Strzela na benzynie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Strzela na benzynie

Post autor: Gajek »

Witam, brat ma problem z autem. Gdy odpala auto jak jest zimne to telepie całym autem, daje lekko gazu to nic się nie dzieje. Auto przestaje się trząść gdy coś strzeli, nie wiemy co to jest. Nawet jak się przełączy ręcznie na gaz to też telepie, ale da się więcej gazu to strzela i wszystko jest dobrze. Pojawiło się to gdy wymienialiśmy gumy na wahaczach, opuściliśmy auto, odpalił go żeby się przejechać i zaczęło telepać. Wydaję mi się, że to nie świece ani przewody, bo nie trzęsie tak mocno tak jak nie włożony przewód w świece (kiedyś sprawdzałem jak auto chodzi na 3 gary). Auto to oczywiście Escort mk VI 1.4 monowtrysk.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gajek, nic wiecej nie dasz rade napisac o tym strzale ? skad strzal dokladnie dochodzi
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Na razie ciężko mi coś napisać, bo to się dzieje tylko na zimnym silniku. A brat odwozi żonę do pracy, sam jedzie do pracy, ciężko mu to określić. Powiem mu żeby nadsłuchiwał.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek, pierwsze pytanie - strzela w tłumik czy w dolot?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Tego nie wiem, bo nie przysłuchiwałem się. Był za daleko od auta żeby dokładnie powiedzieć skąd strzela. Jutro napisze dokładnie skąd jest strzał.

[ Dodano: Pon 04 Lip, 2011 ]
Odpiąłem dzisiaj z bratem kable WN dla sprawdzenia jak trzęsło autem. Po odpięciu kabla na drugim cylindrze to nic się nie zmieniło, a jak odpięliśmy pierwszy to trzęsło mocniej. Wychodzi na to, że to wina świecy albo cewki na drugim cylindrze, bo kable podmieniliśmy na dobre. Strzela chyba z wydechu.

[ Dodano: Sob 23 Lip, 2011 ]
Znów powrócił problem. Po wymianie świec chodził dobrze przez jakieś 2 tyg. Teraz znów pojawił się ten sam problem, ale już nie strzela. Chodzi na 3 cylindrach, po około 1-2 min gazowaniu wraca do normy, chodzi na 4 gary. Wymieniliśmy świece, kable oraz cewkę. Czy uszkodzona sonda lambda może powodować takie problemy?

[ Dodano: Sob 23 Lip, 2011 ]
Znów powrócił problem. Po wymianie świec chodził dobrze przez jakieś 2 tyg. Teraz znów pojawił się ten sam problem, ale już nie strzela. Chodzi na 3 cylindrach, po około 1-2 min gazowaniu wraca do normy, chodzi na 4 gary. Wymieniliśmy świece, kable oraz cewkę. Czy uszkodzona sonda lambda może powodować takie problemy?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Napisz no czy zawsze jest to ta sama świeca - czy to sie zmienia
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

To jest cały czas świeca na drugim cylindrze. Jak odłączymy kabel WN np. z 1 cylindra to trzęsie autem jeszcze mocniej, a jak odłączymy z drugiego cylindra to nic się nie zmienia. Co jeszcze odpowiada za zapłon? Świece są trochę okopcone, ma chyba za bogatą mieszankę.
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Mam pytanie:jak stare są świece,jakie masz odstępy na elektrodach,piszesz świece są okopcone,napisz w jakim stopniu,a najlepiej wrzuć mi foto,coś poradzimy.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Świece są nowe, przerwa ma 1mm (było 1,1mm). Zdjęcia wrzucę później, bo brata nie ma w domu.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zmniejszenie o 0,1 mm jest prawidłowe przy LPG
Moim zdaniem masz przypalony zawór i stąd to zarzucanie świecy ( zalewanie) przy zimnym silniku
Chyba , że masz walniety z lekka przewód WN od 2 cylindra
Cewka to to nie jest bo cewka daje iskrę jednocześnie na 2 cylindry , czy;i na 1 i 4 równocześnie oraz na 2 i 3
Pytałem sie o to czy na 2 cały czas czy różnie to bywa - bo gdyby to było na któryś tam a nie za każdym razem na 2 to wina by mogła leżeć po stronie sondy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jamszoł, może być to cewka- u mnie co prawda 1.6 16V kiedyś siadła i iskry tylko na 1 cylindrze nie było
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Przewody też podmieniliśmy i nic to nie dało. Jak silnik się odpala gdy jest zimny trzęsie się całe auto, ale wystarczy chwile przygazować i wraca iskra na drugim cylindrze. Jest też nie raz tak, że brat przyspiesza i auto się dławi i szarpie, pewnie jest to spowodowane zanikiem iskry.
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Gajek, Podejrzewam niesprawność samej świecy,mimo iż masz je nowe,świeca daje iskrę jak się lekko nagrzeje,spróbuj podmienić świece i zobacz co się będzie działo!Przykładowo :świeca z pierwszego na drugi,a z drugiego na pierwszy.Zamelduj.Będę dopiero jutro.Druga moja opcja to walnięty uszczelniacz zaworowy.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Właśnie wróciłem z holowania brata auta. Tandetny immobiliser nie chciał się wyłączyć i nie mógł odpalić auta, na szczęście był 2,5km od domu. Jutro będziemy próbowali odłączyć go z auta. Tylko jak podłączyć centralkę od gazu aby miała zasilanie?

Wydaje mi się, że macie racje z tym uszczelniaczem. Troszkę ubyło mu oleju.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak uszczelniacze są nie teges - to zaraz po odpaleniu kopci z rury wydechowej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ