gasnie, obroty skacza na zimnym silniku
Moderator: Moderatorzy
gasnie, obroty skacza na zimnym silniku
witam mam problem od dluzszego czasu z moim essim zle rzeczy sie dzija a mianowicie gdy odpalam go rano na benzynie (mam tez gaz ale tam chodzi normalnie) to obroty skaczy od 0 - taki stan ze zapalaja sie kontroli od zaplonu i po chwili znowu normalnie jak by byl odpalony wyglada jak by sie dlawil i w pewnym momencie gasnie i zeby go obudzic z takiego stanu musze nim niezle przygazowac zalapie temperature i chodzi normalnie jak chodzi normalnie obroty utrzymuje okolo 1000 co moze byc przyczyna ?
sprawdzalem spalanie mam jakies 12~13l/100km beny po miescie a gazu jakies 15l co przy silniku 1.8 wydaje mi sie strasznym wynikiem...
mialem sprawdzany katalizator sonde lambda silnik krokowy wszystko ok ponoc.... macie jeszcze jakies pomysly ?
sprawdzalem spalanie mam jakies 12~13l/100km beny po miescie a gazu jakies 15l co przy silniku 1.8 wydaje mi sie strasznym wynikiem...
mialem sprawdzany katalizator sonde lambda silnik krokowy wszystko ok ponoc.... macie jeszcze jakies pomysly ?
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
damian068, miałem podobne objawy, przeczyściłem krokowy, przepustnicę i przepływomierz + przeczyściłem kostki i wtyczki do tych urządzeń następnie wykonałem reset komputera i samoadaptację, problem znikł do tej pory.
dzieje się tak szczególnie kiedy jest duża wilgotność (np po obfitych opadach)?
dzieje się tak szczególnie kiedy jest duża wilgotność (np po obfitych opadach)?
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
damian068, za mało na benie jeździsz Komp się zaadaptował do gazu i na benie ma problem - problem poruszany wielokrotnie na forum. Dlatego odsyłam do szukajki a temat prawdopodobnie będzie do zamknięcia. Napisz no jeszcze którą generacje gazu masz i poczytaj podobne tematy.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
damian068 pisze:sekwencja II generacja
Możesz sobie sprawdzić co tam masz właściwie? II generacja to w żadnym wypadku nie jest sekwencja. Krótko - czy masz zamontowane dodatkowe wtryskiwacze gazowe czy też gaz idzie do silnika przez mixer albo blos? Pytanie jest istotne w odniesieniu do dalszego postepowania.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mam te wszystkie papierki od tego gazu i gdzie to moge sprawdzic jaka generacja na jednym z papierkow jest napisane ze klasa 1 ale to chyba chodzi o zbiornik gazu wyczytalem tez ze mam jakis wielozawor tomasetto
dla ciekawostki powiem ze teraz jak jechalem skonczyl mi sie gaz i gdy odpalam to silnik na benzynie pracuje normalnie.... juz nie wiem co mam z tym robic
dla ciekawostki powiem ze teraz jak jechalem skonczyl mi sie gaz i gdy odpalam to silnik na benzynie pracuje normalnie.... juz nie wiem co mam z tym robic
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
damian068, nie patrz w papiery - zerknij pod maskę, juz ci pisałem post wcześniej jak najprościej sprawdzić. Jak tego nie kumasz to wrzuć zdjęcie komory silnikowej.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
damian068, Instalacja sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie lotnej (IV generacja) produkcji AutoGaz Centrum. Takiego Zenita ma chyba tez jamszoł w swoim essie.
W tym przypadku nie ma co kombinować w ciemno tylko trzeba podpiąć kompa i zobaczyć czemu wszystko nie bangla jak powinno.
W tym przypadku nie ma co kombinować w ciemno tylko trzeba podpiąć kompa i zobaczyć czemu wszystko nie bangla jak powinno.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak - mam instalację Zenit
Jedź do gazownika - niech to dokładnie sprawdzi
wynika z tego , że do końca zawór odcinający gaz nie domykał i gdy odpalałeś na zimnym silniku - silnik oprócz powietrza dostawał gaz i się dlawiłdamian068 pisze:dla ciekawostki powiem ze teraz jak jechalem skonczyl mi sie gaz i gdy odpalam to silnik na benzynie pracuje normalnie.... juz nie wiem co mam z tym robic
Jedź do gazownika - niech to dokładnie sprawdzi
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bylem wkoncu u gazownika i powiedzial ze zawor moze sie albo otworzyc albo nie bo jest elektrozawor po podlaczeniu pod kompa okazalo sie ze mam cisnienie 0.6 i dlatego tak wariowal wykalibrowal gaz na nowo cisnienei wskoczyl na 1.4 i zobaczymy jak bedzie smigal poki co widze efekt bo przy przelaczeniu na gaz obroty nie spadaja do 500 albo do 300 tylko max do 900 i sie trzymaja rowno