Strona 5 z 6
: 17 sty 2008, 00:01
autor: MARKKO
kazik pisze:markko nie przesadzaj
dokładnie 205 na alejach
: 17 sty 2008, 00:07
autor: Yagr
deathrider_85 pisze:Ja nie wiem do ilu mogę dociągnąć na 4, ale przy 160 mam koło 5000obr/min, przy chwilowym 180 nie patrzyłem na obrotek tylko wbiłem 5 i przez chwilę się tak kulałem na autostradzie

.
masz tą samą skrzynię co mój, przełożenie całkowite dla czwórki to dla ciebie 3,629 jesli dociągnie do odcięcia przy 6500 i (tu jedna niewiadoma- obwód twojej opony) obwód koła to 185 cm (podstawiłem wartość dla moich gum) to na czwórce powinien dobić do 198,81 km/h
na wypadek potencjalnych pytań podaję wzór:
Vmax[km/h]=(obroty[obr/min]/przełożenie całkowite biegu)*obwód opony[cm]*0,0006
czyli tak obliczymy prędkość dla konkretnych obrotów
: 17 sty 2008, 08:22
autor: cidzej
no i co sie wam panowie nie zgadza ?? Marek twierdzi, ze jechal 205km/h, a przeciez liczniki zawyzaja o 5-10%, co za tym idzie realna predkosc mogla byc w okolicach 190-195km/h a to sie meisci w wyliczeniach Grzeska. koniec sporu. po warningu dla kazdego

: 17 sty 2008, 09:05
autor: emceha
Ja potrafię bujnąć swojego ponieżej 9 sekund do sety. Co do rozpędzania się do 140 km/h nie wierzę żeby mocniejsze 1.8 miało gorszy wynik niż słabsze. Przy 5500 obrotów na piątym biegu mam na liczniku równiutkie 200 więc teoretycznie czwórka ciagnie do około 195
Przypominam że są to dane licznikowe a nie sprawdzane przyżądem

: 17 sty 2008, 09:18
autor: deathrider_85
Yagr pisze:deathrider_85 pisze:Ja nie wiem do ilu mogę dociągnąć na 4, ale przy 160 mam koło 5000obr/min, przy chwilowym 180 nie patrzyłem na obrotek tylko wbiłem 5 i przez chwilę się tak kulałem na autostradzie

.
masz tą samą skrzynię co mój, przełożenie całkowite dla czwórki to dla ciebie 3,629 jesli dociągnie do odcięcia przy 6500 i (tu jedna niewiadoma- obwód twojej opony) obwód koła to 185 cm (podstawiłem wartość dla moich gum) to na czwórce powinien dobić do 198,81 km/h
na wypadek potencjalnych pytań podaję wzór:
Vmax[km/h]=(obroty[obr/min]/przełożenie całkowite biegu)*obwód opony[cm]*0,0006
czyli tak obliczymy prędkość dla konkretnych obrotów
Ja mam oponki zimowe 175/65/14. Do odcięcia nie ciągnę nigdy silnika tak, że nie wiem do ilu mógłbym się rozpędzić

. Wiem, że odcięcie się włącza przy 6500o/m, bo na postoju kiedyś z ciekawości sprawdziłem. W ogóle to się zdziwiłem, że tak szybko się włącza.
: 17 sty 2008, 12:20
autor: Arekturbo
mój ostatni essi 1,6 8v do setki ~8sekund:D
do odciecia na 2 biegu 96-98-96-98 nigdy powyzej 100 nie wskoczył:(
aha wersja z garrettemT3:D
: 17 sty 2008, 12:24
autor: emceha
Arek twoje 1.6 nie jest porównywalne bo oszukane

(T3)
: 17 sty 2008, 12:46
autor: orion
emceha pisze:Arek twoje 1.6 nie jest porównywalne bo oszukane

(T3)
ta podróba ze wstawioną suszarką do włosów pod maską

: 17 sty 2008, 16:33
autor: Seba
Widze,ze co niektorym zamiast seryjnych MTX 75 powkladali inne skrzynie - seryjny RS przy ok 220 odcina juz na V oczywiscie. Co innego jak przy licznikach wskazowki sa poprzestawiane to i 300 pojdzie. Na IV to max 190 ale przy zwyklej skrzyni np w 1,6 cvh EFI 105KM,ale nie w mtx.
Ostatnio swojego mk VI 1,6 16V sprawdzalem do sety to na PB srednio 11,7 wyszlo a na gazie 12,3 srednio wyszlo ,takze jestem zadowolony

: 17 sty 2008, 17:19
autor: Yagr
deathrider_85, tak ostatnio poczytałem i juz w końcu nie wiem czy masz MTX 75 czy zwykłą BC 5

jesli to jest XR3i bez mieszania ze skrzyniami to powinna być MTX 75. Przełożenia całkowite dla poszczególnych biegów są w niej następujące: 1/12,339; 2/8,175; 3/5,654; 4/3,786; 5/3,247. Możesz sobie policzyć
co do przełożeń w RS to też chyba były co najmniej 2 wersje bo microcat podaje przekładnię główną jako 3,82 albo 3,84 a nawet 3,56 ale to dla 4x4. Nie wiem niestety jakie są całkowite przełożenia biegów dla tej 3.84 bo dla 3,82 to te co podałem...
: 17 sty 2008, 17:27
autor: deathrider_85
Yagr pisze:deathrider_85, tak ostatnio poczytałem i juz w końcu nie wiem czy masz MTX 75 czy zwykłą BC 5

jesli to jest XR3i bez mieszania ze skrzyniami to powinna być MTX 75. Przełożenia całkowite dla poszczególnych biegów są w niej następujące: 1/12,339; 2/8,175; 3/5,654; 4/3,786; 5/3,247. Możesz sobie policzyć
co do przełożeń w RS to też chyba były co najmniej 2 wersje bo microcat podaje przekładnię główną jako 3,82 albo 3,84 a nawet 3,56 ale to dla 4x4. Nie wiem niestety jakie są całkowite przełożenia biegów dla tej 3.84 bo dla 3,82 to te co podałem...
Ja mam nadzieję, że skrzynia jest oryginalna. Jak to można sprawdzić? Pisze na skrzyni?
: 17 sty 2008, 17:32
autor: Yagr
mtx 75 ma chyba pierścień podnoszony do wstecznego... ale to niech potwierdzi użytkownik takiego wynalazku.
: 17 sty 2008, 18:03
autor: mikruss
Yagr pisze:mtx 75 ma chyba pierścień podnoszony do wstecznego...
Tak tylko ten model skrzyń ma pierścień do góry i wsteczny, reszta skrzyń ma zwyczajnie wrzucany wsteczny.
Ale jeżeli bedzie miał nawet XR3i ale 105 PS to moze miec zwykłą skrzynie bo w kazdym 1.8 (benzyna) co oglądalemto byly zwykle skrzynie, wyjątek oczywiscie RQB i TD

: 17 sty 2008, 18:03
autor: Seba
Yagr pisze:mtx 75 ma chyba pierścień podnoszony do wstecznego... ale to niech potwierdzi użytkownik takiego wynalazku.
dokladnie tak

: 17 sty 2008, 18:07
autor: Yagr
mikruss, przypuszczam że jest tak jak mówisz, bo chociaż w WKŁ piszą że XR3 ma MTX 75 to jednak znając "zakręcenie" forda przy wyposażaniu escortów wszystko się może zdarzyć

Ale jak
deathrider_85, sprawdzi lewarek to wszystko będzie jasne
