Strona 5 z 8

: 01 lut 2014, 23:16
autor: cidzej
bodzio82 pisze:Cidzej tu akurat nie ma roznicy ze u mnie eecV a u kolegi eecIV objaw jest ten sam
przyczyna tez moze byc taka sama .... ja tylko zwrocilem uwage na to, ze wcale tak ostatecznie moze nie byc. niestety w escortach dosc czesto choc objaw jest taki sam to przyczyny sa diametralnie rozne. dlatego bardzo lubilem swojego francuza - tam jak cos sie dzialo to zawsze byly 2 max 3 powody i jak je sprawdziles to w 90% przypadkow znalazles przyczyne. w esach niestety juz tak slodko nie bywa :/

: 02 lut 2014, 01:15
autor: Mecu
Morał z tej bajki jest taki że najwidoczniej francuzy są warte coś więcej niż krowi placek

[ Dodano: Pon 03 Lut, 2014 ]
Panowie a idzie podpiąć Esa do kompa ? Bo nie chce mi się szukać tego w ciemno bo nie mam na to czasu ani pieniędzy.

[ Dodano: Pon 03 Lut, 2014 ]
Panowie byłem dziś u mechaniora i ten stwierdził uszczelkę pod głowica wraz z regeneracja głowicy, opierając się na:
Zapachu oleju jak i płynu chłodniczego (pachnie tak jak garaż gdzie stoi jakaś motorynka)
Przejechaniu około kilometra
Zasysającym się korkiem oleju po odkręceniu
Powiedział również że że zawory klepią a silnik jednym słowem nadaje się do sporej naprawy.
Dziś dodam zdjęcia komory silnika jak i film okazujący prace silnika.

: 03 lut 2014, 15:56
autor: cidzej
a powiedziales panu, ze to nie zawory tylko tlumik ?? a zawory to wiesz jaki dzwiek wydaja i to na pewno nie one :D i ze nie uszczelka, bo nie masz masla pod korkiem ?? :)

żeń auto albo wymieniaj silnik, bo remontowac to sie raczej nei oplaca. 1.6 16v to jest masa na rynku za smieszne pieniadze

: 03 lut 2014, 16:08
autor: Mecu
Co moje ucho to nie ucho mechanika, powiedział że już dawno nie miał benzynowego ursusa od forda u siebie na warsztacie. Koleś powiedział że to na 80% uszczelka i koszt naprawy będzie oscylował w okolicach 1500 zł. Wlicza w to regeneracje głowicy, wymianę uszczelki kompletnego rozrządu i wszelkich uszczelek/uszczelniaczy które są po drodze. Co można zrobić aby sprawdzić że to na 100% uszczelka pod głowica oczywiście bez rozkręcania głowicy?.

: 03 lut 2014, 16:53
autor: nonam
Ja będąc w takiej sytuacji już bym się nie podjął remontu parcha tylko od razu wymieniał silnik, polak mądry po szkodzie :d
Mecu pisze:Co moje ucho to nie ucho mechanika
To się następnym razem nie upieraj że na pewno nie, bo wiesz jak coś brzmi, jeśli jednak nie wiesz :P

: 03 lut 2014, 17:00
autor: Mecu
nonam, Nie mam sobie do zarzucenia ;p bo ja sprawdzałem na wolnych a on stopniowo zwiększał obroty i na chwile go przytrzymywał. Okazało się że zawory klepać delikatnie zaczynają od 2200 a mocno je słychać przy 3 tyś i potem cichną.

: 03 lut 2014, 17:24
autor: Jamszoł
Mecu pisze: koszt naprawy będzie oscylował w okolicach 1500 zł.
Mecu pisze:Wlicza w to regeneracje głowicy, wymianę uszczelki kompletnego rozrządu i wszelkich uszczelek/uszczelniaczy które są po drodze.
Wymiana uszczelek - rozrządu - wypalonego zaworu - szlifowanie głowicy , kosztowało mnie 300 zł (robocizna)- to tak przy okazji tej kwoty co wypisałeś

: 03 lut 2014, 17:29
autor: nonam
Jamszoł, ale nasz był robiony po znajomości, normalnie sama wymiana rozrządu to jest koszt min 150-200zł za samą robotę :P

: 03 lut 2014, 17:39
autor: kupiec
to teraz szybka kalkulacja - kupic silnik za polowe ceny robocizny naprawy i modlic sie ze kupilo sie dobry silnik, czy dolozyc i remontowac :D

: 03 lut 2014, 18:01
autor: Jamszoł
Jeśli się kupi silnik , który jest jeszcze we wozie i można go odpalić gdy jest zimny - to można trafić w miarę egzemplarz
Benzyny mają to do siebie , że gdy silnik zimny to przy odpaleniu - wszystko wyłazi
Najlepiej gdy ktoś odpala - maska do góry i nastawić ucha i jeszcze jedna osoba , żeby była z tyłu przy wydechu

: 03 lut 2014, 18:12
autor: Mecu
Jamszoł,Znaleźć silnik w aucie graniczy z cudem...
kupiec, To jest dobre pytanie
Chyba dobije ten silnik do końca a cała kasę przeznaczę na te 2,0. Po wymianie rozrządu do zrobienia jest uszczelnienie itp leży sobie rogu garażu rozgrzebany.

: 03 lut 2014, 18:15
autor: nonam
Mecu pisze:Znaleźć silnik w aucie graniczy z cudem..
Mało masz szrotów i escortów na nich? Na allegro na części z silnikiem w budzie też się coś znajdzie, skoro ja znalazłem PÓŁ punta z silnikiem pod maską całkiem przypadkiem prawie "pod domem" to nie widzę większego problemu, trzeba tylko chcieć :)

: 03 lut 2014, 18:18
autor: kupiec
Mecu, olej 2.0 :D kup 1.6 8V :D mniej badziewia do ogarniecia a posiada niby 105 kucykow :)

: 03 lut 2014, 18:20
autor: Mecu
nonam pisze:
Mecu pisze:Znaleźć silnik w aucie graniczy z cudem..
Mało masz szrotów i escortów na nich? Na allegro na części z silnikiem w budzie też się coś znajdzie, skoro ja znalazłem PÓŁ punta z silnikiem pod maską całkiem przypadkiem prawie "pod domem" to nie widzę większego problemu, trzeba tylko chcieć :)
U mnie na szrotach obecnie dominują VW oraz mondeo mk2 escorta oraz części do niego ze świecą szukać

[ Dodano: Pon 03 Lut, 2014 ]
kupiec pisze:Mecu, olej 2.0 :D kup 1.6 8V :D mniej badziewia do ogarniecia a posiada niby 105 kucykow :)
Co masz na myśli pisząc ,,mniej badziewia do ogarnięcia" ?

: 03 lut 2014, 18:21
autor: nonam
W mondeo też były te silniki więc co za problem :P