Robimy porządki pod maską Diesla.
Moderator: Moderatorzy
Robimy porządki pod maską Diesla.
Chciałem założyć taki temat, bo nie ukrywam chętnie bym skorzystał z wiedzy jaka by się w nim zawarła od innych użytkowników. Generalnie chodzi mi o to, aby pod maską zrobić porządek z przewodami elektrycznymi oraz paliwowymi i innymi.
Ostatnimi modyfikacjami jakie zrobiłem w elektryce to:
* nowe połączenie Akumulator Alternator (omijając w ten sposób jak koledzy radzili bezsensowne połączenie Akumulator Rozrusznik Alternator), oraz Akumulator Rozrusznik.
* Wymiana przewodów minusowych, oraz podłączenie dodatkowej masy.
Nie wiem, czy cokolwiek jeszcze ma sens grzebać w elektryce której nie jest i tak wiele w Dieslu, dlatego teraz myślę nad wymianą przewodów w układzie paliwowym oraz innych możliwych. W związku z tym mam kilka pytań:
* Co mogę wywalić/ominąć lub wymienić na inny patent?
* Jakich średnicy wężyków będę potrzebował pomijając przelewowe? Mam tu na myśli wszyskie inne przewody paliwowe pod maską
* Czym tam małe przewody później zacisnąć? Nie widziałem takich malutkich cybantów nigdzie, a stare przewody mają szybkozłączki które widać że przy końcówkach są tłuste więc nie są szczelne w 100%, myślałem o sprężynowych zaciskach, ale na allegro nic takiego nie ma, albo ma to swoją nazwę
* czy od Turbiny przewody gumowe oraz ten idący do boostera mogę wymienić czy mogę coś uszkodzić? Ten z boostera ma końcówki gumowe, pomiędzy nimi idzie metalowa rurka - choć idzie tam tylko powietrze to jednak wolę się upewnić.
* gdzie najlepiej zamontować zawór zwrotny
* czy jakiś element można zdemontować i wyczyścić z np osadu jaki powstał przez lata? chodzi mi o nieskomplikowane elementy
Nie wiem na ile moje zamiary mają sens skoro wydaje się, że wszystko działa jak należy w samochodzie, ale z drugiej też strony nie jestem tego pewien do końca gdyż odkąd mam samochód czyli od roku cały czas tak jeździ więc nie mam odniesienia choćby do bliźniaczego samochodu czy np odpala lub jeździ tak samo dynamicznie. Nie zdiagnozowałem żadnych wycieków, niemniej dla świętego spokoju chciałbym to ogarnąć póki mam trochę wolnego czasu przed dłuższą trasą w sierpniu - że tak powiem - moją dziewiczą czyli Katowice - Darłowo no a potem gdzie fantazja poniesie.
Najbardziej mnie nurtuje skąd wziąć zaciski na tak małe przewody. Ktoś służy pomocą na w/w pytania i wątpliwości?
Myślę, że jeżeli inni też mają pytania odnośnie przeróbek, wymian i modyfikacji pod maską swojego diesla, powinni się tu udzielać, stworzyłoby to fajny zbiór cennych wskazówek bez zbędnych dyskusji.
Ostatnimi modyfikacjami jakie zrobiłem w elektryce to:
* nowe połączenie Akumulator Alternator (omijając w ten sposób jak koledzy radzili bezsensowne połączenie Akumulator Rozrusznik Alternator), oraz Akumulator Rozrusznik.
* Wymiana przewodów minusowych, oraz podłączenie dodatkowej masy.
Nie wiem, czy cokolwiek jeszcze ma sens grzebać w elektryce której nie jest i tak wiele w Dieslu, dlatego teraz myślę nad wymianą przewodów w układzie paliwowym oraz innych możliwych. W związku z tym mam kilka pytań:
* Co mogę wywalić/ominąć lub wymienić na inny patent?
* Jakich średnicy wężyków będę potrzebował pomijając przelewowe? Mam tu na myśli wszyskie inne przewody paliwowe pod maską
* Czym tam małe przewody później zacisnąć? Nie widziałem takich malutkich cybantów nigdzie, a stare przewody mają szybkozłączki które widać że przy końcówkach są tłuste więc nie są szczelne w 100%, myślałem o sprężynowych zaciskach, ale na allegro nic takiego nie ma, albo ma to swoją nazwę
* czy od Turbiny przewody gumowe oraz ten idący do boostera mogę wymienić czy mogę coś uszkodzić? Ten z boostera ma końcówki gumowe, pomiędzy nimi idzie metalowa rurka - choć idzie tam tylko powietrze to jednak wolę się upewnić.
* gdzie najlepiej zamontować zawór zwrotny
* czy jakiś element można zdemontować i wyczyścić z np osadu jaki powstał przez lata? chodzi mi o nieskomplikowane elementy
Nie wiem na ile moje zamiary mają sens skoro wydaje się, że wszystko działa jak należy w samochodzie, ale z drugiej też strony nie jestem tego pewien do końca gdyż odkąd mam samochód czyli od roku cały czas tak jeździ więc nie mam odniesienia choćby do bliźniaczego samochodu czy np odpala lub jeździ tak samo dynamicznie. Nie zdiagnozowałem żadnych wycieków, niemniej dla świętego spokoju chciałbym to ogarnąć póki mam trochę wolnego czasu przed dłuższą trasą w sierpniu - że tak powiem - moją dziewiczą czyli Katowice - Darłowo no a potem gdzie fantazja poniesie.
Najbardziej mnie nurtuje skąd wziąć zaciski na tak małe przewody. Ktoś służy pomocą na w/w pytania i wątpliwości?
Myślę, że jeżeli inni też mają pytania odnośnie przeróbek, wymian i modyfikacji pod maską swojego diesla, powinni się tu udzielać, stworzyłoby to fajny zbiór cennych wskazówek bez zbędnych dyskusji.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Polemizował bym z tymMinisterQ pisze:Takie połączenia są znacznie szczelniejsze od szybkozłączek fordowskich.
Takie same sa przy benzyniaku i jakoś wycieków na wężyku ciśnieniowym nie ma - to samo przy filtrze paliwa .
Proponuje taką gruszkę zakupić od Lublina 3 - jest dużo tańszaMinisterQ pisze:A najlepiej zainstalować tzw. gruchę spotykaną np. w citroenach - spełnia ona rolę pompki ręcznej i zaworka zwrotnego w jednym.
http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... h/?id=2638
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja to bym proponował zakupić całość - komplet , czyli filtr paliwa i tą gruszkę od Lublina 3
Filtr - bo łatwość w zakupie , tani , przystosowany do silników 3l i wyżej nie ma problemów z wymianą - trzeba być wyjątkową łamaga , żeby nie dać sobie rady z wymianą wkładu filtra
Filtr - bo łatwość w zakupie , tani , przystosowany do silników 3l i wyżej nie ma problemów z wymianą - trzeba być wyjątkową łamaga , żeby nie dać sobie rady z wymianą wkładu filtra
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
A co z przewodami? rozumiem, że to co widać można zdjąć i wymienić, a czy są jakieś np zbędne połączenia w układzie? no i czy przewody gumowy od turbiny jak ruszę to mogę coś spierniczyć? niby to tylko wężyk, no ale... z moim szczęściem i talentem byłbym w stanie stanąć z turbiną w ręce, a wężyk dalej by był w aucie czy trzeba intercooler zrzucać, żeby tam się dosać, czy spod samochodu?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- kupiec
- Posty: 12704
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
z tego co pamiętam jak ściągałem ic to nic ciekawego tam nie było ale możesz poprawić/wyczyścić przewody idące do/z ic
przewody na turbinie możesz śmiało ściągać i zakładać nowe byle byś szczelnie założył, dobre cybanty i dobre węże, średnicy nie pamiętam więc weź sobie na wzór albo zmierz
przewody na turbinie możesz śmiało ściągać i zakładać nowe byle byś szczelnie założył, dobre cybanty i dobre węże, średnicy nie pamiętam więc weź sobie na wzór albo zmierz
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Witam,
Dziś wymieniłem przewód od turbo do boostera, stary jak się okazało... spadł po lekkim złapaniu, po prostu się zsunął bez oporu. Założyłem po całości FI8 zbrojony 12mm zewn. i zacisnąłem na cybantach, czy jest jakaś różnica? Nie zauważyłem, ale wymieniłem bo stary był pozaginany mocno. Rurka została na pamiątkę ta metalowa bo nie idzie jej tak łatwo wyjąć.
Przewód od podgrzewacza do filtra, i od filtra do pompy wtryskowej a także przewód z pompy wtryskowej do niezidentyfikowanego obiektu na przewodzie powrotnym
Mała próba jazdy, nic nie poci się, poprzednie na złączkach były bardzo tłuste - auto teraz zapala szybciej, tzn zakręci i od razu łapie, wcześniej musiał ze 2,3 razy sobie zacherlać.
Stare przewody po lekkim ich zgięciu już poza samochodem pękły jak plastik, szkło czy też cokolwiek innego kruchego. Teraz nowych przewodów nic nie ruszy.
Teraz myślę nad kolejnymi modyfikacjami i porządkami pod maską, co by tu jeszcze.....
Dziś wymieniłem przewód od turbo do boostera, stary jak się okazało... spadł po lekkim złapaniu, po prostu się zsunął bez oporu. Założyłem po całości FI8 zbrojony 12mm zewn. i zacisnąłem na cybantach, czy jest jakaś różnica? Nie zauważyłem, ale wymieniłem bo stary był pozaginany mocno. Rurka została na pamiątkę ta metalowa bo nie idzie jej tak łatwo wyjąć.
Przewód od podgrzewacza do filtra, i od filtra do pompy wtryskowej a także przewód z pompy wtryskowej do niezidentyfikowanego obiektu na przewodzie powrotnym
Mała próba jazdy, nic nie poci się, poprzednie na złączkach były bardzo tłuste - auto teraz zapala szybciej, tzn zakręci i od razu łapie, wcześniej musiał ze 2,3 razy sobie zacherlać.
Stare przewody po lekkim ich zgięciu już poza samochodem pękły jak plastik, szkło czy też cokolwiek innego kruchego. Teraz nowych przewodów nic nie ruszy.
Teraz myślę nad kolejnymi modyfikacjami i porządkami pod maską, co by tu jeszcze.....
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
elnino, dobra robota ;-) Porządek pod maską. Nowe przewody czarne lub przeźroczyste i do tego opaski. Mogłeś kupić zawór zwrotny. Przydaje sie.
A podgrzewacz wywaliłeś ? UFO też lepiej wywalić skoro nie wiadomo co to za rzecz.
Powinienieś czuc znacznie lepsze kopyto skoro wężyk był luźny. Chyba że tulejka w bosterze zacieła.
W moim endurze gumowy przewód między metalową rurką a bosterem był popękany. Wymieniłem wężyk na F7 lub 8mm i na opaski. Trzyma sie spoko. W sklepie Forda mieli cały komplet - rurka metalowa z węzykami gumowymi. Jak powiedzieli cenę to podziękowałem.
Jak gazuję to widzę maleńkie bąbelki idące z filtra do pompy. Nie bede ruszał pompki skoro pali dosłownie NA DOTYK bez piłowania. Pompka z filtrem to badziew i wielu zmienia na filtr boscha i do tego gruszka... Ja mam 4 letnią pompke wiec nie jest taka stara.
A podgrzewacz wywaliłeś ? UFO też lepiej wywalić skoro nie wiadomo co to za rzecz.
Powinienieś czuc znacznie lepsze kopyto skoro wężyk był luźny. Chyba że tulejka w bosterze zacieła.
W moim endurze gumowy przewód między metalową rurką a bosterem był popękany. Wymieniłem wężyk na F7 lub 8mm i na opaski. Trzyma sie spoko. W sklepie Forda mieli cały komplet - rurka metalowa z węzykami gumowymi. Jak powiedzieli cenę to podziękowałem.
Jak gazuję to widzę maleńkie bąbelki idące z filtra do pompy. Nie bede ruszał pompki skoro pali dosłownie NA DOTYK bez piłowania. Pompka z filtrem to badziew i wielu zmienia na filtr boscha i do tego gruszka... Ja mam 4 letnią pompke wiec nie jest taka stara.
- kupiec
- Posty: 12704
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja mam prawdopodobnie oryginał czyli 15 lat i czyma się świetnieMikosz pisze:Pompka z filtrem to badziew i wielu zmienia na filtr boscha i do tego gruszka... Ja mam 4 letnią pompke wiec nie jest taka stara.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Mikosz tylko, że za UFO idzie już przewód pod samochód i dalej więc lipa, a nie mam tyle węża i nie wiem czy jest sens aż tak daleko wymieniać.
Kilka fotek jak to teraz wygląda.
Kilka fotek jak to teraz wygląda.
- Załączniki
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Rozwiń myśl bo nie kumamMinisterQ pisze: ale w trakcie pracy silnika on przejmuje na siebie zasilanie całej elektryki auta + ładowanie,
On jest tylko od ładowania
Fakt - im dłuższy kabelek tym powinien mieć większy przekrój - bo dochodzi oporność kabla - peszel ? jak najbardziej
Albo daj mi odp. na PW
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kabel dostałem od elektryka z pracy, jest gruby mniej więcej na 10-11mm w grubej izolacji. połączenia między rozrusznikiem a altkiem nie wyeliminowałem.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
czyli 6-8mm średnica żyły. Wg mnie z przekrojem kabelka tragedii nie ma tylko po jaka cholerę puściłeś go tak blisko silnika? Ja akurat też sobie kilka dni temu ten kabelek dokładałem i leci samym brzegiem komory silnikowej jak najdalej do gorących elementów. Ja wrzuciłem 25 albo 35mm2 spawalniczy.elnino pisze:jest gruby mniej więcej na 10-11mm
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
tak styki zabezpieczyłem i poprawiłem, poczyściłem wymieniłem nakrętki nawet i podkładki, co się dało to zrobiłem. kabel idzie między osłoną rozrządu a zbiornikiem z płynu wspomagania, dalej już do góry wychodzi na aku, a w kierunku alternatora idzie przy wężu z płynem chłodniczym i przed pompą (od przodu samochodu) "zanurza" się w kierunku alternatora.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km