Mam problem z działaniem LPG, traci na mocy.
Moderator: Moderatorzy
Bazyss, gaz ma byc ustawiony poprawnie
czyli wspolczynnik nadmiaru powietrza w granicach L= 970 ,CO miedzy 0.20-0.30 ,HC mniej niz 100 jak bedzie np 400, 1000 i wiecej to sonda do wymiany i dopuki nie wymienisz bedzie problem wlasnie tego typu co opisales,
Nastepnie przy podwyzszonych obrotach tak okolo 3tys CO 0,18 DO 0,25
HC w granicach 100 ,wspolczynnik LAMBDA 990-999
Jak bedzie za ubogo zwieksza sie temp.spalania nastepuje przegrzewanie glowicy zaworow i innych czesci az wkoncu silnik w niedlugim czasie pada i tak wlasnie wychodzi oszczednie ,znowu bogato tez nie dobrze swiece sonda katalizator jak jest,uklad wydechowy wszystko sie zapier .czarna sadza ogolnie silnik tez nie ma lekko
Mieszanka musi byc optymalna wtedy bedzie wszystko smigalo jesli chodzi o lpg i ecu silnika
bo komp silnika wkurza sie jak gaz prubuje mu namieszac nieraz nawet dochodzi do tego ze zaprotestuje i autko nie chce zapalic
czyli wspolczynnik nadmiaru powietrza w granicach L= 970 ,CO miedzy 0.20-0.30 ,HC mniej niz 100 jak bedzie np 400, 1000 i wiecej to sonda do wymiany i dopuki nie wymienisz bedzie problem wlasnie tego typu co opisales,
Nastepnie przy podwyzszonych obrotach tak okolo 3tys CO 0,18 DO 0,25
HC w granicach 100 ,wspolczynnik LAMBDA 990-999
Jak bedzie za ubogo zwieksza sie temp.spalania nastepuje przegrzewanie glowicy zaworow i innych czesci az wkoncu silnik w niedlugim czasie pada i tak wlasnie wychodzi oszczednie ,znowu bogato tez nie dobrze swiece sonda katalizator jak jest,uklad wydechowy wszystko sie zapier .czarna sadza ogolnie silnik tez nie ma lekko
Mieszanka musi byc optymalna wtedy bedzie wszystko smigalo jesli chodzi o lpg i ecu silnika
bo komp silnika wkurza sie jak gaz prubuje mu namieszac nieraz nawet dochodzi do tego ze zaprotestuje i autko nie chce zapalic
ok.
we Wtorek jadę na sprawdzenie instalacji zobaczymy co mi powie.
Nie będę mu sypał danymi bo jeszcze mi powie żebym sobie sam sprawdzał Ale podejrzeć sobie mogę wyniki w kompie
co do spalania to dzisiaj traska 300km 3osob. na pokładzie prędkości pomiędzy 100-120 czasami pomiędzy 130-150 sporo hamowania i startu od 1, 2, w górę.
Spalanie wyszło 10l/100km
wydaje mi się iż w miarę sęsownie wyszło bo balast dodatkowy plus mało równomierna jazda.
Szkoda że nie mieszkasz bliżej to bym podjechał na ustawienie
Byłem dzisiaj na diagnostyce.
Urwany kabelek od lambdy ;/ albo da sie przylutować albo wymiana na nową ;/
Co do objawów to na nieszczęście u diagnosty stało mu się to raz. Parametry podczas pracy ma dobre i w normie. Na chwilę obecną odłączony krokowiec i testy czy usterka się powtórzy, jeżeli tak to znak iż wina leży po stronie mechanicznej, parownik, przewody. Jeżeli wszystko będzie dobrze to elektronika siadła i trzeba będzie ją prześwietlić.
Tak to wygląda na chwilę obecną.
Testuję i zobaczymy co pokaże.
we Wtorek jadę na sprawdzenie instalacji zobaczymy co mi powie.
Nie będę mu sypał danymi bo jeszcze mi powie żebym sobie sam sprawdzał Ale podejrzeć sobie mogę wyniki w kompie
co do spalania to dzisiaj traska 300km 3osob. na pokładzie prędkości pomiędzy 100-120 czasami pomiędzy 130-150 sporo hamowania i startu od 1, 2, w górę.
Spalanie wyszło 10l/100km
wydaje mi się iż w miarę sęsownie wyszło bo balast dodatkowy plus mało równomierna jazda.
Szkoda że nie mieszkasz bliżej to bym podjechał na ustawienie
Byłem dzisiaj na diagnostyce.
Urwany kabelek od lambdy ;/ albo da sie przylutować albo wymiana na nową ;/
Co do objawów to na nieszczęście u diagnosty stało mu się to raz. Parametry podczas pracy ma dobre i w normie. Na chwilę obecną odłączony krokowiec i testy czy usterka się powtórzy, jeżeli tak to znak iż wina leży po stronie mechanicznej, parownik, przewody. Jeżeli wszystko będzie dobrze to elektronika siadła i trzeba będzie ją prześwietlić.
Tak to wygląda na chwilę obecną.
Testuję i zobaczymy co pokaże.
- WieSiu
- Posty: 23277
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i jak? wiadomo co jest przyczyna ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z przylutowaniem będzie kłopocik - chyba ?
Jak wymieniałem w Esie , nie orginał - ale poprawna , to sonda - się okazało ma kabelki stalowe i nie da się do nich przylutować w normalny sposób niczego (lut nie trzyma sie drucików )
ZAPRASOWAŁEM KOŃCÓWKI NA PRZEWODY ( damsko - męskie ) - takie lepsze na połączenie dałem koszulkę termokurczliwą
Jak wymieniałem w Esie , nie orginał - ale poprawna , to sonda - się okazało ma kabelki stalowe i nie da się do nich przylutować w normalny sposób niczego (lut nie trzyma sie drucików )
ZAPRASOWAŁEM KOŃCÓWKI NA PRZEWODY ( damsko - męskie ) - takie lepsze na połączenie dałem koszulkę termokurczliwą
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
da sie przylutować - moja przylutowana uniwersalna NGK ciągnie juz którys tam rok Tyle że trzeba wiedzieć jak Kabelki od lambdy to nie jest miedź tylko jakaś tam stal (plecionka) i przed lutowaniem trzeba uzyć kwasu albo odpowiedniej pasty lutowniczej. Zwykła kalafonia niewiele tu zdziała.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A ja niestety kwasu nie miałem , poza tym miałem zwykłą transformatorówke a tu pewnie trzeba mieć tak zwana kolbe - czyli dużą lutownicę .
Ale i tak myślę , że połączenie damsko męskie + termokurczliwa - zdaje lepiej egzamin
Koszulka ta czarna ze sylikonem w środku - w trakcie podgrzewania/zaciakania - sylikon musi wyleść pod ciśnieniem ze środka
Można wtedy takie połączenie wrzucić do wody i nie ma szans , żeby zamokło.
Ale i tak myślę , że połączenie damsko męskie + termokurczliwa - zdaje lepiej egzamin
Koszulka ta czarna ze sylikonem w środku - w trakcie podgrzewania/zaciakania - sylikon musi wyleść pod ciśnieniem ze środka
Można wtedy takie połączenie wrzucić do wody i nie ma szans , żeby zamokło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
No to trza było tak od rau
Lambada do wymiany - odkręcisz - na zimnym silniku - polej WD40 na 20 - 30 minut przed rozpoczęciem prac
Możesz tez precyzyjnie uderzyć młotkiem w bok lambdy - tam gdzie przychodzi klucz - tylko nie za mocno - bo klucz potem nie wlezie
Lambada do wymiany - odkręcisz - na zimnym silniku - polej WD40 na 20 - 30 minut przed rozpoczęciem prac
Możesz tez precyzyjnie uderzyć młotkiem w bok lambdy - tam gdzie przychodzi klucz - tylko nie za mocno - bo klucz potem nie wlezie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
czyli taka powinna pasować Sonda