Strona 6 z 10
: 17 mar 2008, 23:22
autor: deathrider_85
yezozwierz pisze:deathrider - sądząc po twoim profilu to masz tarcze 240mm bo masz XR 105PS, a tutaj chodzi o RS i tarcze 260mm.. A takich nie widziałem do Escorta a do mondka.
A co do pakowania tarcz z mondka 260 do rs'a to zacisków nie podmieniasz

Pogrzebałem po katalogach ATE i faktycznie do 130KM xr3i i rs'a nie ma Power Disc'ów 260mm. Według mnie dość dziwna sytuacja.
: 18 mar 2008, 00:18
autor: yezozwierz
no widzisz - kapa straszna wybór prawie żaden..
: 19 mar 2008, 09:58
autor: emceha
deathrider_85 pisze:Pogrzebałem po katalogach ATE i faktycznie do 130KM xr3i i rs'a nie ma Power Disc'ów 260mm. Według mnie dość dziwna sytuacja.
Liudzie ja zęby zjadłem na poszukiwaniach takich rzeczy do XR3i/RS

Jest jeszcze jedna opcja: zestwa TAROX-a za 3500 zł

Same zaciski z przewodami

: 26 mar 2008, 18:46
autor: majbiker
yezozwierz pisze:Tarcze Brembo Max z serii Gold - ok 900zł za tarcze + klocki Ferodo DS ok 250zł.
Albo taniej Mikoda nawiercane/nacinane ok 220zł za tarcze + klocki te same lub Ferodo Premier ok 170zł.
Do RS'a są jeszcze Zimmermanny z tarcz nawiercanych w cenie ok 450zł (najtaniej tak znalazłem) ale mają słabe opinie.
Możesz też dostosować ATE Power Disc z mondeo 260mm a więc dostosowanie polega tylko na podkładce pod tarczę.
Witam znajdę gdzieś fotorelację jak za adoptować hamowniki z mondeo .
Co trzeba wymienić aby prawidłowo działało to w RS .
- tarcze
-klocki
-zaciski
i co jeszcze ?
yezozwierz pisze:
A co do pakowania tarcz z mondka 260 do rs'a to zacisków nie podmieniasz

To jest sens wymieniac same tarcze ???
mikruss pisze:Nawiercanych do seryjnego auta nie polecam, chyba ze do rajdow...
Czeemu ? Nie nadają się ??
: 27 mar 2008, 08:56
autor: emceha
majbiker pisze:Witam znajdę gdzieś fotorelację jak za adoptować hamowniki z mondeo
Poszukaj tematu w Naszych Autach założonego przez kolegę
fryszard 
Miał fotorelację przeszczepu do cabrio
majbiker pisze:Co trzeba wymienić aby prawidłowo działało to w RS .
- tarcze
-klocki
-zaciski
+ dystanse pod tarcze bo mondek ma inne et. A zaciski trzeba wymieniać.
majbiker pisze:mikruss napisał/a:
Nawiercanych do seryjnego auta nie polecam, chyba ze do rajdow...
Czeemu ? Nie nadają się ??
Nadają się tylko że nawiercana tarcza szybciej wykańcza klocki i częściej je trzeba wymieniać

: 27 mar 2008, 11:50
autor: majbiker
Mój ess ma ABS na 4 łapy .
Wiec jak ma sie kwestia wymiany tarcz i zacisków z mondeo do seryjnego ABS w esie .
Czy wystarczy jak zakupie same tarcze do modelu z ABS , czy tez czujniki ABS trzeba też z mondka ?
: 27 mar 2008, 12:44
autor: orion
w escorcie ABS nie ma nic wspólnego z tarczami przednimi można dowolnie zmieniać tarcze a i tak czujnik zbiera impulsy z takiego kółka z otworami które jest przymocowane do piasty
: 27 mar 2008, 21:12
autor: deathrider_85
Nawiercane i nacinane tarcze mają to do siebie, że początkowa siła hamowania jest większa niż w standardowych tarczach i dzięki temu skraca się droga hamowania.
Fakt faktem szybciej kończą klocki, mam nadzieję, że ja nie będę musiał wymieniać klocków co roku.
: 28 mar 2008, 19:02
autor: majbiker
Mam pytanie jest takie :
-skoro tarcze rozmiar: 278 x 24 mm pasuja do paru modeli forda
to czy od tych modeli podejda także zaciski do essa ???
znalezione w necie :
tarcze hamulcowe Motorcraft - przód
cena: 340.00 zł - Włóż do koszyka
tarcze hamulcowe Motorcraft - przódINDEKS TOWARU: 5026785
- Cougar 2,5 V6 08/98 - 12/00
- Mondeo 2,5 V6 03/93 - 09/00
- Mondeo 4WD 03/93 - 09/00
- Scorpio Cosworth 10/94 - 07/98
tarcza wentylowana
przeznaczenie: oś przednia
rozmiar: 278 x 24 mm
dopuszczalna minimalna grubość 22,2 mm
wymiana tylko parami
cena za komplet (2szt.)
indeks: 5026785
nr fabryczny: 93BX 1125 CB... więcej >>
Producent: Motorcraft
: 28 mar 2008, 19:49
autor: Yagr
sprawdź na ile śrub są mocowane

w scorpio były też na 5 śrub... nie wiem jak w cougarze
: 28 mar 2008, 20:14
autor: majbiker
Yagr pisze:sprawdź na ile śrub są mocowane

w scorpio były też na 5 śrub... nie wiem jak w cougarze
Kurcze nawet jak zadzwonie na szrot i zapytam sie na ile otworów jest mocowanie i gosc pofatyguje sie sprwadzić to już o mierzeniu odleglości otworów moge zapomnieć .
Może przez jakies katalogi da sie to sprawdzić ?
: 28 mar 2008, 20:31
autor: MARKKO
cougar ma tak samo jak ess
: 28 mar 2008, 21:20
autor: majbiker
MARKKO pisze:cougar ma tak samo jak ess
MARKKO skoro na pytanie :
,,Mam pytanie jest takie :
-skoro tarcze rozmiar: 278 x 24 mm pasuja do paru modeli forda
to czy od tych modeli podejda także zaciski do essa ???
- Cougar 2,5 V6 08/98 - 12/00
rozmiar: 278 x 24 mm,,
odpowiadasz że ,,cougar ma tak samo jak ess,,
to który esss ma rozmiar: 278 x 24 mm ????
a jeśli saą identyczne zaciski jak w essie to:
-jak wcisnąć podnie tarcze od Coguara 276mm??
SORY nowicka za zaśmiecanie wątku , jak po otwarciu sezonu na lotnisku Bagicz ??

, auto sie już wywietrzyło ????
[ Komentarz dodany przez: MARKKO: Pią 28 Mar, 2008 ]
scuzi myślałem że chodzi o same tarcze i śruby scuzi jeszcze raz
: 30 mar 2008, 12:02
autor: Seba
Wszystko co wymieniles pasuje do ESSa (scorpio po 94 roku maja na 4 sruby) ,ale tak jak pisano trzeba dystans 3mm wsadzic i zaciski.
: 30 mar 2008, 12:18
autor: majbiker
Seba pisze:Wszystko co wymieniles pasuje do ESSa (scorpio po 94 roku maja na 4 sruby) ,ale tak jak pisano trzeba dystans 3mm wsadzic i zaciski.
Czyli jak dobrze rozumiem zaciski i tarcze z Twojego Ford Scorpio Cosworth bez problemu podejdą do esa MKVII . Jedyna przeszkoda to :
a) pierścień pod tarcze- dystans 3mm
b) rozwiercenie mocowanie zacisku do zwrotnicy 12mm
Seba jakbyś był uprzejmy porównać mocowanie zacisków ze scorpio i esa to proszę sugestię .
pozdrawiam majbiker.