Strona 1 z 2
przelozenie kompa
: 27 cze 2011, 11:14
autor: mlekolowickie
witojcie,
w swoim escorcie posiadam eec IV, jednak byly te silniki z eec V (dorwalem komputer od takiego nawet), moje pytanie brzmi, czy podmiana samego kompa moze jakos negatywnie wplynac na elektryke? cos spale cos przestanie dygac? jak to jest?
Jesli bylo to nie bijcie

: 27 cze 2011, 12:32
autor: WieSiu
mlekolowickie, tyle ze ten eecV mogl miec edisa wbudowanego w koma i immobilizer rowniez... nie znam szczegolow - tylko podpowiadam. A jak tak jest to jest spora roznica. Jesli chodzi o to czy spalisz cos,to raczej nie,ale nie biore za to odpowiedzialnosci

: 27 cze 2011, 12:42
autor: Yagr
mlekolowickie, EECIV a EECV to inne wtyczki, inna ilość pinów, zabawa w kabelkologię + niespodzianki jak te wspomniane przez WieSia.
: 27 cze 2011, 17:26
autor: mlekolowickie
ogolnie chodzi tylko o to, by dygnal elm327 na EECV, jestem ciekawy czy da rade jakos bezinwazyjnie podmienic kompa, tylko po to by wymusic prace tego ustrojstwa

: 27 cze 2011, 17:34
autor: Yagr
mlekolowickie, żeby tester zczytał kody błedów, zrobił podgląd lambdy czy co tam chcesz to ECU musi najpierw popracować żeby te błedy zarejestrować. Jesli podepniesz EECV tylko po to zeby do tego podpinać oprogramowanie testujące to bez odpalenia silnika nic ci to nie da. A żeby odpalić to wracamy do mojego poprzedniego postu.
: 27 cze 2011, 17:38
autor: mlekolowickie
na eecIV nie ma szans odpalic?
: 27 cze 2011, 18:01
autor: Yagr
mlekolowickie, jak odpalisz na EECIV to błedy będą na EECIV, jak go odepniesz i podepniesz EECV to skąd w nim mają się wziąść te błedy? POza tym samo tylko prawidłowe podpięcie wymaga "rozwałkowania" pinów na wtyczce, przełożeniu wtyczek. Nie wiem czy to by wstało bez kolejnych ingerencji jak np. przekładka skrzynki i wspomnianego przez WieSia immo itp.
: 27 cze 2011, 18:24
autor: mlekolowickie
rozumiem, jednak wiadomo ze eecIV nie reaguje w ogole na te testery z elm327 na OBDII
dlatego szukam prostego sposobu jak podpiac sie pod to by dzialalo, wg madrych ksiazek 1.6 zetec l1h posiadal komputer ktory normalnie laczy sie z tym interfejsem(jeszcze nie probowalem na tym kompie), lecz jesli nie wstanie znaczy to ze musze zamontowac eecV?
: 27 cze 2011, 18:30
autor: Jamszoł
mlekolowickie, WieSiu już próbował z róznymi Esami od nas na kilku zlotach - nic nie dało - żaden się nie połączył

: 27 cze 2011, 18:32
autor: mlekolowickie
nie dobrze, trzeba probowac szybko poki bedzie mozna oddac to dziadostwo

: 27 cze 2011, 18:45
autor: Yagr
mlekolowickie, moim zdaniem za bardzo kombinujesz, ale jak wiadomo przez takie kombinowanie ludzie robili odkrycia więc do dzieła

(spradź sobie czy te L1h to czasem nie jakies mondki czy focusy na brytyjski rynek)
Uderz na elektrodzie - udzielało się tam swojego czasu paru ludzi co naprawiali EEC i sporo o nich wiedzieli.
: 27 cze 2011, 18:57
autor: mlekolowickie
tak tlyko widzisz, rozkrecalem escorta z moim silnikiem, ktory mial na kompie napisane eecV i nie przypominam sobie by czymkolwiek sie on roznil od EECIV...
: 27 cze 2011, 18:58
autor: Yagr
mlekolowickie, a np. wiązką?
: 27 cze 2011, 18:59
autor: mlekolowickie
calej wiazki oczywiscie nie sprawdzalem, ale jesli da rade podpiac komputer pod moja kostke to chyba powinno to zzapracowac czy nie mam racji?
: 27 cze 2011, 21:08
autor: WieSiu
mozesz miec racje. wpiecie pewnie pozwoli na zadzialanie diagnostyki, tylko obawiam sie ze auta nie odpalisz ze wzgledu na immobilizer. bo jaka masz pewnosc ze ten lepszy komp nie ma wbudowanego immobilizera jak juz moj komp rs 1996 ma wbudowany ?