Poprawa mocy silnika.
Moderator: Moderatorzy
Poprawa mocy silnika.
Od jakiegoś czasu chodzi mi to po głowie, bawienie się przy boosterze i podkręcanie go do 1Bar oraz grzebanie przy turbinie raczej zostawmy... po prostu nie mam o tym zielonego pojęcia, a warsztaty się tego nie podejmą. Dlatego biorę pod uwagę inne rozwiązania, bez wątpienia tańsze i prostsze w realizacji.
Chodzi mi o takie możliwości jak wymiana przepływomierza na być może inny - jeżeli istnieje taka możliwość bez dodatkowych kosztów to na jaki?
Filtr powietrza, gdzieś czytałem na forum jeden z userów testował KN. Z tego co dobrze kojarzę Tigerbart podsumował test stożek vs. wkład, 1:0 dla wkładu w Dieslu. Czy od tamtej pory pojawiło się coś nowego na rynku?
Śruby regulacyjne na pompie wtryskowej Lukas - podobno można sporo pomieszać, ale też i coś można samodzielnie spróbować ewentualnie wrócić do starych ustawień.
Różnego typu formuły do paliwa - czy to w ogóle coś daje?
Dobranie się do EGR? - tylko... gdzie to jest i jak to wygląda? dużo o tym czytałem, ale jak to wygląda - nie mam zielonego pojecia
Coś jeszcze można sprawdzić, zrobić, podmienić ?
Nie spodziewam się, że samochód zyska nagle 20KM więcej, ale liczę, że chociaż trochę poprawi dynamikę samochodu.
Z takich dodatkowych informacji, membrany boostera nowe, mają kilkaset km, intercooler suchy i drożny, turbina z żadnej strony nie jest zabrudzona olejem itp. więc wyglada na to, że jest szczelna. Auto w zakresie obrotów 2000 do 2500zł dostaje mocy. Wężyki przelewowe szczelne, nowe, filtr paliwa nowy, oleju również, silnik bez wycieków, więc generalnie pod tym kątem chyba nie można niczego zarzucić.
Chodzi mi o takie możliwości jak wymiana przepływomierza na być może inny - jeżeli istnieje taka możliwość bez dodatkowych kosztów to na jaki?
Filtr powietrza, gdzieś czytałem na forum jeden z userów testował KN. Z tego co dobrze kojarzę Tigerbart podsumował test stożek vs. wkład, 1:0 dla wkładu w Dieslu. Czy od tamtej pory pojawiło się coś nowego na rynku?
Śruby regulacyjne na pompie wtryskowej Lukas - podobno można sporo pomieszać, ale też i coś można samodzielnie spróbować ewentualnie wrócić do starych ustawień.
Różnego typu formuły do paliwa - czy to w ogóle coś daje?
Dobranie się do EGR? - tylko... gdzie to jest i jak to wygląda? dużo o tym czytałem, ale jak to wygląda - nie mam zielonego pojecia
Coś jeszcze można sprawdzić, zrobić, podmienić ?
Nie spodziewam się, że samochód zyska nagle 20KM więcej, ale liczę, że chociaż trochę poprawi dynamikę samochodu.
Z takich dodatkowych informacji, membrany boostera nowe, mają kilkaset km, intercooler suchy i drożny, turbina z żadnej strony nie jest zabrudzona olejem itp. więc wyglada na to, że jest szczelna. Auto w zakresie obrotów 2000 do 2500zł dostaje mocy. Wężyki przelewowe szczelne, nowe, filtr paliwa nowy, oleju również, silnik bez wycieków, więc generalnie pod tym kątem chyba nie można niczego zarzucić.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
No tak, jest jeden taki serwis który może pobawić się przy pompie i liczy sobie 900zł za ustawianie jej na nowo na stole bez gwarancji na oczekiwany efekt, jednocześnie nie zajmują się w ogóle turbo więc w razie czego jeszcze by się okazało że zacznę podróżować od warsztatu do warsztatu i nie wyjdzie to na dobre a poleci dobre kilkanaście stówek...
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
czytałem gdzieś opis i nie jest to jakoś masakrycznie skomplikowane (o ile mnie pamięć nie myli)- jak znajdę dam linkelnino pisze:bawienie się przy boosterze i podkręcanie go do 1Bar oraz grzebanie przy turbinie raczej zostawmy... po prostu nie mam o tym zielonego pojęcia,
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Jarek wiem o czym mówisz, gdzieś to czytałem, problem polega na tym, że jak rozreguluję to może być zonk... wolałbym akurat tę kwestię oddać w ręce kogoś kto już to robił, bo robiąc coś pierwszy raz można się nauczyć, ale i zepsuć wpędzając się w niepotrzebne koszty.... chociażby za flaszkę na spocie wszystko tylko nie ja do takich rzeczy
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
elnino, jak wszystko masz sprawne,to lepiej nie ruszaj,wywłaszcza gdy finansowo nie jesteś przygotowany na ewentualne problemy. Takie jest moje zdanie. Najlepiej jakbyś znalazł rzeczywiście kogoś kto ogarnie i turbo i pompę na raz,byś miał większą pewność że dobrze to zrobił
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Pewnie masz rację wiesiu, ale wiesz jak to jest. młody jestem, głupi i porywczy. Człowiek chciałby coś więcej wydusić z autka nie dla wyższej prędkości a lepszego przyspieszenia i tak kombinuje.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
No tak, czyli lepiej przyzwyczaić się do fabryki wyjdzie taniej i bezpieczniej dla silnika... czytałem dużo tematów i ludzie mieli różne doświadczenia na plus z kilkoma sposobami poprawienia osiągów, no ale z tego co widzę po opinii na tym forum gdzie udzielają się faktyczni posiadacze Escortów, warto chyba zaufać ekspertom. No, chyba że jakimś cudownym sposobem wygram 2000zł w Totka, wtedy pomyślę nad modyfikacjami
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć, czy czas 13,78 0-100km/h to wynik dobry, czy wskazujący na problemy z autem?
Przy okazji chciałbym się dowiedzieć, czy czas 13,78 0-100km/h to wynik dobry, czy wskazujący na problemy z autem?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
TD powinien być trochę szybszy. Ale tu wchodzi w gre obciążenie, szerokość laćków, stan filtrów i nawet kierunek wiatru nie wspominając o wkładce mięsnejjarekezg pisze:Jak na klekota to dobry
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zresztą nie umiem opanować tego płynnego rozpędu samochodu, raz wyjdzie 13,78 raz 15sek... wszystko właśnie rozchodzi się o to, kiedy przerzucić bieg na wyższy bo już silnik nie wyciąga tej mocy na niższym biegu, trzeba będzie to kiedyś przetestować na jakimś starym lotnisku. Ale mimo wszystko wydawało mi się, że te prawie 14sek to sporo jak na taki silnik z turbo... i że takie maximum to powinno być 11-12sek.
Yagr, auto puste, ja 70kg
opony 195/50/15
zimny silnik, bak ok 15l
paliwo ultimate
cóż więcej...
Filtry nowe
http://www.youtube.com/watch?v=F1dv4b554XY Tak to wyglądało
Yagr, auto puste, ja 70kg
opony 195/50/15
zimny silnik, bak ok 15l
paliwo ultimate
cóż więcej...
Filtry nowe
http://www.youtube.com/watch?v=F1dv4b554XY Tak to wyglądało
Ostatnio zmieniony 04 maja 2011, 10:46 przez elnino, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Widzę, jesteś ze śląska. Polecasz jakiś konkretny warsztat?
Ja znam dwa, z czego żaden Turbo się nie podejmie tylko pompa i to na stole tj. Adamczyk w Piekarach i Diesel Service w K-cach.
Ja znam dwa, z czego żaden Turbo się nie podejmie tylko pompa i to na stole tj. Adamczyk w Piekarach i Diesel Service w K-cach.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, wg danych fabrycznych powinien mieć niespełna 12s - ale tak jak wspomniałem wcześniej - to są dane uzyskiwane w czasie testów w konkretnych, okreslonych normami warunkach - na drodze nigdy takich warunków nie ma więc te twoje uzyskane niespełna 14s to wcale nie musi być zły wynik. Za dużo jest czynników na to wpływających.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
elnino, mialem okazje raz jezdzic takim endura z 1998 rokum,bo lukas chcial go kupic i powiem szczerze ze gorzej sie to zbieralo niz moje 1.8TD co mialem. Ale moze mu cos dolegalo,wiec nie jest to wiarygodna informacja. Wlasciwie to przyspieszal bez wiekszych wrazen
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Rozumiem, trochę mnie to martwiło nieukrywam, bo można by rzec, skończyłem wszystko co było do zrobienia w Essim, jestem w plecy okrągły tysiąc z tego powodu a dla mnie to gigantyczna suma, więc jak tylko uda mi się z tego wygrzebać chciałbym po prostu wynagrodzić sobie te zszargane nerwy i polepszyć coś w samochodzie a nie tylko naprawiac zużyte hamulce, zawieszenie i pół silnika.... mam 21 lat, a nerwów tyle co nie jeden 40 latek z 6 dzieci i bezrobotną żoną, mam nadzieję, że w końcu ess się odwdzięczy...
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km