Strona 1 z 2

EGR prawda i mity - zaślepianie.

: 20 paź 2011, 07:13
autor: elnino
Jak to jest naprawdę z tym EGR?

Słyszałem, że po zaślepieniu:

- silnik chodzi głośniej, inni twierdzą że ciszej
- auto mniej pali
- nie kopci
- ma tą zaletę że nie jest podawana mieszanka powietrza ze spalinami, tylko czyste powietrze
- że silnik żwawszy i bardziej elastyczny w dieslu


Rodzi się w mojej głowie pytanie ponieważ od EGR'a idzie wężyk do takiego rozdzielnika i dalej na filtr powietrza, z tym że rozdzielnik ma tez kostkę z jakąś elektroniką, ponadto z tego rozdzielnika idzie jeszcze jeden wężyk do trójnika jakby z układu chłodzenia (?)

Czy zaślepienie EGR to tylko jak piszą metalowa podkładka, czy da się po prostu ten wężyk zaślepić i efekt będzie identyczny?

Co jeśli nie da się EGR'a rozkręcić żeby włożyć metalową podkładkę?

Kto jeździ z zaślepionym EGR'em i podzieli się ewentualnymi odczuciami przed/po ?

: 20 paź 2011, 07:25
autor: WieSiu
ja w benzynowcu jezdze z zaspelionym bo u mnie powodowal lewe powietrze.

w dieslu na dymienie ponoc pomagag. lukas to wlasnie testuje. wzrostu mocy,spadku spalania i czego kolwiek innego nie zaobserwujesz raczej. Mi sie nigdy nie zdarzylo zeby bylo lepiej. Jest tak samo.

przy sprawnym zaworze egr zdjecie i zaslepienie podcisnienia powinno powodowac te same efekty co zaslepienie go calkowicie. Ale skad masz pewnosc ze po tylu latach jest szczelny ?

: 20 paź 2011, 08:46
autor: kupiec
ja zaślepiłem w swoim ale żadnej różnicy nie zauważyłem więc dla mnie to co piszą to mit :)

: 20 paź 2011, 10:32
autor: emtees
Zaleta zaślepienia EGR'u jest taka, że spaliny nie zasyfiają Ci kolektora dolotowego i kanałów w głowicy. Ostatnio miałem okazję oglądać głowicę z 1.9TDi - kanały dolotowe były zmniejszone o dobre parenaście%! Na każdej ściance było dosłownie po 0,5cm nagaru. W wydechowych podobnie. Tak więc jeśli chodzi o diesla podejrzewam, że najlepiej by było zdjąć kolektor i zobaczyć jak wyglądają kanały w środku i je przeczyścić, a potem zaślepić EGR :)

A co do benzyny-ja u siebie wywaliłem, bo mnie rurki wkurzały i żadnej zmiany nie zaobserwowałem raczej :)

: 23 paź 2011, 16:49
autor: mateusz_175
Ja z kolei widziałem że goście czyszczą EGRy i przy tym kolektor ssący i coś tam jeszcze.

: 23 paź 2011, 19:37
autor: WieSiu
mateusz_175, no jesli ma spelniac normy emisji spalin jakie przewidzial producent,to tak wlasnie powinno sie robic.

: 24 paź 2011, 12:24
autor: STILON
w aktualnym rs2000 mam zaślepiony - w niebieskim rs2000 co miałem wcześniej był - żadnych różnic nie zauważyłem w spalaniu więc to mit

: 10 paź 2012, 21:24
autor: mateusz_175
Podłączę się pod temat.
Mam nowy silnik, przy tym jest zawór EGR. Nie jest on podłączony, nie wiem czy w poprzednim aucie był.
Przeglądając MK6 1.8d z EGR widze dwa wężyki, jeden idzie z pompy do EGR, drugi nie wiem gdzie.
Tu moje pytanie, można by jakieś instrukcje, zdjęcia jak to ma być ?
W tych aukcjach coś tam widać.

nr 1;
http://otomoto.pl/ford-escort-C26301967.html
na prawo od dźwigni na pompie, z tego czegoś wychodzą 2 węże i tam sobie idą.
Po lewej stronie jest taki a'la amortyzatorek łączący dźwignie od pompy z tamtą taką blachą przykręconą do bloku, po czort ten amortyzatorek jest ?

nr 2;
http://otomoto.pl/ford-escort-C26264439.html
tutaj z daleka już, tez jest te amortyzatorek, widać jak idą przewody, jeden do EGR, drugi gdzieś ginie :P

Może ktoś powiedzieć jak to ma wyglądać ?
Tak to u mnie wygląda, nie ma przewodów z tego czarnego czegoś na pompie.
Jest amortyzatorek ( jeszcze na zdjęciu, zdemontowałem go i jedną blache bo przeszkadza to w zdjęciu zatrzasku osłony rozrządu ).
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jeszcze jedno, co to za kikut między 2 a 3 wtryskiem który łączy przewód paliwowy filtr-->pompa ? w tej 1 aukcji też to ma gość.

Prosiłbym o odpowiedź, zaciekawiło mnie jak to powinno wyglądać :P

: 10 paź 2012, 21:31
autor: Yagr
mateusz_175, ja tego nie mam - po co chcesz to podłączeć?

: 10 paź 2012, 21:42
autor: mateusz_175
Yagr pisze:mateusz_175, ja tego nie mam - po co chcesz to podłączeć?
W sumie to nie wiem czy chce podłączyć, w poprzednim silniku tego nie miałem i mnie zaciekawiło to :mrgreen:
Najchętniej to bym wywalił tego EGRa i założył kolektor bez wyjścia na EGR :)

: 10 paź 2012, 22:09
autor: cidzej
nie wiem jak w esach ale np w oplu egr jest sterowany podcisnieniem z kolektora dolotowego poprzez wezyk

: 11 paź 2012, 10:10
autor: kupiec
cidzej, w esach też tak jest ale czy to działa po tylu latach? nie wiem :)

: 11 paź 2012, 10:12
autor: kupiec
mateusz_175 pisze:co to za kikut między 2 a 3 wtryskiem który łączy przewód paliwowy filtr-->pompa ?
to jest jakiś zaworek do odpowietrzania, przynajmniej tak mi kiedyś gość mechanik powiedział a że zawsze trafiałem na tępych mechaników więc nie wiem czy to prawda :/
obstawiam że to odpowietrznik bo na pewno nie zaworek zwrotny jak kiedyś ktoś sugerował

: 11 paź 2012, 10:20
autor: WieSiu
kupiec, nawet to kiedys otworzylem,rzeczywiscie nadaje sie to na odpowietrzanie,ale niestety tak sie zaczalem tym bawic,ze popsulem :P musialem kleic silikonem na wszelki wypadek,zeby sie nie zapowietrzal

: 13 paź 2012, 21:20
autor: mateusz_175
Dzięki za objaśnienia :)
Co do odpowietrzania, to chyba ta śruba na śrubokręt płaski od góry filtra niby jest do odpowietrzania, ale czy rzeczywiście ? Gdy odkręcałem to kilkakrotnie po wymianie filtra to auto gasło a ropa mi sie nie wylała więc tylko zakładam nowy filtr. W tym roku zobaczę z tym "odpowietrznikiem" "nowym" przy tym silniku czy to funkcjonuje.
Z tym EGR dam se siana, na co mi to :P