika.
Pytanko mam czy ktoś może posiada uchwyt filtra paliwa do jego zamontowania przy silniku wersja bosch na zbyciu ?

[ Dodano: Czw 07 Sty, 2016 ]
Wszystko co w mojej mocy było zrobiłem i nie ma poprawy . Były temperatury nawet około -14 i nie było większego problemu z odpalaniem po podpompowaniu gruszką Ale w kilka minut po zgaszeniu znów do wyboru albo podpompować paliwo albo pokręcić rozrusznikiem dłuższą chwilę ...czasem 3-4 sek ....czasem nawet ponad 10 sek . Po prostu ciśnienie gdzieś się traci i nawet się zastanawiam czy nie założyć elektrycznej pompki paliwa .... albo takiej od benzyny wraz z pływakiem (oczywiście po przeróbce instalacji u mnie) albo zewnętrznej w miejsce gruszki i zasilanej powiedzmy ze świec żarowych . Nie mam pojęcia czy taka pompka musi cały czas pracować , czy po odłączeniu zasilania nie odetnie też dopływu??
Ale to nie wydaje mi się prawdopodobne bo pompki są przepływowe

[ Dodano: Wto 12 Kwi, 2016 ]
Moje problemy z odpalaniem się skończyły .... Tak to jest jak ktoś grzebie w rozrządzie i ustawia go na farbę a nie blokady . Mowa tu o poprzednich właścicielach czy podwórkowych mechanikach którzy to robili
Przy okazji widziałem że rozrząd jest w dość dobrej kondycji , ząbki paska nie mają śladów zużycia a escort po ustawieniu wszystkiego odpala od strzała,,, Tak że nawet jeśli objawy wskazują na nieszczelność to nie koniecznie musi tak być . Co innego jak jesteśmy pewni za rozrząd i ustawienia ale tu niestety zbyt zaufałem że to musi być OK
Dziękuję za wszelką pomoc . Pozdrawiam

Re: Problemy z odpalaniem diesla

: 15 sty 2018, 00:54
autor: macino1987
Witam wszystkich, ciekaw jestem czy ktoś jeszcze używa tego forum :D.
Potrzebuję dorady w problemie z pompą wtryskową jaki posiadam od jakiegoś czasu, mianowicie źle odpala, zawsze. Czy zimny czy ciepły, czy po trasie. silnik ma mało mocy. Jedyna rada to odpalanie na plaku. Jeśli nie mam plaka to czasami trwa wieki zanim zapali.

Zawsze palił na dotyk, nawet w zimie.

Problem zaczął się od czasu gdy mój filtr paliwa okazał się zbyt lichy do filtrowania i w układzie paliwowym przed pompą wtryskową zrobiło się spore podciśnienie ze strony ssącej.
Co mogło się stać w pompie wtryskowej, gdzie tego szukać i jak to naprawić? Jak narazie odpalam tylko z plakiem ;-/
Efekt któremu towarzyszy brak mocy, wskazuje na słabe ciśnienie wtrysku, może w pompie jest sprężanie pośrednie ponieważ na wszystkich 4 cylindrach pali tak samo, ma równe obroty, nie szarpie silnikiem. Pompa wtryskowa z 1,8D z fiesty BOSCH bez elektroniki, niczego :)

Re: Problemy z odpalaniem diesla

: 15 sty 2018, 07:25
autor: WieSiu
Może syf masz w pompie ? Najwięcej na temat tej pompy może powiedzieć Jaszczur, ale czy zagląda na forum to nie wiem

Re: Problemy z odpalaniem diesla

: 15 sty 2018, 13:50
autor: macino1987
Może być syf, może być po prostu nieszczelny. Jeszcze jeden objaw, gdy cisne na autostradzie 130-140 i wrzuce na luz pompa nie daje rady, obroty trzymią się na poziomie 700 lub mniej... Normalnie mam ok 1200

Re: Problemy z odpalaniem diesla

: 15 sty 2018, 15:18
autor: kupiec
1200 na luzie? Za dużo

Re: Problemy z odpalaniem diesla

: 15 sty 2018, 16:07
autor: Jamszoł
Zacznij od podstaw - zmień wężyk paliwowy między filtrem a pompą na przezroczysty i dobrze odpowietrz
Z opisu - mnie pasuje na zapowietrzanie się układu przy filtrze paliwa
Będziesz miał przezroczysty wężyk - będziesz od razu widział czy jest w układzie powietrze czy nie