Strona 5 z 10

: 16 wrz 2011, 20:15
autor: kupiec
elnino pisze:ale ja nie jade tym bardziej właśnie w tych okolicznościach... że nie wiadomo ile mnie wyniesie ewentualne usuwanie awarii.
Co ty wiesz o odpalaniu diesla :p zapytaj chłopaków jak ja odpalalem lodówkę czy latem czy zimą :) a zresztą Grzesiu proponuje zabranie na zlot więc zabieraj dupa i jedź to pogadamy na żywo :) ja mam doświadczenie z odpalaniem diesla :(

: 16 wrz 2011, 20:30
autor: Mikosz
elnino, sprawdzałeś napięcie do świecy więc ok ale wykręcaj te świece i sprawdź jak grzeje od czubka do końca. Wykręcanie czterech świec mi zajmuje 5 minut. Mam zgrabne ręce i dużo cierpliwości bez przeklnięc. Jak pierwszy raz robisz to nie bój sie ale uważaj na nakręteczki na klucz siódemka.
Jeśli słyszysz trykanie to pewnie korektor kąta wtrysku. Jak tryka to działa i jest OK.
Przekaźnik świec jest przy wlewie zbiorniczka spryskiwaczy. Warto wyjąc i konserwować. U siebie z tym strasznie męczyłem z wyjęciem, było zapieczone.
Zrób porządek ze skrzynką - posprawdzaj bezpieczniki, spiski masz na klapie i też przekaźniki nad skrzynką. Tam przekaźniki też odpowiadają za prace silnika i aparatury wtryskowej... Jak nie wiesz jak sprawdzić to wyjmij R2 R3 i coś jeszcze wsadź na miejsce halogenu by sprawdzić czy swieci a jak nie świeci to znaczy przekaźnik walnięty.
Ogólnie zacząłbym od prostych rzeczy...

: 16 wrz 2011, 21:14
autor: Jamszoł
elnino pisze:Nie spalona mieszanka - tzn źle ustawiony rozrząd?
Nie - raczej niedogrzana i się nie spaliła

: 16 wrz 2011, 21:16
autor: Mikosz
Elnino, a ile ruchów pompowań pompki masz ?? Powinno byc max 3 bo jeśłi wiecej to masz powietrze w przewodach...

: 17 wrz 2011, 10:59
autor: elnino
Więc tak dzisiaj przemierzyłem na zimnym silniku z rana co mogłem i pamiętałem.

A więc do rzeczy:

Akumulator 12,2V

Test napięcia na świece wg wskazań miernika na 1 świecy koleność wzrostu napięcia: 9,0V - 10,2V - 10,3V - 0V calkowity czas wskazań miernika 8sek po tym czasie spadło do zera, więc nie ma jak jamszoł mówił 12sek + 20 "W tle"

Stacyjka poz. II: 11,7V-12V

Zapalanie: 9V-9,5V

Po zapaleniu: 13,6V-13,8V

Światła: 13,3V-13,4V

Wszystko włączone (radio światła dmuchawa halogeny itd) - 13,1V-13,5V

2000rpm Wszystko 14,1V

2000rpm Bwz niczego 14,2V

Po teście 11,5V-12,2V akumulator.


Co robić? Wybrać się na wycieczkę i podładować altkiem aku a potem szukać przekaźnika? Czy to inny problem?

: 17 wrz 2011, 12:57
autor: elnino
u mnie inaczej wygląda ten przekaźnik postaram sie fotki wrzucić ppóźniej, w każdym razie płytki ma miedziane nie wiem czy to jakaś róźnica no i mój jest że tak powiem odkryty tzn zdejmuję tylko taką osłonę całości przekaźnik + gniazdo i wtyczki i mam na widoku taką spiralę miedzianą, młoteczek taki i kilka drucików.

: 17 wrz 2011, 13:05
autor: Kudłaty_EZG
elnino, to jakie masz te jak to okresliłeś "płytki" to bez różnicy
a apropos tego że masz wszystko na wierzchu to przypuszczam że zwyczajnie juz ktoś grzebał i wsadził bez obudowy
przekaźnik to nie jest żadne skomplikowane urządzenie :)
wejście/wyjście i "sygnał"- to tak w uproszczeniu :d

: 17 wrz 2011, 14:54
autor: elnino
przekaźnik

: 17 wrz 2011, 15:24
autor: kupiec
elnino, a na luzie skaczą obroty? Jak jedziesz i dodajesz gazu nawet przed załączeniem turbo to też dymi tym szaro-białym dymem?

: 17 wrz 2011, 15:31
autor: elnino
nie nie dymi, tylko przy zmianie biegow przy 3500-4000rpm chociaz staram sie tak nie katowac silnika

: 17 wrz 2011, 16:45
autor: Yagr
elnino, to jest przekaźnik jak inne tylko ktoś go pozbawił obudowy. Ten z linku od ministerqa będzie pasować choć ma dodatkowe piny - o to czy w twoim tez powinny one byc to już pytanie do speców od diesla. Moim zdaniem ten co masz jest jakiś dziwny, może brak własnie tego układu czasowego?

: 17 wrz 2011, 16:59
autor: kupiec
ja tam obstawiam powietrze w układzie :( dobrze by było jak byś podjechał na zlot :) byśmy oblukali :) ty masz tą gruche co minister ma czy oryginalny filtr z pompka? chodzi mi o to że jak byś miał oryginał to czy jak mikosz pisał jest miękka pompka czy twarda po dwu-trzy krotnym naciśnięciu, jak miękka to powietrze masz w układzie :( najlepiej (pisałem to komuś) podłącz na krótko przewód paliwowy z baku do pompy omijając filtr (zamontuj tylko filterek jak kiedyś w maluchu był) i prawdź czy będzie lepiej odpalał :) i nie baw się w pomiary świec tylko wykręć i sprawdzaj po kolei za pomocą kabli rozruchowych, a przekaźnik wyłącza się po 15-20, chociaż jak kreci rozrusznik to napięcie jest podawane na świece a pisze to dlatego że jak ja swojego odpalam (a jak każdy wie na tym forum że lodowka nigdy nie odpala od razu) to po uruchomieniu słychać po 15-20s słyszę jak pyka przekaźnik :) a odpalam ponad 20s :) więc wniosek z tego taki że kręcąc rozrusznikiem podajemy prąd na świece :)

: 17 wrz 2011, 17:25
autor: elnino
mam filtr bosch zawór zwrotny + gruchę także co do układu mam pewność że jest szczelny bo już to przerabiałem.

: 17 wrz 2011, 18:43
autor: elnino
Tylko, że wszystko w sumie jest na ciasno nic nie jest luźne... sam już nie wiem... szukać przekaźnika czy co robić? bo już zgłupiałem :(

: 17 wrz 2011, 20:52
autor: cidzej
MinisterQ pisze:Czyli i w tym przypadku endura ma inaczej
a to potwierdza teze wieska i moja, ze problem moze siedziec na kablach od elektroniki. widocznie w tym silniku o czasie nagrzewania decyduje komp na podstawie odczytu z czujnika temperatury

edit:

tutaj ktos opisuje funkcje jakie espelnia komputer w endurze-de http://forum.fordclubpolska.org/archive ... 28656.html