Strona 1 z 1

Przepustnica 1.4

: 23 lip 2011, 18:45
autor: cidzej
mobile mam poważne pytanie i to nie do teoretyków tylko praktyków, a najlepiej tych, którzy organoleptycznie mogą sprawdzić i mi powiedzieć czy ....


... czy przepustnica 1.4 EFi to się zamyka szcvzelnie czy powinna powstawać minimalna szczelinka (tak około 0,5-0,75mm) ??


ps. a jako ciekawostke powiem wam, ze w tej chwili moj esior ma przepustnice z 1.6 16V (chyba od wersji z metalowym kolektorem) i chodzi :P i pasuje :P

: 23 lip 2011, 21:29
autor: gregzw
W książce znalazłem uchylenie przepustnicy dla silnika gaźnikowego (3,1 mm dla 1.4 i 4,5 mm dla 1.6) dlatego jestem zdania,że przepustnica powinna być lekko uchylona inaczej silnik niepracowałby.

: 23 lip 2011, 22:04
autor: Jamszoł
gregzw, po to jest krokowy co by silnik chodził :razz:
Krokowy to nic innego jak zawór który puszcza powietrze - pomijając przepustnicę
Co nie świadczy jeszcze o tym , że może i jest tam prześwit :mrgreen:

: 23 lip 2011, 23:21
autor: gregzw
Jamszoł Krokowy w CVH na monowtrysku steruje przepustnicą??Czy tak nie jest??

: 23 lip 2011, 23:34
autor: Jamszoł
Krokowy - to zawór bocznikowy i nic nie ma wspólnego z przepustnicą

: 24 lip 2011, 02:19
autor: cidzej
problem w tym, ze jak sie dorwalem do rozpuszczalnika i przepustnicy to w efekcie przepustnica o"otrzymała" okolo 0,75mm luzu z góry i z dołu i auto ma na jałowym ~1500RPM i nie idzie tego zbić :/

wzialem przepustnice z 1.6 a tam bylo zero luzu, pełno nagaru - założyłem i jak bóg przykazał ~800RPM na luzie - problem w tym, że była cała ufajdolona - jak zacząłem czyścić to nagle też zaczał się pojawiać "luz" i "prześwit" - mam wrazenie, ze tam jakby jakies uszczelnienie siedzialo, taki pseudo oring z gumy w oryginale tylko wyglada jakby byl natryśnięty - w efekcie przestałem doczyszczać, złożyłem i na starcie mialęm już koło 900RPM ...

z drugiej(trzeciej) strony np. w niektorych 1.6 16v widzialem normalnie otwór w przepustnicy podający stale dodatkowe powietrze ... no zgłupiałem jednym słowem, stąd moje pytanie z pierwszego posta

: 24 lip 2011, 10:44
autor: Yagr
cidzej, Ja w swoim tez walczyłem z przepustnica bo po czyszczeniu i odkręceniu motylka z ośki nie zamocowałem go precyzyjnie i też była szczelina. Dopiero po doregulowaniu tak, żeby było szczelnie wszystko wróciło do normy. Stąd wniosek że przepustnica powinna być maksymalnie szczelna. Nie wiem z którego 1,6 wstawiłeś przepustnicę ale w moim to poza standardowym otworkiem w motylku jest jeszcze z boku śruba (za zaślepką plastikową), która reguluje taki mały bypass na samej przepustnicy (nie wiem czy ci na zlocie to pokazywałem...?) Ale tak czy siak przepustnica ma byc szczelna a obrotami zajmuje się zawór bocznikowy.

: 24 lip 2011, 11:39
autor: cidzej
dzieki za info Grzesiu, wlasnie na takie informacje liczyłem. nie pokazywałeś mi na zlocie. zaraz zabieram sie za rozbieranie mojej oryginalnej przepustnicy, zbaczymy czy uda sie ja tak ustawić aby się zamykała :D

: 24 lip 2011, 13:05
autor: cidzej
up: rozumiem, ze o za srube regulacyjna uwazasz ten gwintowany trzpien, o którego opiera sie "lapa" przepustnicy ? on jest zalany taka jakas a'la żywicą i nie moge tego do konca wydlubac wiec .... odgialem lekko ten "zderzaczek" co w połączeniu z poluzowaną klapeczką spowodowało całkowite domkniecie przepustnicy :) i juz przepustnica jest na aucie :D zobaczymy co bedzie dalej ...

: 24 lip 2011, 13:11
autor: Jamszoł
Potwierdzam ten mały otworek
Śruba regulacyjna do "lewego " powietrza też jest - dałem tu kiedyś foto od nonama RS-a

: 24 lip 2011, 15:38
autor: Yagr
cidzej, nie chodziło mi o "zderzaczek" tylko śrubę z iglicą, nie wszystkie przepustnice to mają a nie wiem jaka ty wstawiłeś. Ja pisałem o takiej jak ponizej, zaznaczyłem na fotce gdzie jest ten bypass. Ale skoro podgięcie blaski rozwiązało problem to spoko ;)

: 24 lip 2011, 19:07
autor: cidzej
ja mam dwie rpzepustnice i zadna nie wyglada jak ta twoja :D

po pierwsze to twoja ma otworek na klapce, a moja nie

po drugie to wyglada mi na to, ze w tej bypas jest realizowany poprzez ten krócieć, który widać od dołu przepustnicy - u mnie takowego nie ma, krokowy jest bezposrednio na kolektorze, a zasysa sobie powietrze z krućca na rurze dolotowej łączącej przepustnice z przepływomierzem i filtrem powietrza

ja mam takie cudo:

http://moto.allegro.pl/ford-escort-mk7- ... 14617.html

http://moto.allegro.pl/przepustnica-for ... 48594.html

http://moto.allegro.pl/ford-escort-1-4- ... 23839.html

z klapką bez dziurki

: 24 lip 2011, 19:14
autor: Yagr
cidzej, u mnie tez krokowy jest na kolektorze - ten bypass na zdjęciu to taki "dodatek" ;). I na upartego mozna nim sie pobawić aby ustawic te 750rpm z odpiętą wtyczka krokowca (choć producent nie przewiduje takiej regulacji w instrukcjach - podaje tylko jakie powinny być w takim przypadku obroty).