ja nie wiem i nikt nie wie?!?!

Moderator: Moderatorzy

pablo.20

ja nie wiem i nikt nie wie?!?!

Post autor: pablo.20 »

witam to znowu ja. z moim fordem 1.4 który pali 15l. bylem wczoraj u mechanika gosc podłaczyl mi aytko pod kompa i stwierdzil ze ogólnie wszystkie czujniki itp rzeczy sa ok. powiedzial mi ze pali mi tak duzo bo łapie gdzies lewe powietrze hmm? tylko gdzie. koszt tego badania kosztowal 50zl ale na szczescie nic nie wzial bo powiedzial ze nie potrafi tego naprawic. ponoc mowili ze najlepszy mechanik z najlepszym sprzetem w okolicy. ale on tez nie wie. wiec kto moze wiedziec co mu jest ????dlaczego pali 15l a nie standarodowe7-8l
Viking

Post autor: Viking »

Moj kiedys tez tyle palil. Ale to byla wina stacji na ktorej tankowalem. Zmienilem stacje i pali 10 jak na razie(zima, wczesna wiosna). Latem w tamtym roku schodzil do 8 w miescie. Czekam na to samo w tym roku.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wspolczuje pablo.20, mysle,ze skoro nie potrafi pomoc nawet najlepszy mechanik w okolicy i tester diagnostyczny nic nie wykazuje,to ciezka sprawa, moze zeczywiscie Viking ma racje? (swoja droga spoko mechanik ze za test nic nie wzial, oby takich wiecej, no chyba ze cos by naprawil po tym tescie,to rozumiem ze powinien cos wziasc)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pablo.20

Post autor: pablo.20 »

no do tego ze mechanik spoko to siezgodze bo nie pociagnal za kieszen ale nic nie naprawil. wiecie moze ile kosztuje test ASO w serwisie forda i gdzie mozna sie dowiedziec o jego cene. bo wydaje mi sie ze tylko to mi zostalo. a co do stacji paliw to tankuje tylko na shellu i orlen wiec jakosc paliwa jest jak jak najbardziej wiarygodna.pozdr.
luka113

Post autor: luka113 »

witam
Skąd wzieliście "standartowe 7/8 litró po miescie"
essi 1.4 91 r katalogowo ma wpisane 10,5 l.
a jak wiadomo do tego trzeba z litr dodać.
do LPG jaszcze z dwa litry.
Ja w swoim essim założyłem oponki 185/14' ijak mi spali 12l po miescie benzyny to jestem happy,a zadko to sie zdarza bo nogę mam ciężką.



essi1.4iCLX91r
PZDR
Viking

Post autor: Viking »

Ja nie mowilem o standardowym 7-8. Nie wiem ile powinien palic, mowie, ze mnie palil po wielokrotnych tankowaniach po korek i obliczeniach okolo 8 litrow na 100. Teraz pali 9,5. Z tym, ze ruszajac ze skrzyzowania itp rozpedzam sie w taki sposob, ze nawet maluchy mnie wyprzedzaja. Noge tez potrafie miec ciezka, ale nie stac mnie na taka. Jakbym mial gaz to inaczej by sprawa wygladala. Zreszta gaz przed wakacjami i tak zaloze.
Mariusz

Post autor: Mariusz »

Pablo, niestety nie byle w serwisie, wiec nie wiem jeszcze jak z cena jak chcesz to moge dac ci nr tel do szczecina do serwisu, ja mam tez 1,4 wielopunktowy wtrysk, mam zalozony gaz , na trasie pali mi 9,5-10 a po miescie 12-13. troszke duzo dla coniektorych ale ja juz sie przyzwyczailem
pablo.20

Post autor: pablo.20 »

bardzo bym prosil za numer telefonu zadzwonie i spytam sie ja jestem z lubuskiego ale mam nadzieje ze ceny w serwisach sa takie same w calej polsce
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

za uslugi takie jak test niestety moga byc rozne,ale jak trafisz do dobrego salonu,to z pewnoscia cos beda myslec i moze wymysla :) A cena za taki tez to nie zdziwie sie jak bedzie ponad 100zl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mariusz

Post autor: Mariusz »

Pablo tu masz link do strony Bemo-Motors jest to stacja serwisowa Forda, maja swoje siedziby w Poznaniu, Szczecinie i Koszalinie
a tu masz nr tel do serwisu do szczecina:
Serwis
Serwis czynny od 7:00 do 18:00
w soboty od 8:00 do 14:00 tel. (091) 43 26 412
tel. (091) 43 26 413
fax (091) 43 26 408
pablo.20

Post autor: pablo.20 »

wiec nawet w serwisie forda nie ma 100% zecos poradzą. a mam pytanie czy to u mnie normalne ze jak odpale samochod i pojezdze doslownie 5 minut i temperatura silnika jest juz na 3/4 skali czy moze mam zrypany termostat. zaznaczam ze nawet zima po przejechaniu 10km w miescie tem tak podskakuje ze wiatrak sie wlacza. czy to normalne
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

powiem jak jest u mnie, u mnie wentylator jak jade to nigdy sie nie wlacza, nawet w najwiekszy upal, dopiero gdy jezdze po miescie i wiadomo sa korki,to dopiero wtedy potrafi sie wlaczyc raz na jakis czas, w zimie znacnie rzadziej,ale tez potrafi. Zaznacze jeszcze raz, zalacza sie tylko w miescie.

U Ciebie powinno byc podobnie. Dziwna sprawa z tym Twoim Escorcikiem. Skoro wszystko jest sprawne, to juz nie rozumiem dlaczego tak duzo pali. Sam widzisz, ze nikt tutaj takiego spalania w swoim escorcie nie ma. No chyba ze ktos ma gaz,ale to normalne, ze przy gazie wszystko sie pie***** (GAZ DO ZAPALNICZEK !!! hehe,ale chociaz dobre to ze jest troche taniej)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pablo.20

Post autor: pablo.20 »

wiec tam ten gosc co u niego bylem powiedzial mi ze łapie gzdies lewe powietrze tylko on nie wie gdzie. jezeli sa jakies standardowe miejsca gdzie to powietrze moze sie przedostawac to napiszcie. wiem ze moze byc to przez uszczelke pod kolektorem ssacym ale czy sa inne miejsc?? i co z ta temperatura czy mam walniety termostat bo przeciez w innyci escortach temperatura jest calkiem inna.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23278
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jesli obawiasz sie o termostat,to po prostu sprawdz czy w ogole wlacza Ci sie duzy obieg, tzn. odpal samochod rano i po tych przejechanych ok 5 minutach zobacz czy gruby przewod idacy do chlodnicy na calej dlugosci robi sie cieply, jesli sie taki nie robi,to na pewno masz walniety termostat,ewentualnie jak juz ktos kiedys wspomniaj moze byc tez wtedy walnieta obudowa termostatu. A jak sie nagrzewa prawidlowo,to nie wiem co jest tego przyczyna.

A co do lewego powietrza,to ja nie wiem jak Ci pomoc. Moze i na kolektorze lapie,ale jak to sprawdzic? :( Ogolnie przewody gumow sprawdz wszystkie, je latwo sprawdzic i zobacz czy nie masz gdzies dziwnych wolnych otworow w silniku
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ