Strona 4 z 5
: 05 lut 2010, 14:38
autor: Yagr
Aniu, to mogłaś wcześniej napisać że ci przybywa tego oleju a napisałaś że... nie ubywa

: 05 lut 2010, 14:41
autor: MisiekP
hmmmm powód mieszania oleju z benzą to dupnięte pierścionki... może podczas remontu coś zostało źle zrobione albo na cylindrze jest rysa i puszcza gdzieś... takie moje zdanie, niech się inni wypowiedzą...
: 05 lut 2010, 14:47
autor: Yagr
może tak być, ale równie dobrze mogą pierścionki być zamkami w linię ustawione...
: 05 lut 2010, 15:14
autor: gradobr
pierścienie były wyminione no i oleju od pażdziernika nic nie ubywało a w tym masle nie bylo taki widać dokad jest olej myslalam ze max a okazalo sie ponad ;/ zobacze co powie ten mechanik jak posprawdza bo inaczej escort idzie na odstawe

: 05 lut 2010, 19:04
autor: Jamszoł
hmmmm powód mieszania oleju z benzą to dupnięte pierścionki
Tak , ale nie koniecznie.
Yagr pisze:może tak być, ale równie dobrze mogą pierścionki być zamkami w linię ustawione...
Co jakiś czas się zdarza , bo one cały czas podczas pracy się kręcą dookoła tłoka ale jeśli w samochodzie jest wszystko OK to raczej nie ma w oleju paliwa a ubywa oleju .
Nie cały czas - mamy tak , że przez okres 8000km nie ubędzie nic a w pewnym momencie po przejechaniu np. 100 km ubędzie nagle 0,5 l a potem jest znów OK.
Mechanik dobrze mówi - zacznie od sprawdzenia sondy , bo jeśli jest padnięta i pokazuje , że mieszanka jest zbyt uboga to komp daje większą dawkę paliwa i wtryski zalewają tłoki beną a ta miedzy zamkami się przeciska - silnik nie jest w stanie przepalić wszystkiego - jeśli tak mamy to jak zgasimy wóz gdy cilnik jest ciepły to mamy trudności z uruchomieniem i trzeba trochę odczekać i dopiero odpala.
Może być również walnięty czujnik temperatury wody - komp też będzie dodawał paliwa gdy bedzie miał info o zimnym silniku - walnniety regulator ciśnienia paliwa też może się przyczynić do tego samego efektu - za małe ciśnienie i wtrysk zamiast rozpylić - leje .
: 05 lut 2010, 19:46
autor: gradobr
w takim razie poczekam do poniedziałku i zobaczymy co wykażą pomiary

a wymiana tej sondy to droga bedzie?
: 05 lut 2010, 19:48
autor: Jamszoł
sama wymiana - nie
Sonda trochę kosztuje

: 05 lut 2010, 20:05
autor: gradobr
tzn ile? bo nie wiem czy sie opłaca naprawiać
: 05 lut 2010, 21:15
autor: Jamszoł
gradobr pisze:tzn ile?
100 parę zlotych - tak mi się wydaje - poszukaj na necie - ma być z 4 przewodami
: 05 lut 2010, 21:52
autor: nonam
Jamszoł pisze:100 parę zlotych
Może na allegro jakiegoś noname się za to znajdzie.
Patrzę w katalog, sonda NGK to koszt w okolicy 350-400zł, Boscha można dorwać ok 300zł jeśli chodzi o IC
: 06 lut 2010, 07:20
autor: cidzej
Na allegro są nawet taniej niż po 100 zł i co ważne naprawdę działają !
: 06 lut 2010, 08:36
autor: Yagr
ja już 4 lata jeżdżą na uniwersalnej NGK z allergio, kosztowała wtedy 87zł

: 06 lut 2010, 11:52
autor: gradobr
zobacze czy mechanik bedzie napewno pewny czy to ta sonda i ile zawoła za inną...bo jeszcze muszę liczyć wymiane oleju i filtr... może wkońcu się skończą problemy z niechodzeniem na benzynie i mieszaniu się oleju z beną mam tylko nadzieje ze to bedą niewielkie koszty
: 06 lut 2010, 13:04
autor: WieSiu
nonam, co Ty tam szukasz takie drogie, firmy magneti marelli uniwersalna dziala u mnie do tej pory, kupulem 2 lata temu wlasnie w IC. Wtedy kosztowala cos 130-140zl
: 06 lut 2010, 13:08
autor: nonam
WieSiu, ja w katalogu widzę detykowaną i taką podałem, nie mam takiego katalogu jak w sklepie więc trudniej znaleść inne:P Ale uniwersalne też podejdą
